کد خبر: 235792
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

دریافت امکانات خاص در خودروهای ممتاز به‌صورت عضویت و پرداخت حق اشتراک ممکن است و این موضوع دیگر به‌خودروهای تسلا محدود نمی‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،دریافت امکانات خاص در خودروهای ممتاز به‌صورت عضویت و پرداخت حق اشتراک ممکن است و این موضوع دیگر به‌خودروهای تسلا محدود نمی‌شود. از ابتدای ماه ژوئیه امسال به‌بعد تسلا بابت استفاده از نرم‌افزار «خودران کامل» خود ماهانه از مشتریان 199 دلار حق عضویت می‌گیرد. ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و کادیلاک هم درحال تحقیق و بررسی و آماده‌سازی برای ارائه خدمات به‌صورت حق اشتراکی و حق عضویت هستند. به‌این ترتیب صاحبان خودروهای تسلا برای آن‌که بتوانند از گرم‌کن صندلی‌ها و خدمات اتوپایلوت این خودروها استفاده کنند، مجبورند ماهانه به‌تسلا پول بدهند. همان‌طور که مردم دنیا برای تماشای فیلم سینمایی مجبورند حق عضویت به‌نتفلیکس بپردازند، برای استفاده از امکانات ممتاز خودرو هم باید ماهانه حق اشتراک پرداخت کنند.
خود اتوپایلوت تسلا 10 هزار دلار به‌قیمت خودرو می‌افزاید و کسانی که علاقه‌مند به‌استفاده از امکانات سامانه کمک به‌راننده هستند، باید هنگام خرید خودرو پول این سامانه را هم بدهند. یعنی با این‌که مشتریان تسلا همان ابتدا، 10 هزار دلار بابت این سامانه پرداخته‌اند، نمی‌توانند از امکانات آن استفاده کنند؛‌ مگر آن‌که حق عضویت ماهانه آن را هم بپردازند.
چند خودروساز دیگر هم درحال تقلید از این مدل کسب‌وکار هستند؛ از جمله ب‌ام‌و که به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را ارائه کرده و مشتریان مجبورند حتی برای استفاده از گرم‌کن صندلی هم حق عضویت و حق اشتراک بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =