کد خبر: 236609
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

کمبود ریزتراشه اوضاع را بدتر کرده است و تویوتا از دوم اوت که سفارش لندکروزر آغاز شده، حدود ۲۰ هزار سفارش برای آن دریافت کرده‌ است. تقریبا ۹۰ درصد از خریداران در ژاپن نسخه‌های ZX و GR اسپرت را سفارش می‌دهند و تحویل این مدل‌ها بیش‌تر از بقیه طول می‌کشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خریداران عاشق تویوتا لندکروزر جدید هستند و این مدل چنان محبوب است که شاید چهار سال طول بکشد تا تویوتا برخی سفارش‌های کنونی را تحویل مشتریان دهد. کمبود ریزتراشه اوضاع را بدتر کرده است و تویوتا از دوم اوت که سفارش لندکروزر آغاز شده، حدود ۲۰ هزار سفارش برای آن دریافت کرده‌ است. تقریبا ۹۰ درصد از خریداران در ژاپن نسخه‌های ZX و GR اسپرت را سفارش می‌دهند و تحویل این مدل‌ها بیش‌تر از بقیه طول می‌کشد. همچنین به‌دلیل کمبود قطعات، تویوتا مدتی است که نتوانسته تولید لندکروزر را ادامه دهد.
این نکته روی موجودی این مدل در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد. لندکروزر جدید در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد؛ اما لکسوس LX که مدل لوکس‌تری است و روی همان پلت‌فرم ساخته می‌شود، برای مشتریان آمریکایی در دسترس خواهد بود. یک گزارش حاکی از آن است که کمبود ریزتراشه روی تولید این مدل نیز تاثیر گذاشته ‌است و لکسوس قصد دارد عرضه آن را تا سال ۲۰۲۲ به‌تاخیر بیندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =