کد خبر: 235748
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹
تویوتا

صنعت خودروسازی جهان با سرعتی فراوان در حال پیشروی به سوی عصر خودروهای الکتریکی است و خوروسازان به تدریج توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی را به نفع پیشرانه‌های تمام الکتریکی کنار می‌گذارند.هرچند، به نظر می‌رسد که موتورهای دیزلی مورد استفاده در خوروهای نیمه سنگین و تجاری همچنان قرار است به عمر خود ادامه دهند.

آن‌طور که گفته شده تویوتا در حال توسعه و ساخت یک موتور دیزل پاک است که ظاهرا در دهه ۲۰۳۰ به بازار معرفی خواهد شد. این موتور دیزل جدید برای مطابقت داشتن با محدودیت‌های جدید مربوط به موتورهای احتراق داخلی در ژاپن و سایر بازارهای جهان احتمالا شامل اشکالی از فناوری الکتریکی خواهد شد.

این موضوع نباید برای تویوتا که در زمینه تولید موتورهعای هیبریدی تخصص دارد، دشوار باشد و گرچه موتورهای دیزلی هیبریدی چندان متعارف نیستند اما ایده کاملا جدیدی نیستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، اگر شایعات مربوط به تولید موتور دیزل هیبریدی درست باشد، چنین موتوری می‌تواند برای خودروهای آفرودی مانند لندکروزر و لندکروزر پرادوی جدید و همچنین خودروهای تجاری همچون هیاس پیشرانه‌ای ایده‌آل و مناسب باشد.

یک موتور دیزل هیبریدی سطح بالای گشتاور دیزل را با گستره قابل پیمایش بالا، مصرف سوخت پایین و مقاومت بالا ترکیب می‌کند.

همچنین این موتور هیبریدی می‌تواند در نواحی دور افتاده که دسترسی به زیرساخت‌های شارژ فراهم نیست، مناسب باشد.

آخرین موتور هیبریدی دیزلی که به بازار معرفی شد، محصول گروه خودروسازی PSA بود که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در نسل‌های قبلی پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۸ و همچنین سیتروئن DS۵ عرضه شد. در این موتور هیبریدی یک موتور دیزل ۲ لیتری HDi در محور جلو با یک موتور الکتریکی در محور عقب ترکیب شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =