خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با این بیمه کاهش دهید      

خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با این بیمه کاهش دهید

بیمه بدنه نوعی از بیمه اتومبیل است و خرید آن اختیاری است که صاحبان خودرو ووسایل نقلیه زمینی هنگام خرید بیمه شخص ثالث این بیمه نامه را هم خریداری می‌کنند. البته که بیمه بدنه بعد از بیمه ثالث شهرت زیادی بین افراد پیدا کرده و به دلیل پوشش‌ها و مزیت‌هایی که این بیمه نامه دارد مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. در حقیقت با خرید بیمه بدنه خطر ریسک جبران خسارت‌های مختلفی را می‌توان به بیمه‌گر منتقل کرد. بهتر است بدانید که خرید بیمه بدنه تنها برای خودرو نیست بلکه می‌توان برای هواپیما و کشتی هم از شرایط و پوشش‌های این بیمه نامه استفاده کرد. در ادامه متن درباره مزیت‌های بیمه بدنه، قیمت و چگونگی استعلام آن توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یک نوع از بیمه اتومبیل است و به صورت غیر اجباری است. خسارت‌های وارد شده که در حین حادثه به بدنه خودرو وارد می‌شود در این بیمه نامه قابل جبران است. همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث اجباری است و در صورت عدم خریداری آن با توقیف خودرو مواجه خواهید شد، اما بیمه بدنه به دلیل پوشش‌ها و فرهنگسازی که انجام شده مورد استقبال قرار گرفته و صاحبان خودرو برای جبران خسارت‌های بدنه وسایل نقلیه زمینی این بیمه نامه را خریداری می‌کنند.

پوشش‌های بیمه بدنه به چه صورت است؟

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به الویت‌های بیمه‌گزار انتخاب خواهند شد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه بدنه به شرح زیر است:

· حادثه: با توجه به مفاد قرارداد بیمه نامه، در صورتی که خودروی بیمه‌گزار دچار حادثه شود، بیمه‌گر موظف است که خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو را تا سقف تعهدات جبران کند. به طور مثال: اگر خودروی بیمه‌گزار در حادثه رانندگی آسیب ببیند و مقصر تصادف هم بیمه‌گزار باشد، بخشی از پرداخت خسارت‌های وارد شده به خودرو بر عهده شرکت بیمه است و در صورت برخورد خودرو بیمه‌گزار به جسم ثابت یا در حال حرکت، جبران خسارت انجام می‌شود.

· آتش سوزی: پوشش آتش سوزی برای خطرات تحت پوشش بیمه خودرو است. اگر در صورت برخورد صاعقه، خودرو دچار حادثه شود و خسارت برای بیمه‌گزار رخ دهد بیمه‌گر موظف به جبران خسارت خواهد بود.

· سرقت: در صورتی که ماشین بیمه‌گزار دچار سرقت شود، بیمه‌گر در بیمه بدنه متعهد به جبران خسارت خواهد بود. سرقت خودرو دو نوع کلی و جزئی دارد که برای جبران خسارت‌های وارد شده ناشی از سرقت جزئی و قطعات باید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را خریداری کرد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه با توجه به درخواست بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است که به شرح زیر است:

· سرقت قطعات خودرو

سرقت قطعات خودرو جزو پوشش‌های اضافی بیمه بدنه است و برای سرقت قطعات خودرو در حال توقف جبران خسارت انجام می‌شود.

· ایاب و ذهاب

اگر خودروی دچار حادثه شود و بیمه‌گزار شرایط استفاده از آن را نداشته باشد، بیمه‌گر هزینه‌ای را به عنوان ایاب و ذهاب در نظر می‌گیرد.

· شکست شیشه

با توجه به تغییر دما و تراکم هوا در داخل خودرو اگر شیشه اتومبیل شکسته شود، تحت پوشش‌های اضافی بیمه بدنه قرار می‌گیرد.

خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با این بیمه کاهش دهید      

شکست شیشه از پوشش های اضافی بیمه بدنه است

· نوسانات قیمت

ارزش خودرو به طور میانگین در حال تغییر است و در صورت بروز حادثه برای جبران خسارت بدنه خودرو می‌توان از پوشش نوسانات قیمت استفاده کرد و خسارت را به نرخ قیمت روز خودرو دریافت کرد.

· بلایای طبیعی

خسارت‌های بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتشفشان تحت پوشش‌های اضافی بیمه بدنه است و جبران خسارت تا سقف تعهدات انجام می‌شود.

· اسید پاشی و مواد شیمیایی

تمام خسارت‌های ناشی از اسید پاشی و رنگ مواد شیمیایی روی بدنه خودرو تحت پوشش این بیمه نامه است.

· ترانزیت

این پوشش برای خسارت‌هایی که در خارج از کشور برای مورد بیمه شده رخ می‌دهد، تعلق خواهد گرفت.

· کشیدن میخ

اگر بر روی بدنه خودرو خط و خش با میخ یا یک شی تیز صورت گیرد، جبران خسارت می‌شود.

نرخ بیمه بدنه به چه صورت محاسبه می‌شود؟

برای اینکه بتوان میزان نرخ و قیمت خرید بیمه بدنه را مشخص کرد باید یکسری موارد و عوامل را بررسی کنید. از جمله عواملی که به طور مستقیم بر روی نرخ بیمه نامه تاثیر می‌گذارد انتخاب پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه است. همانطور که گفته شد، خرید پوشش‌های اضافی و فرعی بیمه بدنه اختیاری است و در صورت انتخاب بیمه‌گزار، با پرداخت بیشتر حق بیمه روبه رو است، اما همین موضوع هم به استعلام نرخ بیمه نیاز دارد زیرا در بسیاری از موارد بیمه‌گزار تمام پوشش‌های فرعی را نیاز ندارد و تنها چند مورد را انتخاب خواهد کرد.

مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

  • مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.
  • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.
  • تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

همانطور که مشاهده می‌کنید 3 عامل مهم در قیمت و نرخ خرید بیمه بدنه خودرو تاثیر مستقیم دارند که برای استعلام آن بهتر است از کارگزاری‌های معتبر استفاده کرد.

خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با این بیمه کاهش دهید      

بیمه بدنه بهترین راهکار برای کاهش خسارات صدمات وارد به بدنه خودرو است

مهم‌ترین معیار در تعیین نرخ حق بیمه بدنه خودرو چیست؟

ارزش خودرو یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین نرخ بیمه بدنه خودرو است. به این معنا که دو نوع خودروی متعارف و خودروی نامتعارف در بیمه بدنه تعریف شده است. خودروی متعارف همان خودروهای معمولی هستند که در بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌ها مشاهده می‌شود. خودروی نامتعارف نام دیگر خودروهای لوکس است که ارزش آن‌ها بالاتر از 500 میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود. بنابراین این مورد می‌تواند در کنار عوامل دیگر مانند: کاربری خودرو، سال ساخت، تعداد سیلندرها و نوع خودرو به طور مستقیم بر قیمت و شرایط استعلام نرخ بیمه تاثیر گذارد.

در چه صورتی می‌توان در بیمه بدنه خسارت دریافت کرد؟

با توجه به مفاد بیمه نامه و قوانین درج شده در قانون بیمه مرکزی برای دریافت خسارت‌های بیمه بدنه 4 حالت در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

· راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر باشد.

· راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر نباشد، اما راننده مقصر، توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد.

· راننده مقصر فرار کند.

· اگر خودرو نامتعارف باشد و راننده مقصر تنها بخشی از خسارت را پرداخت

استعلام و خرید آسان بیمه بدنه خودرو و ماشین

به طور کلی با خرید بیمه بدنه می‌توان برای خسارت‌های ایجاد شده پشتوانه مالی داشت و در صورت نیاز این خسارت‌ها جبران شود. انتخاب صحیح پوشش‌های فرعی می‌تواند بخش زیادی از خسارت‌های ناشی از حادثه را جبران کند، پس بهتر است که برای انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشت و از کارشناس بیمه کمک گرفت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگین صبور IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    ماشین مدل پایین تا چه سالی میشه بیمه کرد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =