کد خبر: 241581
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

وقتی اسم خلافی می‌آید، به واسطه سال‌هایی که برای استعلام خلافی به پلیس + 10 مراجعه می‌کردیم تصویر این دفاتر شلوغ در ذهنمان نقش می‌بندد. در حال حاضر راه‌های زیادی برای استعلام و پرداخت خلافی وجود دارد که در بین تمامی این روش‌ها استعلام و پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن‌ها و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 از پرطرفدارترین روش‌ها به شمار می‌رود. همراهمان باشید تا کمی بیشتر در خصوص این دو روش محبوب استعلام و پرداخت خلافی گپ بزنیم.

چگونه به‌جای 17500 با 5000 تومان استعلام خلافی بگیریم؟

چرا جدیدا استعلام و پرداخت خلافی پشت گوش انداخته می‌شود؟

جوابش یک کلمه است، چون دلیل آن عدم 2 برابر شدن جرائم دوربینی است! در سال‌های گذشته اعمال قانون عموما توسط مامورین راهور صورت می‌گرفت. همانطور که می‌دانید جرائم دوبرگی، الصاقی و خودداری پس از گذشت 60 روزدوبرابر می‌شوند، در حال حاضر عموما جرائم به‌صورت دوربینی ثبت می‌شوند و خبری از دوبرابر شدن نیست، به همین دلیل نگرانی بابت دو برابر شدن جرائم وجود ندارد و همین دلیل کافیست تا استعلام و پرداخت خلافی مانند سایر بدهی‌ها همچون طرح ترافیک و عوارض آزادراهی پشت گوش انداخته شود.

دلیل دیگری که باعث پشت گوش انداختن استعلام و پرداخت خلافی می‌شود افزایش سقف توقیف خودرو است. سقف توقیف خودرو در دوران کرونا از 1 میلیون تومان به 3 میلیون تومان افزایش یافت، به همین دلیل وقتی سقف خلافی خودرو از 1 میلیون می‌گذرد دیگر نگرانی بابت توقیف خودرو مطرح نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا پرداخت خلافی پشت گوش انداخته شود.

چگونه به‌جای 17500 با 5000 تومان استعلام خلافی بگیریم؟

پلیس + 10 یا اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌ها؟

خدمات خودرویی صرفا در استعلام و پرداخت خلافی خلاصه نمی‌شود و خدماتی مانند استعلام پلاک فعال، استعلام نمره منفی گواهی نامه و ... هم جزئی از خدمات مرتبط با خودرو هستند که نیاز به استعلام از مراجع مرتبط دارند. اما سوالی که در تیتر بالا مطرح شد! پلیس + 10 یا اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌ها؟

قطعا پلیس + 10، البته این پاسخ همین سوال تا قبل از زمستان 1400 است!!

از زمستان سال گذشته امکان تسویه آنی در سیستم پلیس راهور ناجا به ویژگی‌های استعلام و پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌ها اضافه شد. تسویه آنی در موضوع پرداخت خلافی بسیار نکته مهمی است، دلیل اهمیت این نکته در این موضوع خلاصه می‌شد که در زمان ترخیص خودرو از پارکینگ، اگر شما از طریق اپلیکیشن‌ها خلافی خود را پرداخت می‌کردید، اطلاعات پرداختی شما بین 1 هفته تا 10 روز بعد در سیستم ناجا ثبت می‌شود و عملا شما نمی‌توانستید تا ثبت تسویه حساب در سامانه ناجا خودرو خود را ترخیص کنید.

در حال حاضر امکان تسویه آنی برای تمامی روش‌های پرداختی فعال شده و در لحظه گزارش تسویه حساب شما در سامانه ناجا درج می‌شود. با این حال اما این 2 روش پرطرفدار پرداختی هنوز ویژگی‌های متفاوتی با هم دارند که اشاره بیشتر به آن‌ها خالی از لطف نیست، پس همراهمان باشید تا به بررسی بیشتر آن‌ها بپردازیم:

چگونه به‌جای 17500 با 5000 تومان استعلام خلافی بگیریم؟

قیمت، یک هیچ به نفع اپلیکیشن‌ها

قیمت استعلام عوارضی از طریق پلیس + 10 مبلغ 17500 تومان است؛ این درحالیست که شما با پرداخت 5200 تومان، یعنی تقریبا یک سوم مبلغ استعلام و پرداخت حضوری می‌توانید ریز خلافی خود را دریافت کنیم. البته اگر لیست خلافی شما بیش از 3 صفحه باشد باید هزینه مازاد برای پرینت هر صفحه را هم پرداخت کنید.

تصویر خلافی، دو یک به‌نفع اپلیکیشن‌ها

تصویر خلافی هم از آن دست نکات و مواردی بود که مشاهده آن صرفا از طریق مراجعه به پلیس + 10 امکان پذیر بود، اما در حال حاضر اپلیکیشن‌ها هم تصویر خلافی دوربینی را نمایش می‌دهند که در این بین سوپر اپلیکیشن‌هایی مانند تاپ امکان زوم تصویر را هم برای کاربران فراهم کرده‌اند.

تسویه آنی، سه دو به نفع اپلیکیشن‌ها

کمی بالاتر در مورد تسویه آنی صحبت کردیم و در حال حاضر هر 2 روش امکان تسویه آنی را دارند، پس یک گل به مزایای هر کدام اضافه می‌شود.

نمایش بدون محدودیت، سه سه مساوی!

در اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی نمایش جزئیات صرفا زمانی امکان پذیر است که شماره تلفن ثبت شده در اپلیکیشن، کد ملی و پلاک هر 3 به معنای یک نفر باشند، در غیر این صورت فقط مجموع مبلغ به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر 3 پارامتر بالا به نام 1 نفر نباشد علاوه‌بر عدم نمایش جزئیات امکان پرداخت موردی هم نخواهید داشت اما در خصوص پلیس + 10 شما می‌توانید صرفا با ارائه کارت ماشین به جزئیات خلافی دسترسی داشته باشید.

انتخاب شما کدام است؟

رفت و برگشت به دفاتر پلیس+ 10 اگر این دفاتر با شما فاصله چندانی نداشته باشد احتمالا نیم ساعتی از زمان شما را به خودش اختصاص می‌دهد. از نظر قیمتی هم که خب استعلام آنلاین خلافی 5200 تومان است. اگر بخواهیم به مزایا و معایب این دو بپردازیم، شاید می‌توان گفت مراجعه حضوری صرفا زمانی انتخاب بهتری است که شما به ریز خلافی نیاز دارید اما پلاک، کد ملی و شماره تلفن اگر به نام (شما) یک نفر نیست، در این شرایط بهترین راهکار ممکن برای استعلام خلافی مراجعه حضوری است.

دلیل عدم نمایش جزئیات خلافی زمانی که پلاک، شماره تلفن و کد ملی به نام یک نفر نیست، صرفا حفظ حریم امنیتی کاربران است، زیرا در این شرایط همه می‌توانند با وارد کردن هر شماره پلاکی به جزئیات تخلفات دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد ما

همانطور که گفتیم اپلیکیشن‌های زیادی برای ارائه خدمات خلافی وجود دارد. از میان تمامی این اپلیکیشن‌ها پیشنهاد ما سوپر اپلیکیشن تاپ است. سوپر اپلیکیشن تاپ وابسته به بانک پارسیان است و تمامی خدمات آن تحت نظارت بانک مرکزی و پلیس فتا به کاربران ارائه می‌شود. این سوپر اپلیکیشن کاربردی با ارائه خدماتی کامل در حوزه‌های پرداختی اعم از کارت به کارت، موجودی، خرید شارژ و هفتاد سرویس کاربردی دیگر شما را از دانلود چندین اپلیکیشن در تلفن همراهتان بی‌نیاز می‌کند.

پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا، پارک حاشیه‌ای، استعلام پلاک فعال اشخاص، استعلام نمره منفی گواهی نامه و مجله خودرو از سایر خدمات لاین خودرویی تاپ به شمار می‌روند. برای دانلود سوپر اپلیکیشن تاپ کافیست به اپ استورهای معتبر و یا وب سایت تاپ مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =