محسن رزمخواه

یک فعال صنعت قطعه تحقق شعار سال مبنی‌بر« جهش تولید با مشارکت مردم» در خودروسازی را مستلزم خصوصی‌سازی این صنعت دانست.

محسن رزمخواه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام‌معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: تحقق شعار سال در صنعت قطعه و خودرو مستلزم خصوصی‌سازی صنعت خودرو است و به منظور مشارکت هر چه بیشتر مردم در حوزه صنعت باید خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی ادامه داد: مادامی که مدیریت دولتی بر صنعت خودرو حاکم است و شاهد بی‌ثباتی در انتخاب مدیران شرکت‌های خودروسازی هستیم، این صنعت در بلاتکلیفی به سر خواهد برد. البته قطعه‌سازان نیز به عنوان شبکه تامین این صنعت با مشکلات دست‌وپنجه نرم خواهند کرد.

این فعال صنعت قطعه مهم‌ترین اقدام در راستای جهش تولید در سال جاری را خصوصی‌سازی صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: چنانچه در جهت واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی گام‌های موثری برداشته شود قطعا می‌توان به رفع بسیاری از مشکلات صنعت قطعه و خودرو در سال جاری امیدوار بود.

رزمخواه همچنین بر لزوم تعیین استراتژی توسعه صنعتی در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: متاسفانه نبود استراتژی توسعه صنعت خودرو موجب اتخاذ سیاست‌های ناپایدار در این صنعت شده است در حالی که با تدوین یک برنامه حمایتی منسجم، صنعت قطعه و خودرو از بلاتکلیفی نجات پیدا کرده و در تراز بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =