بورس

روز شنبه در گروه خودرویی طی 10هزار نوبت معاملاتی 393میلیون سهم به ارزش 68میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 188هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو، بهمن‌دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 10هزار نوبت معاملاتی 393میلیون سهم به ارزش 68میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 188هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از 4هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 167هزار واحدی قرار گرفت.

افزایش نسبی ریسک بازار سرمایه با نزدیک‌شدن به انتخابات
برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ ممکن است با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، ریسک بازار سرمایه تا حدودی بیشتر شود. این امر باعث می‌شود تا احتیاط سرمایه‌گذاری در بین افراد برای ورود سرمایه‌هایشان به این بازار افزایش پیدا کند و برای مدتی دیگر تقاضا در بازار وجود نداشته باشد.
قاعدتا تا زمانی که شاهد بهبود وضعیت تقاضا در بازار نباشیم، میزان عرضه نیز با افزایش همراه خواهد شد. درمجموع به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک‌شدن زمان انتخابات روند فعلی در بازار ادامه‌دار باشد، مگر آن‌که مشکل اصلی بازار که نبود نقدینگی است، به‌شکلی برطرف شود.

انتظار برای تزریق منابع مالی از صندوق توسعه به صندوق تثبیت
این موضوع که تزریق معادل یک درصد منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، چه زمانی انجام می‌شود؛ یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌هایی است که فعالان بازار سرمایه به دنبال پاسخ آن هستند. زیرا این موضوع می‌تواند تا حدودی هیجانات ایجادشده در بازار را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =