کد خبر: 234014
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
کی‌ام‌سی k7

پیکاپ کی ام سی T8 که پیش از این به طور رسمی معرفی شد، برای خودروی شاسی‌بلند این شرکت هم لوگوی اختصاصی کرمان موتور (KMC) در نظر گرفته شده و همچنین کد شناسایی آن بجای X7، حالا به K7 تغییر پیدا کرده تا این محصول را با نام جدید KMC K7 بشناسیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،تقریباً همزمان با پیدایش و رشد سریع محبوبیت خودروهای کراس‌اوور در بازارهای جهانی، بازار کشور هم علاقه خود را به خودروهای کراس‌اوور نشان داد و در دهه گذشته شاهد حضور پرتعداد این نوع خودروها در کشور بودیم و شرایط بازار، لغو تحریم‌ها و قیمت مناسب آن‌ها باتوجه به درآمد اقشار جامعه، باعث شد تا استقبال گسترده‌ای از این سگمنت در بازار ایران صورت بگیرد.

از اواسط دهه قبل نیز مشتریان ایرانی با خودروهای کراس‌اوور لوکس چینی آشنا شدند که رقیبی جدی برای خودروهای آسیایی و اروپایی، اما با قیمتی بسیار ارزان‌تر بودند و با تولید و تیراژ بالا توسط خودروسازان داخلی، در کنار خدمات پس از فروش بسیار خوب، به سرعت توانستند جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کرده و سهم فروش بسیار خوبی را بدست آورند.

اولین ملاقات با خودرو جدید KMC K7 شرکت کرمان موتور


رقابت سنگین در بازار کراس‌اوورهای لوکس

بطور مثال چری تیگو 7 را می‌توان جزو اولین کراس‌اوورهای لوکس چینی حضور یافته در بازار ایران معرفی کرد و پس از آن خودروهای ناموفقی همچون کوپا T210 و دامای X7 وارد گردونه رقابت شدند، و در ادامه خودروهای بسیار دیگری همچون دیگنیتی و فیدلیتی و البته به زودی چری تیگو 7 پرو معرفی خواهند شد تا سعی در کسب سهم بازار بیشتری در این رده کنند. اما به نظر می‌رسد که کرمان موتور با معرفی خودروی جدیدی سعی دارد تا معادلات بازار را به هم بزند و همانند گذشته با تیراژ بسیار مناسبی وارد این سگمنت شود و سهم بازار مناسبی را به نام خود ثبت کند.


معرفی اجمالی کی ام سی K7

جک X7 که حالا در کشور با نام KMC K7 شناخته می‌شود، در حقیقت نسخه‌ای لوکس‌تر و کامل‌تر از خودروی کراس‌اوور جک S7 به شمار می‌رود و پیش از این هم صحبت‌هایی مبنی بر عرضه جک S7 به عنوان خودرویی بالاتر از جک S5 توسط کرمان موتور وجود داشت، اما کرمان موتور در حال حاضر تصمیم گرفته تا نسخه X7 را به سبد عرضه خود اضافه کند و در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد.

جک S7 و جک X7 در زمینه امکانات رفاهی و طراحی ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند، اما در قسمت پیشرانه و قوای فنی هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد و هر دو خودرو از پیشرانه مشابه استفاده می‌کنند.

همانند پیکاپ کی ام سی T8 که پیش از این به طور رسمی معرفی شد، برای خودروی شاسی‌بلند این شرکت هم لوگوی اختصاصی کرمان موتور (KMC) در نظر گرفته شده و همچنین کد شناسایی آن بجای X7، حالا به K7 تغییر پیدا کرده تا این محصول را با نام جدید KMC K7 بشناسیم.

طبیعتاً این تعویض برند می‌تواند ارتباط مستقیم با تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودروسازی کشور داشته باشد و شرکت‌های خودروساز چینی برای حفظ ارتباط خود با خودروسازان ایرانی و همچنین در امان ماندن از تاثیر تحریم‌ها، چنین کاری با همفکری شرکای ایرانی خود انجام داده‌اند.

طراحی کی ام سی K7

چهره جلویی کی ام سی K7 بسیار شبیه جیپ چروکی که قبل از آن در بازار ایران دیده نشده و با وجود اینکه کپی است، اما باید گفت قطعاً همچون جک S5 می‌تواند به راحتی در بازار ایران جای خود را پیدا کند. معمولاً ذائقه ایرانی طوری است که به خودروهایی با طراحی خودروسازان آمریکایی تمایل زیادی دارند و همین موضوع باعث رشد سریع فروش کی ام سی K7 خواهد شد.

اما نقطه عطف این خودرو، طراحی داخلی آن است که استفاده از صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد، استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی برای پشت آمپر و همچنین طراحی بسیار مدرن کنسول میانی، می‌تواند نظر جلب مشتریان را به سرعت جلب کند.


مشخصات فنی KMC K7

در بخش فنی، پیشرانه‌ای چهار سیلندر 1.5 لیتری بکار گرفته شده که دقیقاً مشابه پیشرانه بکار رفته روی جک S5 فیس لیت است و با سود جستن از پرخوران‌های توربوشارژر می‌تواند خروجی حداکثر قدرت 174 اسب بخاری در محدوده 4850 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متری در محدوده 1500 دور بر دقیقه تولید کند. این درحالیست که خودروی چری تیگو 7 به عنوان رقیب مستقیم احتمالی، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن‌متری تولید کند.

نیروی تولید شده تنها توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اما استفاده از این جعبه دنده اتوماتیک باتوجه به وزن 1735 کیلوگرمی، مصرف سوخت 10.1 لیتری برای استفاده‌های شهری، مصرف سوخت 7 لیتری برای استفاده‌های خارج از شهر و در مجموع مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتری به همراه خواهد داشت.

در ابعاد و اندازه، محصول جدید کرمان موتور اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به خودروی کراس‌اوور مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 دارد و این ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد، بویژه فاصله بین دو محور جلو و عقب که فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد داد که جزییات آن به شرح زیر است.


تجربه رانندگی

همانطورکه اشاره کردیم، پیشرانه و گیربکس این خودرو دقیقاً مشابه جک S5 فیس لیفت است و به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشاژ مجهز شده است. شروع حرکت با این خودرو با کمی لگ توربو تجربه شد که قبلاً در جک S5 اتوماتیک نیز دیده بودیم، و باعث می‌شود تا بوست توربو با کمی صبر به مدار وارد شود. اما زمان ورود توربو به مدار، خودرو به یکباره از جا کنده شده و به جلو پرتاب می‌شود و کاملاً می‌توان قدرت توربو را حس کرد. باید گفت با وجود کم شدن حجم موتور نسبت به جک S5 اتوماتیک، اما تجربه نسبتاً مشابهی با آن دارد و از نظر قدرت موتور، در عمل نیز یکسان است.

تعویض دنده‌ها به خوبی انجام می‌شود و دوکلاچه بودن آن باعث شده تا تعویض‌ها به سرعت و بدون معطلی صورت بگیرد. تک دیفرانسیل بودن این خودرو باعث می‌شود تا به آن به عنوان یک کراس اوور شهری نگاه کنید و نمی‌توان برای آفرود به آن نگاه کنید.

اولین ملاقات با خودرو جدید KMC K7 شرکت کرمان موتور

امکانات رفاهی و ایمنی

کی ام سی K7 یا همان جک X7، در چهار تیپ به بازار چین و روسیه عرضه شده است، اما با توجه به سابقه خودروسازان ایرانی برای عرضه خودروهای وارداتی و یا مونتاژی به مشتریان، این خودرو در حال حاضر تنها در یک تیپ و با گیربکس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد که از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

در خصوص امکانات رفاهی این خودرو می‌توان گفت که خودروی کی ام سی K7 مجهز به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی ‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سقف پانوراما، سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و همچنین مجهز به سنسور پارک جلو و عقب شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی KMC K7 نیز باید به مواردی همچون چهار کیسه هوای ایمنی، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم‌ های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در شیب و همچنین به امکانات دیگری همچون کروز کنترل، چراغ‌های مخصوص روز و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 2
    به نظرم جلو پنجره خوبی نداره اگر مثل تیگو ۷با آرم شرکت ویا هر روش,دیگر جلوش استتار میشد خیلی نمای بهتری داشت
  • شهرام IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    27 4
    خوبه ولی قیمتش بالاست ضمنا نمای جلو ش مخصوصا جلو پنجره جالب نیست
  • رشید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 13
    انشاالله کرمان موتور کی ام سی ایکس 8 را هم وارد بازار ایران کند من خودم پول خرید یک پراید هم ندارم ولی دلم برای کرمان موتور میسوزد چون مدیران خودرو چری تیگو ۸ را با ۱۹۷ اسب بخار قدرت ونزدیک به ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد مونتاژ میکند یعنی شکست کرمان موتور انشاالاه من اشتباه کنم و یک مورد جفت همین ارس خودرو دیزل دارد آسنا اتومات ودنده ی جدید رابا ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتون متر گشتاور وارد میکند و اگر کرمان موتور جک تی ۹ را وارد کند ارس خودرو به جای ضربه فنی کند ضربه فنی میشود به اونی که اعتقاد دارین مردم دلم میسوزه کرمان موتور توهر روستا هم نمایندگی دارد وخدمات پس از فروش اراعه میکند اما ارس خودو باید دنبال یک لنتش از این نمایندگی به اون نمایندگی بدوی که فاصله ی این نمایندگی تا اون نمایندگی ۵۰۰ کیلومتر یعنی تو منطقه ی ما ۴ تا استان فقط جک ایکس ۸ ۱۴۰۱ و جک تی ۹ ۱۴۰۱ فعلا همینا عالین جک تی ۸ از هایلوکس ۲۰۱۷ خیلی سرتره گول برند را نخورین (اژدهای سرخ ۵۰ سال بلند شده ) و از سال ۲۰۲۱ به بعد اژدهای سرخ تمرکز کرده رو کیفیت قبلا فقط کمیت براش مهم بود خوشبختانه از سال ۲۰۲۱ تمرکز کرده بر روی کیفیت دیگه گوگل که واسه آمریکاست میگه چین تو تکنولوژی توی همه ی زمینه ها تا ۳ سال دیگه ژاپن را میگیره بعد خیز ور میداره برای آلمان مثلا هونچی اچ ۳ تا اچ۹ کلی ماشین میزنه کا ژاپن نمیتونه بزنه فقط آلمان میتونه بزنه تا ۵ سال دیگه چین از لحاظ کیفیت از آلمان رد میکنه نشون به اون نشون که به هواوی و شیاعومی میخندیدن حضرت علی میفرمایند هر جا تمسخرت کردند بدان از آنها سر تری الآن رو شیاعومی و هواوی گوشی نیست بهتر از سامسونگ میزنه نصف قیمت سامی شایدم ۱سوم پول بگیره ماشین هم همینطور مشت نمونه ی خروار
  • امید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 2
    قیمتش چند؟
  • عزیزی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 1
    چه خوب
  • محسن IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    اگر با قیمت پایین تر وارد بازار بشه مشتری بهتری پیدا می کنه با توجه به افت قیمت خودرو نباید بیشتر از ۸۰۰ باشه
  • علیرضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 2
    وزن خودرو سنگین است وباتوجه به پائین بودن حجم موتور (زیر۲۰۰۰cc) وتک دیفرانسیل بودن خودرو بدیهی است در برف ؛ ماسه های لب دریاو غیره .......که خودرو نیازبه کمک دارد مطمئنا بامشکل مواجه خواهد شد لذااینگونه خودروها ارزش خرید ندارند !
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 2
    وا این که mg
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 2
    یعنی حتی از 405 هم بهتره..!
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      اصلا قابل مقایسه با ۴۰۵ نیست
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 1
    خوبه. چند قیمت هستش.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =