امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت دانگ‌فنگ چین

ایران‌خودرو درصدد طراحی، توسعه و ساخت داخل گیربکس پیشرفته اتوماتیک هفت‌سرعته دوکلاچه از نوع DCT7WET با همکاری یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گیربکس خودرو در چین است

در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، در جریان بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گیربکس خودرو در کشور چین، توافق‌نامه طراحی، توسعه و ساخت داخل گیربکس پیشرفته اتوماتیک هفت‌سرعته دوکلاچه از نوع DCT7WET میان این شرکت و ایران‌خودرو منعقد شد. طی این توافق‌نامه مقرر شد در مرحله نخست، توسعه یک مدل اختصاصی از این نوع گیربکس برای پلت‌فرم‌های جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو انجام پذیرد و در مرحله دوم، پس از راه‌اندازی خطوط تولید این نوع گیربکس پیشرفته در شرکت نیرومحرکه ایران‌خودرو، فرآیند ساخت داخل آن به‌صورت موازی آغاز شود. هم‌چنین تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت دانگ‌فنگ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید. در این تفاهم‌نامه، نقشه راه همکاری‌های آینده دو شرکت ایران‌خودرو و دانگ‌فنگ در زمینه محصولات آینده و همکاری‌های فناورانه ترسیم شده است که به‌زودی به‌مرحله قرارداد و اجرا خواهد رسید.

همکاری استراتژیک در طراحی، مهندسی و توسعه محصول

هم‌زمان با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در کشور چین، تفاهم‌نامه توسعه همکاری در زمینه طراحی، مهندسی و توسعه محصول بین گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت LAUNCH چین منعقد شد. این اقدام در راستای مجموعه اقدامات استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو برای ایجاد تحول در توسعه محصولات باکیفیت و مطابق با فناوری‌های روز دنیا صورت گرفته است. همچنین در خردادماه سال۱۴۰۲ و در جریان سفر پادشاه عمان به‌کشور، تفاهم‌نامه مشترک همکاری ایران‌خودرو با عمان در زمینه صادرات و فعال‌سازی شبکه فروش و خدمات پس‌ازفروش در حضور سرپرست وزارت صمت ایران و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری عمان به‌امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه مشترک، صادرات محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌کشور عمان و بازارهای ثالث در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد علاوه‌بر فعال‌سازی شبکه فروش و خدمات پس ‌از فروش، راه‌اندازی خط تولید محصولات ایران‌خودرو در کشور عمان با درنظر گرفتن توجیه اقتصادی، مورد مطالعه و امکان‌سنجی قرار گیرد.

از سوی دیگر، با اقدامات انجام‌شده در گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور صادرات قطعات در کنار صادرات محصول به‌کشور روسیه و راه‌اندازی شبکه خدمات پس ‌از فروش، پس از ارسال و انجام آزمون از نمونه قطعات یدکی مشمول استاندارد اجباری با محوریت محصول تارا، شرکت ایران‌خودرو موفق به‌دریافت گواهینامه‌های استاندارد لازم برای ورود قطعات یدکی به‌روسیه شد.

رونمایی از درگاه دانش‌بنیان ایران‌خودرو

در آذرماه سال ۱۴۰۲، در مراسم افتتاح بیست‌وچهارمین «نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار» که هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، از درگاه ویژه ایران‌خودرو که نخستین سامانه دانش‌بنیان خودرویی کشور به‌شمار می‌رود، رونمایی شد.

این سامانه که قابلیت‌های رو به‌رشد مناسبی دارد، بستری قابل قبول برای ارتباط مستقیم و بدون بوروکراسی با شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها در سطح گروه صنعتی در مسیر برطرف کردن نیازهای فناوری صنایع خواهد بود. در همین ماه، گروه صنعتی ایران‌خودرو طی مراسمی که در دانشگاه علم‌وصنعت ایران برگزار شد، با کسب تندیس و لوح تقدیر به‌عنوان صنعت برگزیده در تعاملات پایدار با دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفت.

امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جهت ارتقای سطح علمی و مهارتی کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، توافق با وزارت کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با محصول سورن، امضای تفاهم‌نامه‌ 6 جانبه به‌منظور مشارکت در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور به‌همراه شرکت مپنا و چهار خودروساز دیگر شامل سایپا، مدیران‌خودرو، گروه بهمن و کرمان‌موتور از جمله اقدامات این خودروساز در راستای همکاری با سازمان‌های بیرونی با هدف توسعه نیروی انسانی و صنعت‌خودرو کشور به‌شمار می‌رود.

رونمایی از موتور ملی سه استوانه تزریق مستقیم

در سال ۱۴۰۲، علاوه‌بر شرکت ایران‌خودرو، سایر شرکت‌های گروه نیز با انجام اقدامات تولیدی و توسعه‌ای، خوش درخشیدند و توانستند کارنامه مطلوب و قابل قبولی ارائه دهند. در این راستا، داخلی‌سازی ۹۰ درصدی موتور XUP ایران‌خودرو، رونمایی از نخستین موتور ملی سه‌استوانه GDI (تزریق مستقیم) و نیز برگزاری رویدادهای متعدد علمی و پژوهشی، از عملکردهای شاخص شرکت ایپکو به‌شمار می‌رود.

اقدام بنیادین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

همچنین، برای نخستین‌بار در میان سازمان‌های تولیدی کشور، گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور ایفای مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه و هم‌افزایی و استفاده‌ بهینه از ظرفیت‌های موجود شرکت ایساکو برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور در استان‌های تهران و البرز، بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه‌ همکاری سه‌جانبه‌ای را با سازمان بهزیستی کشور و شرکت ایساکو امضا کرد.

دستاوردهای حوزه زنجیره تامین قطعات خودرو

در سال ۱۴۰۲، شرکت ساپکو با رویکرد مدیریت و کاهش ارزبری و همچنین با اعمال تغییرات مهندسی در راستای کاهش ارزبری و تامین بهینه و به‌موقع قطعات و مجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه طراحی، مهندسی، خودکفایی و کاهش ارزبری قطعات در دستور کار قرار داد.

در این راستا، داخلی‌سازی اتصالات سریع سیستم سوخت‌رسانی و خنک‌کاری، داخلی‌سازی جام شیشه‌سولار، خودکفایی ماژول LED چراغ خودروهای سورن و دناپلاس، داخلی‌سازی گرم‌کن صندلی تارای سال، داخلی‌سازی عایق‌ها و پوشش‌های تمام واریانت‌های خودرو هایما، داخلی‌سازی محرک آیینه‌های جانبی و بازطراحی روکش صندلی تارای سال از جمله اهم پروژه‌های شرکت ساپکو در راستای کاهش ارزبری قطعات و مجموعه‌ها و مدیریت بهینه تولید به‌شمار می‌رود.

همچنین خودکفایی ورق گالوانیزه استحکام بالای پیشرفته دو فازی مورد مصرف در بدنه خودرو تارا و ورق گرم استحکام بالای مجموعه درایو پلیت، جمعا با صرفه‌جویی ارزی سالانه 4 میلیون‌یورو از جمله سایر اقدامات شرکت ساپکو در زمینه کاهش ارزبری بوده و این درحالی است که با تعیین تکلیف قراردادهای سنواتی و تسویه کامل اقلام تبادلی نزد سازندگان، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیاردتومان از دارایی‌های این شرکت به‌نرخ روز تعیین تکلیف و در دفاتر و مطالبات سازندگان منظور شده است.

در حوزه تامین نیز با استفاده از منابع جدید، علاوه‌بر افزایش تیراژ تولید برخی قطعات از جمله مالتی مدیا پلوس، ABS و باک، مدیریت و کاهش هزینه‌های ارزبری تامین قطعات حاصل شده است. همچنین شرکت ساپکو پیرو اقدامات انجام‌شده در حوزه لجستیک و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی، امکان استفاده بهینه از اقلام انبارها را فراهم کرده و این امر بالغ بر ۲۰۰ میلیاردتومان صرفه‌جویی و مدیریت بهینه هزینه‌ها را در پی داشته است.

این شرکت علاوه‌بر افتتاح خط تولید شیفتر گیربکس خودروهای اتوماتیک گروه صنعتی ایران‌خودرو در دی‌ماه ۱۴۰۲، رکوردهای رضایت‌بخش تامین قطعات خدمات پس‌ازفروش و رضایت مشتری را در بهمن‌ماه به‌ثبت رساند. همچنین با همت شرکت ساپکو و اتخاذ رویکرد تعامل مسئولانه با سازندگان و ایساکو و در راستای تامین به‌موقع قطعات مورد نیاز خدمات پس‌ازفروش خودروها، به‌عنوان یکی از حوزه‌های موظف ساپکو در تامین قطعات، رکورد افزایش ۷۵ درصدی فروش به‌ایساکو از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =