کد خبر: 26821
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲

آیا آمریکایی‌ها سرانجام راضی خواهند شد یک خودرو چینی بخرند!؟ این موضوعیست که خودروسازان چینی به آن بسیار امیدوارند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از پرشین خودرو ، چینی‌ها با توجه به جمعیت کشورشان خودروهای زیادی می‌خرند و از همین روی در سال ۲۰۱۳ خرید و فروش خودرو در این کشور از هر زمان دیگری بیشتر بوده است و رقم ۲۰ میلیون دستگاه را نیز پشت سر گذاشته است. هنوز صنعت خودروسازی در چین جوان است اما با این حال یکی از شرکت‌های چینی خود را آماده رقابت در یکی از سخت‌ترین بازارهای صادراتی یعنی آمریکا می‌کند.
شرکت خودروسازی BYD یا‌‌ همان «تعبیر رویاهای شما» امیدوار است تا در سال ۲۰۱۵ حداقل چهار خودرو جدید را وارد بازار ایالات متحده بکند. به هر حال خودروهای مذکور در صورت موفقیت سکوی پرتاب این شرکت خواهند بود.
یکی از این خودرو‌ها BYD Qin یک خودرو ترکیبی است که هم نام سلسله امپراتور چین بوده و چراغ‌های جلو آن نیز که از یک نوع خوش‌نویسی چینی الهام گرفته شده است (هر چند برای ما چنین به نظر نمی‌رسد).
در زیر درب موتور این خودرو یک موتور توربوشارژ ۱. ۵ لیتری تزریق مستقیم قرار گرفته که با یک جفت موتور الکتریکی به همراه باتری‌های لیتیومی‌۱۰ کیلو واتی هماهنگ شده است تا شاهد شتاب صفر تا صد در ۶. ۹ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۱۱۵ مایل در ساعت باشیم که در حالت الکتریکی خالص نیز قادر به طی مسافت ۳۱ مایل با یک بار شارژ نیز است.
به گزارش خودروسازی، این خودرو ترکیبی در داخل کشور چین و در پکن با قیمت پایه ۳۱ هزار و ۴۰۰ دلار به فروش رسیده که البته اولین تلاش این خودروساز برای ورود به بازار چین نیست.
خودروساز چینی از خودرو برقی E۶ در سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو دیترویت نیز به نمایش درآمد اما وقتی در داخل بازار چین نیز دارای تقاضای ضعیف بود از فروش آن در بازار آمریکا منصرف شد که البته این شرکت در حال حاضر قصد فروش این خودرو را به ناوگان تاکسیرانی دارد همانطور که از این مدل در کلمبیا و انگلستان نیز به عنوان تاکسی بهره گرفته می‌شود.
در ضمن این شرکت چینی قصد دارد تا اتوبوس K۹ خود را در کالیفرنیا وارد شبکه اتوبوسرانی کند که البته با تولید در کارخانه لنکس‌تر در ماه مارس به نظر کار آسان تری برای این امر در پیش روداشته باشد. به هر حال BYD از یک امر مطمئن است وان این است که با عدم بازاریابی دست این موفقیت می‌تواند کوتاه و حتی کمتر خاص باشد.
در دهه حاضر خودروسازان کره‌ای و ژاپنی برنامه‌های گسترده‌ای برای تبدیل شدن به یک پای ثابت در بازار آمریکا دارند که البته تغییرخاصی نیز دیده نشده است که البته دلیل اصلی آن نیز تغییر ماهیت مصرف کنندگان آمریکایی در استفاده از محصولات داخلی است.
اگر این شرکت چینی می‌خواهد تا یک پایگاه ثابت در ایالات متحده به مدت طولانی داشته باشد باید در ذهن همگان خود را به عنوان یک برند با کیفیت و مطمئن جا بیاندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =