خط تولید ری را

این خودروساز با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم و زیان انباشته حاصل از سرکوب قیمتی محصولات موفق به تولید بیش‌از ۵۵۰هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری شده است

در سالی که گذشت گروه صنعتی ایران‌خودرو با وجود فراز و نشیب‌های فراوان پیش رو، مصمم‌تر از همیشه مسیر بالندگی را طی کرده و گام‌های محکمی برای تولید و توسعه محصولات جدید و مدرن برقی برداشته است. براساس آمار و اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو، این خودروساز با وجود محدودیت‌های ناشی‌از تحریم و زیان انباشته حاصل از سرکوب قیمتی محصولات، موفق به تولید بیش از ۵۵۰هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری شده و توانسته با همراهی و همدلی کارکنان، همچنان رونق را در خطوط تولید حفظ کند.

افتتاح خط تولید «ری‌را»

گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال۱۴۰۲، رویکرد توسعه سبد محصولات داخلی را با جایگزینی خودروهای جدیدتر و دارای صرفه اقتصادی با خودروهای قدیمی و زیان‌ده در دستور کار قرار داد و در کنار آن، براساس راهبرد وزارت صمت، از ظرفیت خودروهای وارداتی نیز بهره برد تا بتواند به نحوی شایسته پاسخ‌گوی نیازهای مردم و مشتریان باشد.

در این راستا، خودرو کراس‌اوور ری‌را که دارای پلت‌فرم داخلی بوده و بیش از نیمی از مجموعه و قطعات آن حاصل ساخت داخل و تلاش متخصصان داخلی است، از ابتدا در دو نسخه برقی و بنزینی معرفی شد.

در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲، خط تولید بدنه‌سازی، رنگ و مونتاژ این محصول که نمودی از خواست و همت جمعی تلاشگران صنعت خودرو کشور است، به دست وزیر صمت افتتاح شد تا ری‌را بنزینی وارد مرحله صنعتی‌سازی شده و پس از طی مراحل کیفی تا اردیبهشت‌ماه امسال، تجاری‌سازی و عرضه شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نسخه برقی این محصول در سال ۱۴۰۴ تولید انبوه شده و به دست مشتریان خواهد رسید.

واردات محصولات جدید

همچنین در تیرماه این سال، خودرو دانگ‌فنگ شاین‌مکس توسط ایران‌خودرو رونمایی شد. این محصول جدید، از سری محصولات آئولوس دانگ‌فنگ بود که در اسفندماه وارد بازار شد. دانگ‌فنگ آئولوس شاین‌مکس، سدانی سایز بزرگ و خانوادگی با ویژگی‌های اسپرت بوده که ضمن جذب خانواده‌ها، برای قشر جوان می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد. این خودرو که در بازار چین با نام آئولوس Yixuan Max به فروش می‌رسد، در ایران با نام شاین‌مکس عرضه می‌شود.

خودروهای برقی

در سالی که گذشت، وزارت صمت بیش از هر زمان دیگری بر لزوم ورود خودروهای برقی به سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تاکید کرد. دلیل این امر، کمبود سوخت بنزین در کشور و هزینه بالای واردات آن و هم‌چنین کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور عنوان شد. از این رو، خودروسازان بزرگ کشور مانند ایران‌خودرو به سمت استفاده از ظرفیت خودروهای برقی حرکت کردند. در همین راستا و به‌منظور تسهیل استفاده از خودروهای برقی، در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، به‌منظور حرکت در جهت ایجاد مجموعه‌سازان و تولید بومی قطعات و مجموعه‌های خودروهای برقی با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه‌ای با مشارکت گروه صنعتی ایران‌خودرو امضا شد.

ایران‌خودرو که تا پیش از این، ری‌را برقی را که محصولی کراس‌اوور، به‌روز و دارای استانداردهای جهانی است معرفی کرده بود، در جهت تاکیدات وزیر صمت، به سمت واردات تاکسی‌های برقی پیش رفت تا در کنار آماده‌سازی ظرفیت تولید انبوه خودرو برقی ری‌را، از ظرفیت تاکسی‌های برقی وارداتی نیز بهره ببرد.

بر این اساس، در پاییز سال گذشته، سه خودرو برقی با نام‌های دانگ‌فنگ E۷۰، FAW- NAT و GRE LUNA با کاربری تاکسی و در راستای نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط ایران‌خودرو معرفی و وارد کشور شدند. این محصولات پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از سوی سازمان تاکسی‌رانی کشور، وارد بازار خواهند شد.

دستاوردهای مرحله دوم طرح تحول کیفیت «ایران‌خودرو»

در ابتدای سال ۱۴۰۲، نتایج ارزیابی کیفی محصولات ایران‌خودرو حاصل از نظرسنجی مشتریان، بیانگر به ثمر نشستن برنامه‌ها و پروژه‌های متعدد در زنجیره تولید این گروه صنعتی و متعاقب گام اول طرح تحول کیفیت بوده است و به این ترتیب، گام دوم در سال جاری استمرار یافت.

در نتیجه اجرای اقدامات جامع کیفی، گروه صنعتی ایران‌خودرو در شاخص‌های مرتبط با افزایش کیفیت محصولات موفق به کسب نمرات مطلوبی شده، به‌نحوی‌که شاخص‌های رضایت از کیفیت اولیه محصول شش امتیاز و ایرادات اظهارشده توسط مشتری نیز ۹ نمره نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱بهبود داشته است.

این خودروساز بزرگ همچنین در شاخص ارزشیابی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با حفظ روند مطلوب خود اهداف کیفی از پیش تعیین شده را محقق کرده است.

ایران‌خودرو با اجرای بیش از ۲۵ برنامه بهبود کیفی در قالب اجرای گام دوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۲در حوزه‌های فروش و خدمات پس‌ازفروش، سلامت خودرو در زمان تحویل به مشتری بهبود ۲۶ درصدی نسبت به ابتدای سال را محقق کرده و همچنین خودروهای متوقع در شبکه خدمات پس‌ازفروش به میزان ۶۳درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است.

در نتیجه اجرای برنامه‌های مذکور، دستاوردهای قابل توجهی در حوزه کیفیت خدمات فروش و خدمات پس‌ازفروش حاصل شده است که از آن جمله می‌توان به برتری ۱۲ امتیازی نسبت به متوسط صنعت در شاخص رضایت مشتریان از خدمات فروش و تثبیت جایگاه و رتبه اول در بین خودروسازان ارایه‌کننده خدمات پس‌ازفروش با کسب امتیاز ۸۰۵ در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس‌ازفروش اشاره کرد.

از سوی دیگر، از مهرماه این سال، هشت محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با اخذ استانداردهای ۸۵گانه تولید و عرضه شد. این محصولات شامل دناپلاس دستی با موتور EF7P با گیربکس MT6، دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال، سورن پلاس با موتور XU7P، پژو۲۰۷ دستی سقف‌شیشه‌ای ارتقا یافته، پژو۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته، راناپلاس ارتقایافته، تارا دستی V1P با گیربکس MT6 و تارا اتوماتیک V4 LX است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =