کد خبر: 236981
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
محدودیت های تردد شبانه

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به فرآیند هوشمند کنترل مجوزهای تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی گفت که جعل فیزیکی برگه تردد هیچ فایده‌ای نداشته و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی برای دارنده برگه جعلی شود.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، از زمان اعمال محدودیت های تردد بین شهری برای شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی، موضوع دریافت برگ تردد یا همان مجوز سفر نیز مطرح شده و هراز چندگاهی نیز جاعلان این برگه ها یا افرادی که به هر نحو اقدام به دلالی یا سوءاستفاده از این برگه ها کرده بودند، مورد برخورد قرار گرفته‌اند.

در همین راستا نیز با سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در این باره گفت‌وگو شده است. جهانی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه محدودیت ترددهای بین شهری در شهرهای دارا وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی اعمال می‌شود، گفت: طبیعی است که با کاهش شمار موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور از تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز کاسته شود. بنابراین تردد به و از شهرهایی که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی نباشند، مانعی ندارد.

جهانی ادامه داد: در حال حاضر نیز از تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی کاسته شده و از این رو درخواست برای مجوز تردد نیز کمتر می‌شود.

وی درباره جعل مجوز تردد نیز اظهارکرد: جعل مجوز تردد اقدام بی اثری است و هیچ اثر مثبتی ندارد و فقط سبب پیگیری قضایی برای استفاده کننده از آن و نیز افراد جاعل خواهد شد. مجوزهای تردد گرچه از سوی فرمانداری ها صادر می‌شود. اما فرآیند ثبت آنها هوشمند است. بنابراین اگر خودرویی مجوز تردد دریافت کند. ما آن را نه از طریق یک برگه بلکه از طریق اطلاعاتی که در سیستم ثبت شده بررسی خواهیم کرد.

معاون پلیس راهور ناجا ادامه داد: ترددهای بین شهری از سوی دوربین ها و سامانه های هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کنترل می‌شود و وقتی پلاکی ثبت می‌شود، ما آن را از بانک اطلاعاتی مجوزها استعلام می‌کنیم. در واقع اصلا نیازی به رویت کاغذ مجوز تردد از سوی ماموران ما وجود ندارد و ما به بانک اطلاعات الکترونیکی رجوع می‌کنیم.

جهانی با بیان اینکه خرید مجوز تردد جعلی کلاهی است که بر سر خریداران می‌رود، گفت: با این وجود اگر پلیس متوجه فعالیت افراد در زمینه سودجویی و جعل یا داشتن مجوز جعلی تردد از سوی رانندگان شود، حتما موضوع را به فرمانداری ها اطلاع خواهد داد و امکان پیگیری قضایی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =