تارا با موتور TU5 پلاس

برای نخستین بار در کشور، سیستم ایمنی کنترل پایداری خودرو (ESC) توسط متخصصان ایران خودرو با همکاری شرکت های قطعه ساز، بر روی خودروی تارا توسعه یافته و نتایج آزمون‌های انجام شده حاکی از عملکرد مناسب آن است.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیر طراحی سیستم های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران خودرو، گفت: موتور TU5 پلاس، نوع ارتقا یافته موتور TU5 بوده و موجب می شود تا توان و گشتاور تارا با این موتور نسبت به سایر خودروهایی که پیش از این مجهز به موتور TU5 بودند، به مراتب بهتر، مصرف سوخت مناسب تر و میزان آلایندگی کم‌تری داشته باشد.
سید احمد مدیرقمی با اشاره به سیستم مالتی مدیای پیشرفته این محصول اظهار کرد: پردازشگر مالتی مدیای خودروی تارا، شش هسته ای QT با سرعت مناسب به واسطه نصب لینوکس است. این پردازشگر به لحاظ استفاده از سیستم لینوکس نسبت به سیستم های ویندوز به مراتب قوی تر بوده و شفافیت نمایشگر آن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ است که نسبت به خودروهای ایرانی موجود در بازار، دارای وضعیت مناسب تری است. تنظیمات Follow Me بر روی این نمایشگر تعبیه شده است.
وی افزود: اتصال پذیری به تلفن همراه راننده (Mirror Link)، از سایر امکانات این سیستم مالتی مدیا به شمار می رود که قطعا برای مشتری جذاب خواهد بود، زیرا می‌تواند از امکانات تلفن همراه خود بر روی نمایشگر خودرو بهره ببرد. در نسل ششم سیستم مالتی مدیا که از خودروی تارا آغاز و در سایر محصولات ایران خودرو نیز تعبیه خواهد شد، امکان فراخواندن نیروی امداد خودرو و یا اورژانس (Ecall و Bcall) نیز افزوده خواهد شد.
مدیر طراحی سیستم‌های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران خودرو خاطرنشان کرد: علاوه بر سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت از دیگر تجهیزات این خودرو به شمار رفته و فعال‌سازی آن موجب می شود، راننده از محدودیت سرعت تعیین شده در جاده تبعیت کرده و به صورت سهوی نیز از آن عبور نکند. این سیستم به راننده اجازه می دهد، با خیال آسوده ضمن رعایت سرعت مطمئنه، دغدغه ای جهت عبور از سرعت مجاز نداشته باشد.
وی تجهیز GSI را از دیگر تجهیزاتی برشمرد که در این خودرو پیش بینی شده است و عنوان کرد: این تجهیز موجب می شود تا در حین رانندگی، دنده متناسب با سرعت، بر روی صفحه نمایشگر خودرو به راننده اعلام شود؛ پیشنهاد دنده مناسب به راننده باعث خواهد شد ضمن کارکرد مناسب خودرو، مصرف سوخت نیز در شرایط بهینه قرار گیرد. استفاده از تجهیز GSI در راستای صیانت از حقوق مشتری در جهت رفاه، حفظ محیط زیست و تمکین از استانداردهای بالادستی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =