دوربین‌ها و سامانه‌های هوشمند پلیس

با نزدیک شدن به تعطیلات عید و آغاز سفرهای نوروزی، مقام‌های پلیس بر تامین امنیت مسافران نوروزی و البته برخورد با متخلفانی که در جاده‌های کشور موجب ایجاد ناامنی می‌شوند، تاکید می‌کنند. البته این روزها مقام‌های ارشد پلیس از عدم بازدارندگی جریمه‌های رانندگی گلایه دارند و می‌گویند برای افزایش این جرایم تلاش می‌کنند.

فعالیت پلیس نامحسوس در ایام نوروز

فرمانده انتظامی فارس از فعالیت ۲۵خودرو پلیس نامحسوس از روز ۲۴اسفندماه تا ۱۵فروردین ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سردار رهام بخش‌حبیبی با اشاره به سفرهای تعطیلات نوروزی گفت: تمام سازمان‌ها و ادارات ماموریت دارند به‌عنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم باشند تا مردم در این ایام آرامش خوبی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های ایام نوروزی دستگاه‌های مختلف پای کار آمده‌اند، افزود: طبق آمارها کمتر از ۱۰درصد رانندگان تخلفان راهنمایی‌ورانندگی انجام می‌دهند و جان مردم را به خطر انداخته و به آنان آسیب‌ می‌زنند که طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با طرح این سئوال که چرا همین ۱۰درصد با وجود همه قوانین دوباره تخلف می‌کنند، گفت: به‌نظر می‌رسد قانون بازدارنده نیست به حدی که فرد متخلف دوباره به خود اجازه می‌دهد تخلف کند و از مامور پلیس می‌خواهد طبق قانون او را جریمه کرده و برود. چرا؟ چون قوانین راهنمایی و رانندگی ما مانند بسیاری از کشورها بازدارنده نیستند.

حبیبی همچنین به در پیش‌رو بودن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: مخالف شادی، استراحت و آرامش مردم نیستیم اما قطعا با کسانی که طی این ایام می‌خواهند آرامش و آسایش را از مردم بگیرند، برخورد خواهد شد. این افراد تحویل ماموران قضایی شده و خودرویشان هم تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

وی در ادامه گفت: ۲۲ ایستگاه پلیس راهور، ۱۰۷ گشت خودرویی، ۱۱۲ گشت موتوری، ۲۶۹ نفر گشت پیاده و... طی ایام نوروز در خدمت مردم خواهد بود که البته این آمار به جز آمار شهرداری، راهداری و هلال احمر است.

حبیبی با تاکید بر اینکه حفظ آرامش و امنیت مردم در دستور کار جدی پلیس است، از مردم خواست به این مساله توجه کنند سفر، نقطه شروع و پایان نیست بلکه فاصله بین این‌هاست.

کاهش تصادفات، خواسته مردم از پلیس

فرمانده انتظامی فارس معتقد است نه‌تنها جریمه‌های رانندگی برای متخلفان بازدارنده نیستند بلکه فرمانده‌کل انتظامی کشور نیز همین نظر را دارد. سردار احمدرضا رادان روز گذشته در این باره گفت: هزینه تخلف متخلفان و ناقضان قوانین رانندگی بازدارنده نیست.

وی به ۲۰۰میلیون خدمت در پلیس راهور طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: برای سال آینده در حوزه ایمنی راه‌ها باید شاهد تحول باشیم و این تحول توسط مردم قابل لمس باشد. امسال هدف‌گذاری کرده بودیم کاهش تصادفات را داشته باشیم اما موفق نبودیم و این خواسته مردم از من و شماست.

وی بر انجام تکلیف پلیس راهور در کاهش تصادفات و تلفات جاده در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: اگر قرار نباشد هزینه تخلف متخلفان ترمیم و درست شود، متخلفان سال ۱۴۰۳ بیش‌ازپیش دست به تخلف خواهند زد.

سردار رادان ادامه داد: هزینه تخلف امروز برای ناقضان قانون بازدارنده نیست و به شدت درپی این هستیم که هزینه تخلف را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه متخلفان امروز تقریبا تمامی محدودیت‌ها و ضعف‌ها را می شناسند، افزود: حتی برخی متخلفان از خرابی دوربین‌ها و سامانه‌های هوشمند ما اطلاع دارند و حیطه تخلف خود را جابه‌جا می کنند.

سردار رادان مدیریت دولتی برای امنیت راه‌ها را با توجه به هزینه سنگین‌ محدودیت‌های موجود ناکافی توصیف کرد و افزود: خصوصی‌سازی و واگذاری برخی نظارت‌ها به بخش خصوصی یک ضرورت است و ما این را از پلیس راهور مطالبه داریم.

فرمانده‌کل انتظامی همچنین به بخش‌های دیگر خدمات پلیس راهور اشاره کرد و افزود: باید به جای مراجعه مردم به پلیس به سمت مراجعه پلیس به مردم حرکت کنیم و این اتفاق زمینه را برای جلب رضایت مردم فراهم می‌کند.

تغییر الگوی سفر در نوروز پیش‌رو

رئیس پلیس راهور فراجا نیز روز گذشته در رزمایش نوروزی با آرزوی سفری ایمن برای همه مردم کشور اظهار کرد: بیش‌از ۸۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی، پلیس راهور، امداد و نجات، راهداری، اورژانس، امدادخودرو و ایرانگردی و جهانگردی برای اجرای طرح نوروزی آماده هستند.

سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به تغییر الگوی سفر در نوروز پیش‌رو به دلیل ماه مبارک رمضان افزود: متاسفانه سال گذشته یک‌هزار و ۲۱۷ نفر از هموطنان فقط در بازده طرح نوروزی به کام مرگ کشیده شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا بر خط قرمز پلیس و مجموعه نظام برای مقابله با تصادف و حادثه سازان تاکید کرد و گفت: تعداد اندکی از رانندگان برای دیگر مردم خطرآفرین هستند که پلیس برای برخورد با آنان اغماض نخواهد کرد.

به‌گفته سردار حسینی امیدواریم با همراهی مردم، نوروزی کم‌تصادف و با حداقل حوادث جاده‌ای و بدون مرگ عزیزان‌مان داشته باشیم.

در این رزمایش نوروزی، رئیس اورژانس کشور نیز با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم تا نهایت احتیاط و آرامش را در سفر رعایت کنند، گفت: انتظار مردم از ما این است که نهایت خدمات را ارائه دهیم تا کمترین تلفات و خسارات را داشته باشیم. از مردم می‌خواهیم با آرامش و دقت رانندگی کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

جعفر میعادفر در پایان گفت: سازمان اورژانس با یک‌هزار و ۳۸۵ پایگاه شهری و یک‌هزار و ۹۰۰ پایگاه بین شهری در ایام نوروز به مردم خدمات خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

آخرین اخبار