کد خبر: 201418
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳

جک S3 که قیمت ۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دارد، در روز نخست نمایشگاه خودرو شیراز با دو و نیم میلیون تومان تخفیف نقدی به فروش رسید

به گزارش اخبار خودرو ، سال گذشته حضور برخی برندهای جدید در بازار کراس‌اوورهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نشان داد مردم تا حدودی برای خرید این خودروها تمایل دارند. اوایل سال ۹۵ گروه خودروسازی سایپا، با شروع مونتاژ چانگان CS35 در خط تولید کاشان و عرضه آن با قیمتی کمتر از ۷۰ میلیون تومان توانست سهم عمده‌ای از بازار کراس‌اوورهای کوچک شهری را به خود اختصاص دهد.

این اقدام سایپا زمینه‌ای را فراهم کرد تا سایر خودروسازی‌های کشور که مشغول مونتاژ محصولات چینی در ایران هستند، اقدام به عرضه محصولات جدید در این رده کنند. شرکت کرمان‌موتور در زمینه تولید محصولات جک و لیفان سابقه‌ای درخشان و طولانی دارد و سال گذشته در نمایشگاه خودرو کرمان، جک S3 را که یک کراس‌اوور کوچک است، به نمایش درآورد.

[caption id="attachment_201422" align="aligncenter" width="700"]جک S3 جک S3[/caption]

حال پس از گذشت یک سال، ماه گذشته در نمایشگاه خودرو شیراز شاهد معرفی و رونمایی رسمی از این کراس‌اوور چینی بودیم. البته هایما S5 نیز قرار است توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو راهی جاده‌ها شود. حضور این سه خودرو در بازار کشور، همچون یک مثلثی هستند که حق انتخاب بیشتر مشتریان را گسترش داده‌اند. کرمان‌موتور در نمایشگاه شیراز قیمت نهایی جک S3 را ۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و در همان ساعات ابتدایی نمایشگاه و هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش این خودرو، به‌دلیل استقبال چشمگیر، تکمیل‌ظرفیت شد.

پیش‌بینی می‌شود با تردد این خودرو در خیابان‌ها‌، میزان استقبال از آن افزایش یابد و این خودرو را به یکی از کراس‌اوورهای پرفروش در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلون تومان تبدیل کند.

S3 با ظاهری زیبا و جوان‌پسند

در نگاه نخست می‌توان شباهت زیادی میان جک S3 و برادر بزرگ‌ترش جک S5 دید. همچنین طراحی این خودرو مانند دیگر کراس‌اوورهای این خودروساز چینی، تحت تاثیر محصولات هیوندای است، به‌طوری‌که می‌توان رگه‌هایی از هیوندای ix25 و حتی ix35 را در نمای جلوی خودرو مشاهده کرد.

[caption id="attachment_201425" align="aligncenter" width="700"]جک S3 جک S3[/caption]

نکته جالب‌توجه که در طراحی نمای جلوی آن به‌چشم می‌خورد، شمای کلی جلوپنجره آن بوده که از سبکی پویا و جسورانه‌ بهره برده است. استفاده از تجهیزات و نوارهای کرومی در جلوپنجره، علاوه‌بر اینکه چهره‌ای‌ مدرن را رقم می‌زند، بر ابهت چهره‌ این کراس‌اوور کوچک نیز افزوده است.

بزرگ بودن جلوپنجره سبب شده است طراحان این خودرو، چراغ‌های مه‌شکن را در زیر سپر به‌صورت افقی تعبیه کنند. چراغ‌های اصلی جلو نیز تا حدودی شبیه جک اس ۵ طراحی شده‌اند تا نمودی از زبان طراحی محصولات جک باشد.

به‌طور کلی باید گفت نمای جلوی جک S3 تهاجمی است که بر جذابیت آن می‌افزاید. در نمای عقب جک S3 دیگر از هیجان و آوانگارد بودن خبری نیست و طراحان این خودرو بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند.

چراغ‌های بزرگ عقب خودرو که این‌بار به هیچ خودرویی حتی محصولات سابق جک هم شباهتی ندارند، در عین سادگی، زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارند.

طرحان این خودرو سعی کرده‌اند با استفاده از نوارهای کرومی در سپر عقب کمی حس اسپرت بودن را در بیننده القا کنند. نمای جانبی جک S3 کاملا مناسب یک کراس‌اوور بلندقامت طراحی شده است. شیب مناسب سقف، عریض بودن ستون C و همچنین ارتفاع لازم از زمین را می‌توان دلایل این امر دانست.

 

کابین ساده اما به‌روز

طراحی داخلی جک S3 به اندازه‌ ظاهر بیرونی آن هیجان‌انگیز نیست. اما با این حال از ظاهر مدرن و به‌روزی برخوردار است. مواد به‌کار رفته در کابین خودرو کیفیت مناسبی دارند اما ترکیب رنگ‌ها کمی آشفته و شلوغ به نظر می‌رسد. استفاده از قسمت‌های کرومی روی فرمان، داشبورد و روکش درها تا حدودی آن را جبران کرده است.

[caption id="attachment_201421" align="aligncenter" width="465"]جک S3 جک S3[/caption]

یک صفحه نمایش بزرگ نیز در کنسول میانی کابین قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی در داخل خودرو به چشم می‌خورد. در مجموع می‌توان گفت که طراحی داخلی جک S3 نیز توانسته است نمره‌ قبولی را دریافت کند.

در بخش امکانات رفاهی و آپشن این خودرو، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و نسبت به رقبا قوی‌تر است و برخی مواقع به‌رقابت با خودروهای گران‌ قیمت‌تر از خود می‌پردازد.

فرمان برقی، شش کیسه هوا، سنسور باد، سیستم پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور ۷ اینچی با بلوتوث و نویگیشن، تودوزی چرمی، کروزکنترل، کامپیوتر، دی‌لایت و سانروف از امکانات S3 فول با گیربکس CVT به حساب می‌آید.

[caption id="attachment_201426" align="aligncenter" width="700"]جک S3 جک S3[/caption]

مشخصات فنی پیشرانه

S3 به موتور ۵/۱ لیتری ۱۱۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتون‌متری مجهز است و با توجه به نوع سفارش، گیربکس پنج و شش دنده دستی یا CVT روی آن نصب می‌شود.

وزن خالص این خودرو ۱۲۲۰ کیلوگرم است و با توجه به قدرت موتور می‌تواند مصرف سوخت را در بهترین حالت ۹/۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت کند. نسبت وزن به قدرت موتور جک S3 مورد انتقاد برخی است. جک S3 با کمک این موتور می‌تواند سرعت خود را تا حداکثر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند. اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار هم‌اکنون چانگان CS35 است که از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۵۹۸ سی‌سی بهره می‌برد.

پیشرانه چانگان CS35 توانایی تولید ۱۲۳ اسب‌بخار نیرو و ۱۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک این خودرو به نسبت جک S3 شتاب بهتری را به خودرو می‌دهد.

زیرا جعبه‌دنده CVT علاوه‌بر مزایایی که در تعویض دنده نرم و استهلاک کم دارد، معایبی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به شتاب کم‌تر اشاره کرد.

[caption id="attachment_201424" align="aligncenter" width="623"]جک S3 جک S3[/caption]

چرا S3 نیامده محبوب شد؟

جک S3 به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک شناخته می‌شود و در همین چند هفته استقبال خوبی از آن شده است. همچنین در فضای مجازی تعداد قابل‌توجهی از خریداران خودروهای کمتر از ۷۵ میلیون تومان از این خودروی کراس‌اوور استقبال کرده‌اند.

اما چرا باید مشتریان ایرانی در همان روز نخست ثبت‌نام تا این حد از یک کراس‌اوور چینی استقبال کنند؟ در جواب این سوال باید گفت در حال حاضر نگاه اکثریت بازار نسبت به خودروهای چینی تغییر کرده است. وقتی به آمار فروش خودروهای چینی در بازار کشور نگاه می‌کنید، این نشان‌های تجاری توانسته‌اند با طیف به نسبت گسترده محصولاتشان نظر مشتریان ایرانی را به سمت خود جلب کنند. از طرفی اعتباری که در این چند سال برند جک برای خود در ایران به‌دست آورده، باعث شده است در همان ساعات ابتدایی ثبت‌نام S3، ظرفیت فروش آن تکمیل شود. این موضوع نشان می‌دهد تعداد قابل‌توجهی از خریداران خودروهای کراس‌اوور شهری اعتبار خاصی را برای برند جک قائل هستند و همین مساله آن‌ها را به سمت پیش‌خرید S3 کشانده است.

از سوی دیگر، وقتی به S3 نگاه می‌کنید، با توجه به قیمت رسمی کرمان‌موتور، این خودرو امکانات به نسبت خوبی را در اختیار مالکان قرار می‌دهد.

جک S3 که قیمت ۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دارد، در روز نخست نمایشگاه خودرو شیراز با دو و نیم میلیون تومان تخفیف نقدی به فروش رسید و این یعنی مشتریان، S3 کراس‌اوور را با آن امکانات، در محدوده قیمتی چانگان CS35 تحویل می‌گیرند.

مشخصات فنی جک S3
نام و مدل JAC S3 چانگان CS35 هایما S5
نوع موتور چهار سیلندر خطی چهار سیلندر خطی چهار سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور ۵/۱ لیتری ۱۵۹۸ سی‌سی ۶/۱ لیتری
حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب‌بخار ۱۲۳ اسب‌بخار ۱۶۱ اسب‌بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۶ نیوتون‌متر ۱۶۰ نیوتون‌متر ۲۲۳ نیوتون‌متر
جعبه‌دنده اتوماتیک CVT اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک CVT

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز ملت ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    یه ... دگه به محصولات چینیمون اضافه شد البته مردم ما محکومند بخریدن این ماشین ها وگرنه باید یا پژو سمند بخرن یا پراید شایدم دنا
  • امیرماهان ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    ما جزو عجیب ترین خریداران خودرو هستیم هنوز خودرو وارد بازار نشده، تست توسط مشتری نشده، فقط بر اساس شکل و قیافه و اعداد روی کاغذ برای خرید خودرو صف های طولانی تشکیل میدیم، ایران بهشت خودروسازان تازه پا
  • علیرضا ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    خودرو سازان داخلی باید خجالت بکشن که مردم به خاطر حضور کاملا بی فایده‌ی اونها، مجبورن قیمت یک ماشین خوب هیوندای، هوندا، تویوتا، رنو و ... رو برای یک ماشین چینی پرداخت کنن، تا از ماشین‌های تولید داخل اینها فرار کنن! این چه حمایتی از حقوق مصرف کنندس ؟ مصرف کننده‌ای که سالها در انتظار یک ماشین درست حسابی هست ولی به دلیل قوانین قیمت تمام ماشین‌های خوب چند برابر می‌شه، که راهی نمیمونه برای مردم به جز خرید فرغون های داخلی، یا ماشین‌های تستی چینی که کلا ایران زمین تستشونه. واقعا باید خجالت کشید. بعد واردات همین خودرو ها رو ممنوع هم می‌کنند و ثبت سفارش رو می‌بندن! متاسفام
  • جگوار ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    آخه چراحرف تودهن مردم میزاریدچرابیخودی جومیدین دروغ تاکی کسی صف نکشیده به فهم وشعور مردم ماتوهین نکنیدبزرگترین شکست قراردادخودرویی قراردادباچین خواهدبودچون مردم مخالف لگن هستند
  • آرش ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    من برای خرید ماشین در این محدوده قیمتی یک مدتی جستجوی اینترنتی کردم که خلاصه نتیجه اش اینه که شاید به درد کسی بخوره: در سایت نمایندگی اصلی جک در امارات (jacuae.com) برادر بزرگ این مدل یعنی S5 عرضه نشده هرچند میشه S5 رو از شرکتهای فروش خودروی دیگه تهیه کرد. نمره ایمنی S3 تو آزمون C-NCAP از چانگان CS35 و لیفان X60 بیشتره. حجم صندوق بار ۶۰۰ لیتریش هم بیشتر از اوناست و اینکه سیستم پایداری الکترونیکی داره که الان تو بعضی کشورها اجباری شده و البته اینکه یورو پنجه. در مورد قدرت موتور هم برای یک ماشین کراس اور شهری ۱۲۵۰ کیلویی، این گشتاور (۱۵۵) و قدرت (۱۱۸) موتور بد نیست که میشه با نیسان جوک مدل اسکای پک و رنو اسکالا ۱۶۰۰ و میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ که دو تای اولی گیربکس CVT هم دارن مقایسه کرد که حدود همین نسبت وزن به قدرت موتور رو دارند. یک نکته اینکه نسخه ای از S3 که در ایران و روسیه عرضه میشه ۱۶۰۰ سی سی هست و قدرت موتورش رو میتونید در کاتالوگ pdf این ماشین توسایت نمایندگیش تو امارات ببینید که ۱۱۸ اسب هست چون تو سایت کرمان موتور اشتباها ۱۰۷ ذکر شده. نکته جالب اینه که شرکت رنو-نیسان الان بیشتر سهام میتسوبیشی رو در اختیار داره و شرکت جک هم برای ساخت این ماشین تا حد زیادی از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده کرده و مشخصات موتور جک S3 هم شبیه به این سه ماشین به نظر میاد! البته گیربکسCVT این ماشین اونطور که تو کاتالوگش در سایت جک چین نوشته مال شرکت Punch هست که یک شرکت بلژیکی- هلندیه. گیربکس ۴ دنده اتومات چانگان ساخت شرکت معتبر آیسین ژاپن هست. جک S3 و همینطور چانگان CS35 در ارزیابی سطح کیفی خودرو در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه J.D.Power چین که زیر نظر موسسه مادر در آمریکاست، در کلاس SUV های کوچک، سه ستاره کیفی از پنج ستاره رو کسب کردن. نسبت به قیمتش بدک نیست فقط امیدوارم کرمان موتور تو مونتاژش خوب عمل کنه و خدمات پس از فروش هم خوب باشه.
  • حمید ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    1
    هرچقدر زور بزنین ۳ صفحه ازش تعریف کنین همه میدونن چینی بی کیفیته بجاش استپ وی میخرم خودم اپشناشو نصب میکنم.
  • حامد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    1
    میدونید چرا مردم ما انقدر عجله در خرید دارن ایا کیفیت خودرو هست که جواب منفیه ایا قیمت مناسب داره که بازم منفیه بخاطر خدمات کرمان موتور هست بازم منفیه تنها دلیش این هست که مردم ما میدونن کرمان موتور تا اخر سال ۹۶ حداقل ۱۰ میلیون روی این ماشین میکشه و هیچ کسی هم جواب گوی این افزایش قیمت هاش نیست نمونه اش اس۵ . لیفان ۸۲۰ . آی ۲۰ و.....
  • رامین ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    انصافا برند جک هم از نظر طراحی وساختار به صلیقه ایرانی نزدیک است وهم اینکه یک شرکت معتبر داخلی پشتیبانی میشود
  • غلام ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    اونوقت میگن چرا خودرو گرونه عزیزمن تو وقتی خودرو نیومده ندیده امتحان نشده خریدی باید دولا سه لابه ملت همیشه در صحنه بندازن وقتی چینی ها رو با این قیمت به ملت میندازن اونوقت انتظار داریم خودرو اروپایی رو با قیمت مناسب بدن دست مردم از ماست که بر ماست
  • خسرو ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    درود . به نظر من هنوز مردم از روی شکم سیری ماشین میخرن
  • علی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    هی بخرین هی بخرین...اینقد بخرین جونتون در بیا والا بخدا من پیکان میخرم ولی ماشین چینی و ایرانی نمیخرم چیه بابا این جکم تا هرشرکتی ماشین میزنه بیرون اینم مشابهش میزنه زیادم فک نکنید جذابه این قیافه هیونداس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =