نمایشگاه بین المللی خودرو تهران

چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، از 26 تا۳۰ اردیبهشت‌ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد

به گزارش «اخبار خودرو»،چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، از 26 تا۳۰ اردیبهشت‌ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد. دلایل مختلفی برای عدم برگزاری این نمایشگاه در سال‌های پیش عنوان می‌شود. این نمایشگاه باید در سال 1398 برگزار می‌شد اما شیوع ویروس کرونا در کنار تحریم صنعت خودرو و خروج برخی خودروسازان خارجی از کشور سبب شد چهارمین نمایشگاه خودرو به تعویق بیفتد. استقبال از نمایشگاه خودرو در اردیبهشت 1401 بسیار خوب بود اگر چه برخی خودروسازان ازجمله خودروسازی سایپا، کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو و کیان‌موتور ازغایبان این نمایشگاه بودند. در ادامه گزارشی از این نمایشگاه می‌خوانید.

امتیاز بازدید از خودروها در نمایشگاه
رئیس اداره اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو در گفت‌وگو اختصاصی با روزنامه «دنیای‌خودرو» درباره استقبال از این نمایشگاه گفت: «استقبال مردم از گروه صنعتی ایران‌خودرو بسیار خوب بود چراکه مردم توجه ویژه‌ای به محصولات این خودروسازی دارند. محصولات ایران‌خودرو به‌خصوص تارا اتوماتیک، دناپلاس و هایما بسیار موردتوجه مردم قرار گرفتند. این امر نشان می‌دهد آنها خواستار تنوع در محصولات خودرویی هستند.» وی نمایشگاه را مکانی برای پیوند سلیقه مشتریان و خودروسازان دانست و ادامه داد: «محصولاتی که در نمایشگاه خودرو عرضه شده‌اند از نظر کیفیت برابر با محصولات خارجی هستند.» داود نوروزبیگی در ادامه گفت: «اطلاع از تولید جدیدترین محصولات داخلی و بازدید رایگان از خودروها در نمایشگاه مزایای خوبی برای مشتری دارند. زیرا در این صورت، خرید و انتخاب راحت‌تر شده و مردم می‌توانند از طی بازدید از نمایشگاه از نزدیک نیز با محصولات خودرویی آشنا شوند.» در همین زمینه مرد جوانی که برای مشاهده محصولات خودرویی به نماشگاه مراجعه کرده بود نیز گفت: «من و پدرم با مراجعه به نمایشگاه تمایل داشتیم ۱۴ محصول جدید خودرویی را که در این نمایشگاه عرضه شدند، ببینیم و البته این محصولات بسیار درخشان بودند. فقط امیدواریم این محصولات تولید و روانه بازار شوند.» زوج جوانی که مشغول بازدید از رونمایی خودروهای جدید ایران‌خودرو بودند، عقیده داشتند که عدم ثبت‌نام خودروسازان برای فروش خودرو در نمایشگاه، بزرگ‌ترین ایراد آن‌هاست. چون در این صورت کاری جز بازدید از محصولات خودرویی برای مراجعه‌کننده باقی نمی‌ماند. به‌گفته آنها سال های گذشته در نمایشگاه‌ خودرو مزایا و تسهیلات خاصی به خریداران ارائه می‌شد اما امسال خبری از این موارد نبود. مرد میانسالی نیز درخصوص تولید خودروهای داخلی اظهار کرد: «تنها پیشرفتی که در خودروسازی ایجاد شده، تغییر چراغ‌ خودروهاست چون تمام خودروها همان محصولات قدیمی چینی هستند!»

تنوع و پیشرفت خودروهای چینی
مدیر بازاریابی آرین‌دیزل در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «دنیای‌خودرو» بیان کرد: «به‌دلیل شیوع کرونا چند سال از برگزاری نمایشگاه خودرو محروم بودیم. اما پس از این وقفه استقبال مردم از نمایشگاه بسیار فوق‌العاده است.» علیرضا خاتمی ادامه داد: «تنوع محصولات،گستردگی خدمات پس از فروش در مکان‌های گوناگون، قیمت مناسب، گارانتی خودرو، عرضه خودروهای معتبر، فروش خودرو به صورت نقدی و لیزینگ مهم‌ترین دلایل مراجعه مردم به آرین‌دیزل است.» مدیر بازاریابی آرین‌دیزل در ادامه به انگیزه مراجعه مردم به نمایشگاه خودرو اشاره کرد و افزود: «مردم بسیار هوشیار و مطلع هستند و به همین دلیل هدف از مراجعه آنها به نمایشگاه، مشاهده خودرو است نه کسب اطلاعات.» در ادامه خانم میانسالی درخصوص پیشرفت خودروهای چینی عنوان کرد: «تنوع محصولات خودرویی داخلی زیاد نیست اما در محصولات چینی پیشرفت قابل‌توجهی دیده می‌شود. امیدوارم در صنعت خودرو داخلی نیز شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.»

ارائه کاتالوگ، تنها فعالیت غرفه‌های حاضر در نمایشگاه!
زن و شوهر میانسالی که از راه دور به این نمایشگاه آمده بودند، در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» گفتند: «برای ثبت‌نام خودرو دیگنیتی از گروه صنعتی بهمن خودرو به نمایشگاه مراجعه کردیم، چون ثبت‌نام در زمان‌های غیر از نمایشگاه بسیار دشوار است چون همیشه از طرف شرکت اعلام می‌شد سقف ثبت‌نام پر است.
اما با مراجعه به نمایشگاه هم از خودرو بازدید کردیم و هم ثبت‌نام را انجام دادیم. ما از شهرستان اردبیل به این نمایشگاه آمدیم. امیدواریم در قرعه‌کشی ثبت‌نام خودرو موردنظرمان برنده شویم.» محمدزاده، سرپرست روابط عمومی شرکت آرین‌موتور نیز در گفت‌وگو اختصاصی با روزنامه «دنیای‌خودرو» بیان کرد: «باتوجه به وقفه سه‌ساله و تحریم شرکت‌های خارجی استقبال از نمایشگاه بسیار خوب بوده است.» او ادامه داد: «چون ثبت‌نام تمام خودروهای نمایشگاه در سامانه یکپارچه ثبت شدند به همین دلیل هیچ شرکتی دخل و تصرفی در فروش ندارد.» سرپرست روابط‌عمومی شرکت آرین‌موتور، نبود شرکت‌های خودروسازی مانند سایپا، کرمان‌موتور و شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای را از بزرگ‌ترین ایرادهای این نمایشگاه دانست. در انتها دو مرد جوان درخصوص برگزاری نمایشگاه گفتند: «فکر می‌کردیم تمام شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه حضور دارند، اما متاسفانه برخی شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه حاضر نبودند. در ضمن هیچ‌کدام از شرکت‌ها به جز ارائه کاتالوگ خودرو، امتیاز و مزایای دیگری برای بازدیدکنندگان از غرفه خود نداشتند. امکانات نمایشگاهی هم که بسیار ضعیف است چراکه پارکینگ با نمایشگاه فاصله زیادی دارد و خودرو شارژی هم برای رفت‌وآمد محدود است به‌همین دلیل برای عدم اتلاف وقت مجبوریم مسافت موجود تا پارکینگ را پیاده طی کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =