نصب سیستم صوتی یا نوری و استفاده از قطعات تقویت جریان که نویز یا فرکانس تولید می‌کند، می‌تواند منجر به‌ایجاد اختلال در خودرو شود.

خودرو هیوندای سوناتا دارم و مدتی پیش سیستم نوری و چراغ زنون روی آن نصب کردم. بعد از مدتی خودرو بی‌دلیل ریپ می‌زد و گاهی تمایل به‌خاموش شدن داشت. با مراجعه به‌نمایندگی مربوطه خودرو، کارشناس نمایندگی مشکل را نصب رله‌های تقویتی در مجاورت ECU بیان کرد. آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بله. نصب سیستم صوتی یا نوری و استفاده از قطعات تقویت جریان که نویز یا فرکانس تولید می‌کند، می‌تواند منجر به‌ایجاد اختلال در خودرو شود. زیرا قطعات الکترونیکی که وظیفه کنترل و مدیریت سیستم‌ها را برعهده دارند، در یک بازه فرکانسی مشخصی توانایی کار کردن داشته و به‌هرگونه نویز اضافی نیز حساس هستند. این عامل سبب ایجاد اختلال در عملکرد واحدهای الکترونیکی می‌شود.
ازسوی دیگر، بسیاری از خودروهای وارداتی دارای شبکه برقی حساسی هستند و درصورتی که جریان الکتریکی مضاعفی از این سیستم دریافت شود، در عملکرد قطعات الکترونیکی دیگر اختلال ایجاد می‌شود.
بنابراین بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند از نصب سیستم‌های صوتی و نوری که فشار مضاعف به‌مدار الکتریکی خودرو وارد می‌کند، پرهیز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

آخرین اخبار