کد خبر: 240205
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
علیرضا قاری قرآن

رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت آسفالت کشور مانند کیفیت آسفالت ۶۰ سال قبل است،گفت:در فرودگاه‌ها از روش‌های سنتی برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،علیرضا قاری قرآن در آیین امضای تفاهمنامه با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه بین دانشگاه و صنعت ارتباط به شکل مطلوبی ایجاد نشده است، اظهار کرد: در گذشته مرکز تحقیقات به این گونه عمل می‌کرد که طرحی بیاید، مطالعاتی روی آن انجام شود و جواب آن را بدهند یا خیر. بعد از آن نیز مرکز موضوع را پیگیری نمی‌کرد.

وی ادامه داد: برای حذف این رویه تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تقویت شده تا بتوانیم از طرح‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز مسکن همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون بالای 90 درصد ساخت و ساز مسکن در کشور به شیوه سنتی انجام می‌شود و نتوانسته‌ایم مسائل صنعتی‌سازی مسکن را در کارگروه‌ها حل کنیم.

قاری‌ قرآن با بیان اینکه در جاده‌ها، فرودگاه‌ها و ... مشکل داریم و همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: این رویه قیمت تمام شده را به شدت افزایش می‌دهد که به نظر می‌رسد این مسئله برای دست‌اندرکاران مهم نیست.

وی بیان کرد: در زمان حاضر کیفیت آسفالت استفاده شده در کشور برای حدود 60 سال قبل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =