باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید بعد از تعویض لنت‌های ترمز این اتفاق رخ داده است، دلیل خرابی دیسک ترمز نامرغوب بودن لنت بوده است.

خودرو هیوندای الانترا دارم و مدتی پیش در یکی از شهرهای جنوبی لنت‌ترمز آن را تعویض کردم. پس از آن در زمان ترمزگیری و بعد از مدتی در زمان حرکت صدای غیرعادی از خودرو به‌گوش می‌رسید. با مراجعه به‌مکانیکی با هدف رفع مشکل، دلیل خرابی دیسک‌ترمز عنوان شد؛ آیا آن‌چه مکانیک گفت صحت دارد و دلیل خرابی دیسک چه‌بوده است؟

به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید بعد از تعویض لنت‌های ترمز این اتفاق رخ داده است، دلیل خرابی دیسک ترمز نامرغوب بودن لنت بوده است. مکانیزم متداول در ترمزها از نوع اصطکاکی بوده که با سایش لنت‌ترمز روی دیسک سبب کاهش سرعت یا متوقف شدن خودرو می‌شود. اگر لنت از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، می‌تواند در زمان ترمزگیری سبب سایش سطح دیسک شود. گاهی نیز ممکن است راننده حس کند توان ترمزگیری نیز کاهش یافته است.
این عامل به‌دلیل عدم‌اصطکاک مناسب با سطح دیسک است. از این‌ رو توصیه می‌شود برای تعویض لنت به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه شود. زیرا قطعاتی که در نمایندگی‌ها استفاده می‌شود، از نمونه با کیفیت آن است و کمتر با این مشکل مواجه می‌شود.
لازم به‌ذکر است اگر پس از تعویض لنت‌ترمز، صدای اضافی در زمان حرکت یا ترمزگیری به‌گوش رسید، بی‌تعلل برای بررسی موضوع به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =