باطری کامیون ها

با توجه به آن که معمولا این خودروها حامل بارهای سنگین و گران‌قیمت هستند، رانندگان و خریداران آن‌ها معتقدند که باید از نظر ایمنی بتوانند به این مدل‌ها اعتماد کنند

رانندگی با کامیون‌های سنگین، کاری زمان‌بر است و باعث می‌شود بسیاری از مالکان این خودروها ساعت‌های بسیاری را در جاده‌ها سپری کنند. همین موضوع، افزایش ایمنی خودرو و سرونشینان و استفاده از قطعات باکیفیت بالا برای این خودروها را بسیار مهم جلوه می‌دهد. در همین راستا، هم‌زمان با توسعه مدل‌های الکتریکی، اهمیت باتری‌ها در تامین ایمنی خودروهای سنگین مورد سوال قرار می‌گیرد و باید بررسی کرد که این باتری‌ها چه نقشی در تامین امنیت سرنشینان و خودروهای تجاری سنگین ایفا می‌کنند.

از سوی دیگر، با توجه به آن که معمولا این خودروها حامل بارهای سنگین و گران‌قیمت هستند، رانندگان و خریداران آن‌ها معتقدند که باید از نظر ایمنی بتوانند به این مدل‌ها اعتماد کنند، بنابراین باید به‌طور کامل از نقش باتری‌ها در افزایش یا کاهش ایمنی آگاه باشند. ویژگی‌هایی مانند دوربین‌های پشتیبان، هشدار خروج از خط و دستگاه‌های نظارت بر نقاط کور، همگی می‌توانند به بهبود ایمنی راننده کمک کنند. اما اگر باتری کامیون تجاری معیوب باشد، عملکرد این ویژگی‌های ایمنی پیشرفته را هم محدود می‌کند و راننده و دیگران را در جاده در معرض خطر قرار می‌دهد.

چگونه باتری‌ها بر ایمنی رانندگان کامیون تاثیر می‌گذارند؟

کامیون‌های تجاری خودروهای بزرگی هستند که برای تحمل بارهای سنگین به باتری‌های قدرتمندی نیاز دارند. باتری‌ها باید نیروی کافی را برای راه‌اندازی یک وسیله‌نقلیه سنگین مانند کامیون‌های تجاری و روشن نگه داشتن آن، چه در جاده‌ها و چه به صورت درجا، تامین کنند. اما، مانند هر باتری دیگری، باتری‌های کامیون‌های سنگین نقاط ضعفی دارند که به آسیب‌پذیری آن‌ها در مواردی مانند شارژ بیش‌از حد و قرار گرفتن در آب‌وهوای شدید منجر می‌شود.

اگر باتری از بین برود، نه‌تنها رانندگان کامیون تا دریافت کمک سرگردان می‌شوند، بلکه می‌توانند در صورت نرسیدن به برنامه‌ تحویل، متحمل ضرر شوند. علاوه‌بر این، اگر درحالی‌که راننده در جاده است، باتری از بین برود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر باتری ضعیف باشد، ممکن است قدرت کافی برای برخی ویژگی‌های الکترونیکی خودرو را تامین نکند که می‌تواند ویژگی‌های ایمنی مانند هشدارها، دستگاه‌های نظارتی و سایر حسگرها را مختل کرده و راننده کامیون و سایر رانندگان در جاده را در برابر تصادف آسیب‌پذیر کند.

تفاوت باتری خودروهای سواری و تجاری

باتری‎های کامیون‌های تجاری و باتری‌های خودرو هر دو با یک سیستم 12ولت کار می‌کنند، اما برخلاف خودروهای شخصی، کامیون‌های تجاری معمولا با دو، سه یا حتی چهار باتری کار می‌کنند.

کامیون‌های تجاری حاوی دو باتری موازی متصل به یکدیگر برای ایمنی بیشتر به منظور محافظت از سیستم‌های الکتریکی خودرو هستند. یکی از تفاوت‌های عمده این دو نوع باتری اندازه و وزن آن‌هاست.

کامیون‌های تجاری معمولا تمام روز را در جاده سپری می‌کنند و اگر وسیله‌نقلیه دارای کابین خواب باشد، ممکن است طی شب هم حرکت کند. این بدان معناست که باتری‌های کامیون‌های تجاری باید بزرگ‌تر باشند تا فضای کافی برای صفحات سربی ضخیم‌تر در داخل داشته باشند تا بتوانند انرژی بیشتری را تامین کنند.

وزن باتری کامیون‌های تجاری می‌تواند متفاوت باشد، بسته‌های باتری لیتیوم‌یون برای کامیون‌ها ممکن است به‌طور قابل‌توجهی وزن بیشتری در مقایسه با سایر مدل‌ها داشته باشند و وزنی آن‌ها بین 30 تا 60 باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =