به‌طور کلی باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید فیلتر و روغن‌موتور را به‌تازگی تعویض کرده‌اید، ممکن است کیفیت روغن‌موتور در اثر افزایش دما یا طی کردن مسافت طولانی افت کرده باشد که این مساله منجر به‌افت فشار در مدار روغن‌کاری پیشرانه شده و چراغ هشدار روغن نیز روشن خواهد شد.

خودرو پژو SLX 405 با موتور 1600 سی‌سی دارم و بیش از یک هفته است موقع آوردن فشار روی پدال ترمز حین حرکت، چراغ روغن پشت آمپر روشن می‌شود. این درحالی است که حدود دو هفته قبل فیلترروغن و روغن‌موتور خودرو را تعویض کردم. مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، درابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست. زیرا خودرو دارای بخش‌های مکانیکی و الکترونیکی بسیاری است و باید توسط شخص مکانیک مورد بررسی قرار گیرد تا به‌درستی عیب‌یابی شود. اما به‌طور کلی باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید فیلتر و روغن‌موتور را به‌تازگی تعویض کرده‌اید، ممکن است کیفیت روغن‌موتور در اثر افزایش دما یا طی کردن مسافت طولانی افت کرده باشد که این مساله منجر به‌افت فشار در مدار روغن‌کاری پیشرانه شده و چراغ هشدار روغن نیز روشن خواهد شد. همچنین باید اشاره داشت اگر از فیلترروغن نامرغوب برای خودرو استفاده کرده باشید، این مساله سبب افت فشار روغن شده و منجر به‌روشن شدن لامپ هشدار روغن می‌شود. گفتنی است موارد مطرح‌شده مشروط بر سالم بودن سیستم روغن‌کاری و سنسور فشار روغن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =