کد خبر: 82631
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در فاصله 10 کیلومتری شرق شهرستان بم و 200 کیلومتری کرمان و درکنارجاده ترانزیتی کرمان - بم –زاهدان قراردارد.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایلنا ،وسعت فعلی این منطقه 2450 هکتار بوده و دارای طرح توسعه مصوب معادل4000 هکتاراست. عمده فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه در رابطه با تولید خودرو و صنایع وابسته است.

مسعود فاضل، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، درباره عملکرد این منطقه به تشریح سرمایه‌گذاری های انجام شده درآن پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی در این منطقه بالغ بر40 واحد است که از میان آن می‌توان به شرکت های خودروسازی کرمان موتور ،مدیران خودرو، راین خودرو، خودروسازان بم و ارگ دیزل اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد، با توجه به میزان افزایش تولید خودرو توسط شرکت‌های خودروساز فعال در منطقه ویژه در دو سال اخیر برنامه‌ریزی جهت افزایش درصد ساخت داخل و همچنین توسعه واحدهای قطعه سازی نیز انجام شده است.

در این رابطه شرکت قوای محرکه با داشتن بیشترین امکانات، نسبت به افزایش ساخت داخل انواع موتور، گیربگس، اکسل و... اقدام کرده است.

همچنین با راه‌اندازی کارخانه پرس‌شاپ در نیمه دوم سال 1394 قدم‌های اساسی در جهت بومی‌سازی قطعات در این منطقه برداشته خواهدشد.

فاضل درادامه، خبرساخت و راه‌اندازی شرکت خودروسازی دیگری را در منطقه داد.

وی، درباره میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی سازمان مسئول در منطقه ویژه ارگ جدید گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در دو هزار 450 هکتار محدوده اراضی استفاده شده فعلی شامل همه عملیات زیربنائی و مستحدثات عمومی به ارزش فعلی معادل 20 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

همچنین، برای اجرای عملیات زیربنایی و آماده سازی 4 هزار هکتار اراضی طرح توسعه، به 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیاز است.

فاضل، افزود: شرکت خودروسازی چری به عنوان سرمایه‌گذار خارجی دارای49درصد سهام شرکت مدیران خودرو در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در این منطقه تا پایان سال 1393 بالغ بر50 هزارمیلیارد ریال بوده است.

فاضل در باره میزان تولیدات خودرو در ارگ جدید، اعلام کرد:: تولیدات خودرو درسال 92 معادل 46 هزار دستگاه بوده که در سال 93 این میزان به 86 هزاردستگاه رسیده که معادل87درصد نسبت به سال1392افزایش یافته است و در افق طرح(پایان سال 1400)تولید پانصد هزاردستگاه خودروپیش بینی شده است..

وی، به برنامه‌های بلندمدت مجموعه اشاره کرد وافزود: قصد داریم تا 25 درصد ظرفیت تولیدکل خودرو درکشور را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید ایجاد کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، درباره اشتغال‌زایی دراین منطقه عنوان کرد: طبق آمار موجود در نیمه اول سال 92تعداد شاغلین در ارگ جدید چهار و 500 نفر بوده که با توجه به توسعه فعالیت‌ها در پایان سال گفته شده به 5پنج هزار و530 نفر و در پایان سال 93 به هفت هزار و820 نفر افزایش یافته است.

براساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌کنیم درافق طرح که در پیش داریم این تعداد به 25 هزارنفر افزایش یابد.

فاضل درباره گردش مالی تولیدات منطقه اعلام کرد: بیش از90 درصد درآمد گمرکات استان کرمان در این منطقه ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد،گمرک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید از نظر پرتفوی عملیاتی جزو ده گمرک اول کشور باشد.

وی گفت: در سال 93 بیش از 281.900 تن مواد وکالا باسرزمین اصلی و142.130 تن مواد وکالا با خارج از کشور مبادله شده است.

همچنین درآمد گمرک منطقه در سال 93 بالغ بر 6.400 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 1392 بیش از  40 درصد رشد داشته است.

وی گفت ارزش کالاهای صادراتی از منطقه به خارج از کشور در سال 1393 بالغ بر 232 میلیارد ریال بوده است.

وی اعلام کرد: با توجه به تعداد تولیدات خودرو در سال 1393 مالیات مستقیم حدود 256 میلیارد ریال و مالیات هر عملکرد واحدهای صنعتی مشمول 350 میلیارد ریال است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    اگر سربلندي ميهن را ميخواهيد فعلا بيخيال بشويد، چون هر جا پول بيشتر اختلاس بيشتر است، فعلا همين چندتا قطبها را فعال كنيد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =