ون رنو کانگو

نکته جالب ون «آیدی‌باز» برقی فولکس، عدم استفاده از منسوجات حیوانی برای تزئینات داخل خودرو است

رقابت در بازار ون‌ها در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است و این خودروها به‌عنوان مدل‌های پرکاربرد توانسته‌اند جایگاه خوبی را در بازارهای جهانی تسخیر کنند. در همین راستا، گزارش‌ها و بررسی‌هایی که توسط یکی از سایت‌های اروپایی درخصوص محبوبیت این خودروها در اروپا انجام شده نشان می‌دهد که سه مدل آیدی‌باز (محصول فولکس‌واگن)، ون ترانزیت کاستوم (محصول فورد) و ون کانگو E-Tech توانسته‌اند گوی رقابت را از دیگر رقبا بربایند و به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به دست بیاورند.

آیدی‌ باز؛ نخستین ون پرطرفدار اروپا

درحال‌حاضر یکی از جالب‌ترین خودروهای فولکس‌واگن، ون ID Buzz است که قیمت آن از ۵۹هزار پوند (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) شروع می‌شود. برد این خودرو ۲۵۸ مایل و میزان آلایندگی آن صفر است.

موتور این خودرو ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، باتری آن ۷۷کیلووات ساعت و گشتاور آن ۲۲۸پوند فوت است. یکی از مزایای این ون، طراحی و تولید براساس کمپر فولکس‌واگن نمادین است.

«آیدی‌باز»، «کاستوم» و «کانگو»؛ سه ون پرفروش بازار اروپا

به‌طور قطع، برد رسمی ۲۵۸ مایلی که با شارژ کامل باتری ۷۷کیلووات ساعتی قابل‌دستیابی است، نمی‌تواند با ارقام مربوط به بلندرتبه‌ترین خودروهای برقی مانند تسلا و مرسدس‌بنز مطابقت داشته باشد، اما در مقایسه با سایر MPVهای برقی مانند سیتروئن e-Berlingo و مرسدس EQV، آن‌ها را شکست داده است.

حوزه دیگری که ID Buzz دارای برتری ذاتی نسبت به رقباست، فضای زیاد آن است که این خودرو را به یک مدل کارگو هم تبدیل کرده است. این باعث می‌شود ID Buzz به‌طور قابل‌توجهی از رقبای مبتنی‌بر ون خود برای رانندگی جذاب‌تر باشد.

در واقع، باتوجه به اندازه و شکل آن، سواری بسیار راحتی را با هندلینگ به‌طور شگفت‌آوری پایدار، ترکیب می‌کند. در سال ۲۰۲۳ نیز فولکس‌واگن آی‌دی‌باز با ۲۴۱ امتیاز دومین خودرو برتر اروپا شد.

باتری این ون برقی فولکس قابلیت شارژ دوطرفه دارد. نوع اروپایی آن به آپشن‌های کمک به راننده ازجمله حفظ بین خطوط، کمک به پارک، اتصال به اینترنت و اشتراک اطلاعات از نوع V۲X و سامانه‌های هشدار جاده مجهز است.

نکته جالب این ون برقی فولکس، عدم استفاده از منسوجات حیوانی برای تزئینات داخل خودرو است. فولکس تا سال ۲۰۵۰ از لحاظ آلایندگی کربنی به صفر خواهد رسید.

فورد ترانزیت کاستوم با تجهیزات ایمنی استاندارد

فورد ترانزیت نیز براساس رای‌گیری انجام‌شده از کاربران خودروهای تجاری در سال ۲۰۲۴ به‌عنوان یکی از برترین خودروها انتخاب شده است. تجهیزات ایمنی استاندارد خودرو فورد ترانزیت کاستوم ۲۰۲۴ شامل ترمز اضطراری خودکار، کروزکنترل تطبیقی، هشدار ترافیک مقابل، هشدار خروج از خط و دوربین دنده‌عقب با دید ۱۸۰درجه می‌شود.

«آیدی‌باز»، «کاستوم» و «کانگو»؛ سه ون پرفروش بازار اروپا

خودرو فورد ترانزیت کاستوم ۲۰۲۴ دارای یک موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل چهار سیلندر است که ۱۲۵ کیلووات قدرت و ۳۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس ۸‌سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.

مصرف سوخت سیکل ترکیبی این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. تجهیزات ایمنی استاندارد خودرو فورد ترانزیت کاستوم ۲۰۲۴ شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک مقابل، هشدار خروج از خط و دوربین دنده‌عقب با دید ۱۸۰درجه می‎شود.

همچنین این خودرو دارای نمایشگر ۱۳ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، روشنایی محفظه بار LED و محافظ درهای عقب است. خودرو فورد ترانزیت کاستوم ۲۰۲۴ در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری و آبی در دسترس افراد قرار می‌‎گیرد. قیمت این خودرو از ۳۲هزار پوند شروع می‌شود.

ون رنو کانگو؛ سومین ون محبوب در اروپا

ون کانگو به لطف ترکیبی از قیمت مناسب و کاربری بالا، توانسته است به یکی از محبوب‌ترین ون‌های اروپا تبدیل شود. قیمت این ون از ۳۳ هزار پوند شروع می‌شود. با هر بار شارژ این خودرو تا ۱۸۶ مایل را طی می‌کند.

«آیدی‌باز»، «کاستوم» و «کانگو»؛ سه ون پرفروش بازار اروپا

قدرت این خودرو ۱۲۱ اسب‌بخار و گشتاور آن ۲۲۱ پوند فوت گزارش شده است. رنو در سال ۲۰۱۱، بخش ون برقی کوچک را با نسل اول Kangoo ZE تعریف کرد، اما در آن روزها، فقدان رقابت باعث شد به‌راحتی متمایز شود.

آخرین رنو کانگو E-Tech است که اما خوشبختانه، این برند فرانسوی توانسته است آن را با موفقیت زیادی اصلاح کند. رنو کانگو E-Tech می‌تواند شارژ سریع ۸۰ کیلوواتی DC را بپذیرد، که باعث می‌شود در کمتر از ۳۰ دقیقه بیش از ۱۰۰ مایل را طی کند.

کانگو E-Tech فضای بیشتری برای سرنشینان نسبت به نسل قبلی خود دارد.با دو فاصله بین دو محور در دسترس است: نسخه استاندارد دارای فضای باری به اندازه ۳.۹ مترمکعب است، در حالی که ظرفیت مدل شاسی بلند «ماکسی» تا ۴.۹ مترمکعب افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =