کد خبر: 235968
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

 به‌ صورت کلی در سیستم راهنمایی و رانندگی ۴ نوع جریمه (الصاقی ، تسلیمی ، دوبرگی و دوربینی) وجود دارد. برای خلافی‌های دوربینی و دوبرگی جریمه دیرکرد محاسبه نمی‌ شود

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

بدین منظور به آدرس سایت پلیس راهور به نشانی (https://www.rahvar120.ir) مراجعه و بر روی لینک استعلام تخلفات رانندگی کیک کنید ، شماره بارکد پستی مندرج در پشت کارت (مطابق با عکس زیر ) خودرو را در قسمت توضیح داده شده مطابق عکس زیر وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن - مرداد ۱۴۰۰

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن - مرداد ۱۴۰۰

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن - مرداد ۱۴۰۰

استعلام خلافی با پیامک

برای استعلام خلافی خودرو یا موتورسیکلت خود می توانید کد VIN (وی آی ان)وسیله نقلیه خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. کد VIN در پشت کارت ماشین یا کارت موتور درج شده است.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن - مرداد ۱۴۰۰

نکته : درصورت افزودن ستاره به انتهای آن شناسه قبض وپرداخت نیز اعلام می شودکه می توان نسبت به پرداخت تخلفات رانندگی مربوطه اقدام نمود.

این روش ساده نیازی به گوشی هوشمند ندارد و تنها با یک پیامک می توانید مبلغ جریمه و تعداد تخلفاتی که دارید را بینید. تنها مشکل این روش پرداخت خلافی است که باید برای پرداخت از سایت راهور یا اپلیکیشن ها استفاده کنید و یا به عابربانک مراجعه و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خود را پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو با کد USSD

در این روش ابتدا باید #۱۱۰* را شماره گیری کنید. باقی مراحل مثل روش پیامکی است و با استفاده از کد VIN خلافی شما استعلام و توسط پیامک برایتان ارسال می شود. می توانید برای پرداخت از سایر روشها استفاده کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن - مرداد ۱۴۰۰

شماره تلفن دریافت صورت خلافی خودرو ها

هموطنان می توانند بدون این که از منزل و یا محل کار خود خارج شوند فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

چند نکته درباره خلافی خودرو

۱-خلافی خودرو را هر دو هفته یکبار چک کنید. جریمه های رانندگی مهلت پرداخت ۶۰ روزه دارند و اگر در این بازه زمانی پرداخت نشوند جریمه ها (در صورتی که تسلیمی یا الصاقی باشند) دوبرابر می شود.

۲-علی رغم پرداخت آنی خلافی خودرو، جریمه های پرداخت شده با تاخیر از سامانه راهور پاک می شود. دقت داشته باشید که خلافی خودرو در سایت راهور با تاخیر ثبت شده و معمولا بین ۷ تا ۱۴ روز کاری، طول می کشد که خلافی شما از سامانه راهور پاک شود.

۳-راهی برای استعلام خلافی با شماره پلاک یا کد ملی وجود ندارد. برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو نیاز به بارکدپستی یا کد VIN دارید که هر دو بر روی کارت خودرو یا کارت موتور نوشته شده است.

۴- در صورت بروز مشکل در پرداخت خلافی خودرو و پاک نشدن جریمه ها و یا برای اعتراض به خلافی خودرو می توانید به صورت حضوری به پلیس+۱۰ مراجعه کنید.

۵- اگر قصد تعویض پلاک دارید یا وسیله نقلیه شما به هر دلیلی توقیف شده است پیش از مراجعه به مراکز مربوطه باید خلافی خود را تسویه کنید. همچنین اگر خلافی شما بالای ۳ میلیون تومان است با پرداخت تعدادی از تخلفات، مبلغ آن را به زیر ۳ میلیون تومان برسانید تا وسیله نقلیه شما توسط راهور توقیف نشود.

۶- برای استعلام نمره منفی گواهینامه می توانید شماره گواهینامه را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید.

خلافی خودرو چه زمانی دو برابر خواهد شد؟

به‌صورت کلی در سیستم راهنمایی و رانندگی ۴ نوع جریمه (الصاقی ، تسلیمی ، دوبرگی و دوربینی) وجود دارد. خلافی‌های دوربینی و دوبرگی جریمه دیرکرد محاسبه نمی‌شود. طبق قوانین پلیس راهور، اگر از صادر شدن خلافی تسلیمی و الصاقی دو ماه (۶۰ روز) بگذرد و راننده نسبت به پرداخت خلافی یا اعتراض به مبلغ خلافی اعتراضی نکند، مبلغ خلافی دو برابر خواهد شد.

کوتاه‌ ترین راه صفر کردن خلافی و ترخیص خودرو چیست ؟

قبوضی که از طریق عابربانک‌ ها پرداخت شده، پس از دو ساعت و نه بیشتر وصول می‌شود .توصیه ما به افرادی که خودرویشان توقیف شده و می‌خواهند سریع‌تر خودرویشان را تحویل بگیرند استفاده از این روش است.

جریمه غیرقابل پرداخت چیست؟ چرا برخی از جرایم رانندگی امکان پرداخت ندارد؟

ممکن است در لیست جریمه ها با جریمه‌های غیرقابل پرداختی روبه‌رو شوید؛ که کمی دردسرساز خواهند بود. این جرائم به‌دلیل اینکه ، دارای شناسه قبض و پرداخت نیستند ، نمی‌توان این خلافی‌ها را به‌صورت آنلاین پرداخت کرد .برای رفع این مشکل بایستی شخصاً به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و سپس جریمه خود را پرداخت کنید؛ سپس با در دست داشتن مدارکی که در مقاله مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ گفته شده است، نسبت به ترخیص خودروی خود از پارکینگ اقدام نمایید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود دری IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    بفرمایید در مورد خودروهایی که پلاک بومی نیست ولی مالک وبیمه خودرو وسند اقامت وسکونت همین شهری را دارد که به علت تردد در زمان کرونا جریمه شده به مراجعه کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =