کد خبر: 27587
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: عدم عرضه خودرو از سوی خودرو سازان بهای آن را بالا نگه داشته است.

 غلامحسین قاسمیان، مدیر اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با ایلنا، در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: هم اکنون بازار راکد است و تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد و بهای خودرو چه داخلی و چه خارجی از ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان کاهش یافته است. 

وی افزود: متاسفانه خودروسازان جلوی عرضه خودرو به بازار را گرفته‌اند و همین امر باعث بالا ماندن قیمت آن شده است این در حالی است که با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز باید کاسته می‌شد. 

قاسمیان تصریح کرد: زمانی که بهای ارز بالای 3۹۰۰ تومان بود پرشیا ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و در حال حاضر هم که نرخ ارز پایین آمده باز پرشیا ۳۴ میلیون تومان است. 

وی ادامه داد: هر چند در برخی از خودرو‌ها قیمت‌ها کاهشی شده اما این امر بدلیل عدم تقاضا در بازار است و امسال وضعیت خرید خودرو از سوی مردم بد‌تر از پارسال شده و کمتر خرید و فروش خودرو می‌شود. 

قاسمیان با اشاره به قیمت برخی از خودرو‌ها گفت: هم اکنون پراید با ۵۰۰ هزار تومان افت ۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود در حالی که نرخ واقعی آن حدود ۱۴ میلیون تومان است، همچنین ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با همین میزان افت حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۶ اس دی ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. 

وی بهای پژو ۴۰۵ را ۲۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در صورت عرضه خودروسازان نرخ واقعی این خودرو حدود ۲۰ میلیون تومان است زیرا چندان اسقبالی از آن نمی‌شود. 

قاسمیان با اشاره به تنزل قیمت سایر خودروها افزود: همچنین د ر حال حاضر نرخ سمند ۲۹ میلیون تومان، تندر ۹۰ پارس خودرو ۳۷ میلیون تومان، رانا ۳۱ میلیون تومان، مزدا ۳ حدود ۱۱۰ میلیون تومان و لیفان ایکس ۶۰ حدود ۵۹ میلیون تومان است البته گروه بهمن هم جدیدا عرضه مزدا به بازار نداشته است. 

وی در خاتمه با انتقاد از انحصاری بودن خودرو در کشور گفت: شورای رقابت نباید اجازه قیمت گذاری خودرو را به خودروسازان بدهد زیرا دو شرکت خودروساز کاملا انحصاری هستند و باعث گرانی بی‌دلیل خودرو در کشور شده‌اند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =