واردات کامیون کارکرده اروپایی

سازمان حفاظت محیط‌زیست با درخواست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر صدور مجوز واردات کامیون‌های دست‌دوم موافقت کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  درپی درخواست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سازمان حفاظت محیط‌زیست برای صدور مجوز ثبت‌سفارش واردات کامیون‌های اروپایی با عمر کمتر از ۳ سال، این سازمان طی نامه‌ای به صدراله بمانا؛ مسئول نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری، با واردات کامیون‌های اروپایی مدل ۲۰۱۷ به بعد موافقت کرد.

در این نامه سازمان حفاظت محیط‌زیست، با ثبت سفارش کامیون‌های مدل ۲۰۱۷ و به شرط پذیرش مسئولیت کامل این کامیون‌ها از سوی سازمان راهداری موافقت کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط‌زیست، خودروهای سنگین مذکور امکان ثبت‌سفارش واردات را دارند اما باید قبل از ترخیص، گواهی تاییدیه مجدد از سازمان حفاظت محیط‌زیست دریافت کنند.

در متن این نامه آمده است: «بازگشت به نامه شماره 134924/71 مورخ 30/09/1399 به آگاهی می‌رساند؛ ثبت سفارش کامیون‌هایی که مدل آن‌ها صرفا سال 2017 باشد، به شرط ارائه تعهدنامه محضری معتبر توسط شرکت‌های واردکننده و با مسئولیت مستقیم آن سازمان محترم از نظر این سازمان بلامانع است. علی‌هذا ترخیص خودروهای مذکور از گمرکات منوط به انجام بازرسی فیزیکی و صدور تاییدیه زیست‌محیطی از جانب این سازمان است و ضروری است پس از انجام ثبت سفارش و قبل از تخیص این خودروها، استعلام مربوطه از این سازمان صورت پذیرد. مجددا خاطرنشان می‌سازد که مجوز صادره تنها به منزله مجوز ثبت سفارش خودرو بوده و بابت ترخیص کامیون‌ها می‌بایست مجوز ثانویه از سازمان حفاظت محیط‌زیست اخذ گردد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ستاری IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    من کارگاه شن وماسه دارم کامیون کمپرسی ندارم چطور از این کامیونهای وارداتی ثبت نام کنیم به کدام سازمان واژگان مربوطه سفارش دهیم.شهرستانی هستم هیچ اطلاعی نداریم بکجا مراجعه کنیم‌۰۹۱۴۷۷۱۰۴۹۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =