کد خبر: 248574
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
صنعت خودرو

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، میزان تولید خودرو در ایران را طی سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بوده که نسبت‌به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی وسایل‌نقلیه موتوری (OICA) فهرستی از کشورها بر اساس تولید وسایل نقلیه موتوری را ارائه کرده است که شامل خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری سبک، مینی‌بوس‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌هاست.

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده که یک‌میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت‌به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲درصدی داشته است و توانسته جایگاه شانزدهم جهان از نظر میزان تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۹۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه خودرو و در سال قبل از آن ۸۸۰ هزار و ۹۹۸ خودرو بوده است. صنعت خودرو ایران پس از صنعت نفت و گاز سومین صنعت فعال کشور است که ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی و 4درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

کشور چین در این فهرست رتبه اول را با ۳۰میلیون و ۱۶۰هزار و ۹۶۶ خودرو از آن خود کرد و بعد از آن ایالات‌متحده با ۱۰میلیون ‌و ۶۱۱هزار و ۵۵۵ خودرو و اختلاف زیاد با چین، در جایگاه دوم جدول است و ژاپن با ۸میلیون و ۹۹۷هزار و ۴۴۰ خودرو در جایگاه سوم است.

در جایگاه‌های بعدی قبل از ایران هم کشورهای هند، کره‌جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، جمهوری‌چک و اندونزی است. بعد از ایران هم اسلواکی، بریتانیا، ایتالیا و مالزی و روسیه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =