ساختمان جدید بورس تهران در سعادت آباد

در دادوستدهای روز شنبه بازار سهام، نمادهای خودرویی و قطعه‌ساز یک‌دست قرمزپوش شدند.

این درحالی است که شاخص‌کل در این روز با ریزش سنگینی به‌کار خود پایان داد. ازسوی‌دیگر ‌نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، سایپادیزل، ایران‌خودرودیزل، پارس‌خودرو، کرمان‌خودرو و بهمن‌دیزل منفی خوردند.

همچنین روز ‌شنبه در گروه خودرویی طی ۱۶هزار نوبت معاملاتی ۵۹۸ میلیون سهم به ارزش ۱۸۰میلیارد تومان موردمعامله قرار گرفت که نسبت‌به روز سه‌شنبه با افت روبه‌رو و ارزش بازار گروه خودرویی نیز تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۲۳۴ هزار میلیارد تومان شد.

بورس باز هم ریخت

روز گذشته و در جریان معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با ریزش ۱۵.۹۸۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل‌هم وزن نیز با افت ۴.۲۳۱واحدی در محدوده ۶۸۹ هزار واحد ایستاد.در این بازار نیز ۸.۲ میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۷ هزار میلیارد تومان معامله شد.

شاخص فرابورس نیز با افت ۲۰۵ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحد قرار گرفت. در فرابورس هم ۴.۳ میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۶.۶ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

این درحالی است که روز گذشته همچنان دامنه نوسان ۲درصدی برای نمادهای بازار سهام اعمال شد، در غیر این صورت ریزش بورس شدیدتر بود. حال باید دید محدودیت دامنه نوسان برای نمادهای بورسی و فرابورسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. زیرا ادامه این وضعیت به رکود و فرسایش بیشتر بازار سهام دامن خواهد زد.

میزان درآمد چند قطعه‌ساز بورسی

شرکت ایرکاپارت‌صنعت در ۲ماهه منتهی‌به اردیبهشت حدود ۹۵میلیارد تومان درآمد به‌دست آورد. فروش اردیبهشتماه ۶۱ میلیاردتومان بود که در این ۲ماهه نسبت‌به دوره مشابه سال قبل ۴۶درصد افزایش یافت. ریخته‌گری تراکتورسازی ایران نیز در ۲ماهه منتهی‌به اردیبهشت ۱۴۰۳ حدود ۷۳۲میلیارد تومان درآمد کسب کرد که ۴۵۳میلیارد تومان آن در اردیبهشت محقق شده است. این شرکت در ۲ماهه سال مالی قبل ۴۶۹ میلیارد تومان فروش به ثبت رساند.

گفتنی است مبلغ ریخته‌گری تراکتورسازی ایران نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶درصد رشد داشته است. ازسوی‌دیگر سایپا شیشه در ۲ماهه منتهی‌به اردیبهشت حدود ۹۵ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات به دست آورد. این درحالی است که فروش اردیبهشت ۶۶ میلیارد تومان گزارش شد. مقایسه فروش اردیبهشت ۲ماهه سال جاری با دوره مشابه قبل حاکی از رشد ۵۶درصدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =