مدیرعامل سایپا در حاشیه امضای تفاهم‌ نامه با دانشگاه کاشان

تیموری: ۶ دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده که برای مرحله مونتاژ و گذراندن تست‌ها آماده‌اند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تعدادی از معاونین و مدیران‌عامل شرکت‌های گروه ضمن بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان و توانمندی‌های موجود، در نشستی با رئیس دانشگاه کاشان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از واحدهای دانش‌بنیان این پارک که در حوزه صنعت خودرو فعال بودند بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

در نشست مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با رئیس دانشگاه کاشان، نحوه تعامل این گروه خودروساز با دانشگاه کاشان را موردبررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه همکاری بین سایپا سیتروئن و دانشگاه کاشان به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به‌منظور دستیابی به خودکفایی علمی، برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه با نگاه تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه در راستای منویات مقام‌معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور به امضای دو طرف رسید.

بازدید از ۴ شرکت دانش‌ بنیان در پارک علم‌ و فناوری دانشگاه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این بازدید گفت: «مرکز تحقیق‌وتوسعه سایپاسیتروئن باید تبدیل به دانشگاه شود و برای این کار شرایطی را ایجاد می‌کنیم که استادان، دانشجویان و نخبگان شهر کاشان بتوانند در سایپا-سیتروئن حضور داشته باشند.»

وی افزود: «بر همین اساس، دفتر کاری جهت حضور دانشگاهیان در شرکت سایپاسیتروئن آماده خواهد شد و در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و قراردادی بین دو مجموعه منعقد می‌شود تا با حضور مستمر، دانشی که در دانشگاه وجود دارد به صنعت منتقل شود.»

تیموری با بیان این‌که در دانشگاه کاشان رشته‌های فنی چون شیمی، الکترونیک، مکانیک و پلیمر وجود دارد و در این موضوعات کارهای ارزشمندی انجام شده است، تصریح کرد: «بازدیدی که از ۴ شرکت دانش‌بنیان فعال در پارک علم‌وفناوری این دانشگاه انجام شد، نشان داد که قابلیت بهره‌گیری از محصولات آن‌ها در صنعت خودرو وجود دارد.»

وی افزود: «درصورتی‌که این محصولات استانداردهای مورد نیاز را کسب کنند، با شرکت‌های تولیدکننده قرارداد منعقد خواهد شد تا در استفاده از این محصولات هم دانشگاه استفاده لازم را ببرد و هم صنعت در ارتقای کیفیت از آن بهره‌مند شود.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که تاکنون در تامین مدیران شرکت سایپا-سیتروئن از نیروهای تهران بهره‌گیری می‌شده است، گفت: «در تفاهم‌نامه امضاشده امروز طرحی را دنبال خواهیم کرد با عنوان مدیران آینده که دانشگاه با انجام آموزش‌های لازم به نیروهای سایپاسیتروئن در همه رده‌ها از کارشناسی تا مدیریتی بتواند مدیران آینده این شرکت را از افراد ساکن در شهر کاشان تامین کند.»

وی بیان کرد: «این افراد علاوه‌بر آموزش‌های تخصصی کاری خود در حوزه‌های حسابداری، مدیریتی و مالی آموزش خواهند دید تا مدیران آینده شرکت سایپا-سیتروئن از نیروهای بومی اهل کاشان انتخاب شوند. چراکه این موضوع علاوه‌بر ایجاد عرق و تعصب کاری به دلیل حضور افراد در شهر، در صورت وجود ایرادات احتمالی، زودتر مشخص و برطرف خواهد شد و این طرح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای شرکت سایپاسیتروئن است.»

در این مراسم عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور تیم مدیریتی سایپا در دانشگاه کاشان گفت: «در پارک علم‌وفناوری دانشگاه کاشان بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند. همچنین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جزو آزمایشگاه‌های برتر در سطح دانشگاه‌های کشور است. بهره‌گیری از استادان مجرب در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا هم از ظرفیت‌های دانشگاه کاشان است که می‌تواند فعالیت‌های دانش‌بنیان را در خدمت صنعت ارائه دهد.»

راه‌ اندازی سیستم خودران تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید

پس از این مراسم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بازدیدی از شرکت سایپا-سیتروئن داشت که در جریان آن، پروژه سیستم خودران تامین‌کننده قطعات مورد نیاز خطوط تولید با عنوان MGV و AGV توسط وی افتتاح و راه‌اندازی شد.

سیستم AGV و MGV خودران‌هایی هستند که به‌جای یدک‌کش‌ها و لیفتراک‌ها برای جابه‌جایی قطعات در خطوط تولید استفاده می‌شوند و برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا این دستگاه‌ها طراحی و مورد بهره‌گیری قرار گرفته است.

تیموری افزود: «یکی از مسائل مهم در خطوط مونتاژ بحث تامین قطعات در کنار خطوط تولید است که در گذشته با استفاده از لیفتراک انجام می‌شد و لیفتراک‌ها در خطوط تولید آلایندگی محیطی و صوتی ایجاد می‌کنند که برای کارکنان خطوط تولید مضراتی دارد. همچنین این سیستم حمل‌ونقل، قیمت تمام‌شده بالایی دارد. بر همین اساس، متخصصان سایپاسیتروئن با توجه به دانش‌محور بودن، توانسته‌اند دو ربات طراحی کرده است که حمل تمامی قطعات مورد نیاز توسط ربات و بدون دخالت انسان تامین می‌شود.»

وی افزود: «با این طراحی به نیروی اپراتور نیازی نیست و علاوهی بر این هزینه تامین و نگهداری یدک‌ کش‌ ها که در گذشته بسیار بالا بوده، با انجام داخلی‌سازی کامل این دستگاه، کاهش هزینه مناسبی داشته است.»

آغاز عرضه ساینای گازسوز به تاکسیرانی از آذرماه

تیموری با اشاره به تولید محصولات جدید در گروه سایپا، تاکید کرد: «در گروه خودروسازی سایپا هدف‌گذاری عرضه ۸ خودرو انجام شده که از آن میان، خطوط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده‌سازی شده است. ۳۰ دستگاه از این خودروها نیز تولید شده و در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند. ۶دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده که برای مرحله مونتاژ و گذراندن تست‌ها آماده‌اند.»

وی افزود: «برای خودرو نیسان۶ کاربری جدید طراحی و ایجاد شده و طول محل بار آن افزایش یافته و تمام استانداردها را گذرانده است. این خودرو قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که این موضوع قیمت تمام‌شده حمل را کاهش می‌دهد.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: «در طول سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تمام تلاش را انجام می‌دهیم که در خودروهای سواری و تجاری بتوانیم ۸محصول جدید را عرضه کنیم.»

وی ادامه داد: «در سایت سایپاسیتروئن بستر برای تولید محصول اقتصادی آماده است و تمام طراحی ها انجام شده و در مرحله ساخت قالب‌ها قرار داریم. علاوه بر این، در سال جاری دو محصول به سبد محصولات سایپا-سیتروئن اضافه خوهد شد.»

تیموری بیان کرد: «برای اولین‌بار خودرو ساینای گازسوز در این شرکت تولید خواهد شد و تا آذرماه سال جاری به مردم و شبکه تاکسیرانی عرضه خواهد شد. همچنین ساینای اتوماتیک محصول دیگری است که مراحل اولیه را گذرانده و تا پایان سال این خودرو نیز تولید و عرضه خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

آخرین اخبار