غول باتری‌سازی چینی، کاتل از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ، ۳۷۰ مایل (۵۹۵ کیلومتر) پیمایش را به‌ارمغان آورد. این خبرخط و نشانی برای رقبای این شرکت خواهد بود.

باتری‌های جدید این شرکت که در طول نمایشگاه اتومبیل پکن نیز به‌نمایش گذاشته شد، می‌توانند ۳۷۰ مایل از محدوده رانندگی را پس از ۱۰ دقیقه شارژ ارائه دهند. درحالی که امکان رانندگی با شارژ کامل ۶۲۱ مایل (۹۹۹کیلومتر) خواهد بود.

در مقابل، تسلا در وب‌سایت خود ادعا می‌کند می‌تواند دامنه پیمایش خودروهای برقی خود را تا ۲۰۰ مایل افزایش دهد.

کاتل مدعی است به‌زودی خودروهای برقی قادر به‌شارژ با سرعت بالا خواهند بود و فناوری «Shenxing Plus LFP» این شرکت سبب تغییرات بزرگی در عرصه خودروهای برقی و باتری این خودروها خواهد شد.

پیشرفت‌هایی که توسط آخرین نسل از باتری‌های LFP حاصل شده، قابل توجه است.

سال گذشته کاتل از باتری «Superfast Shenxing» رونمایی کرد که با ۱۰ دقیقه شارژ ۲۴۸ مایل به‌دامنه پیمایش می‌افزاید. البته جانشین آن یعنی «Shenxing Plus» این قابلیت را ۴۹ درصد افزایش می‎دهد.

باتری LFP جدید دارای چگالی انرژی ۲۰۵ وات ساعت-کیلوگرم است که بهتر از باتری نسل دوم بی‌وای‌دی است که انتظار می‌رود چگالی ۱۹۰ WH/kg داشته باشد. درهمین حال، سلول‌های کبالت منگنز نیکل (NMC) ساخته‌شده توسط پاناسونیک برای تسلا دارای چگالی انرژی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ WH/kg هستند.

به‌گفته کاتل باتری «Shenxing Plus» نخستین مدل باتری در جهان با درجه C است. این بدان معنی است که ضریب شارژ آن چهار است. یعنی باتری قادر به‌اضافه کردن یک کیلومتر دامنه در یک ثانیه و ۶۰۰ کیلومتر در ۱۰ دقیقه است.

برای دستیابی به‌این نتایج نسبتا چشمگیر، کاتل از یک ماده داخلی لانه‌زنبوری برای بهبود چگالی انرژی آند استفاده کرده است. علاوه‌بر این، راندمان حجم به‌لطف آخرین فناوری سلول باتری، ۷ درصد بهتر از نسخه قبلی آن است.

Gao Huan، مدیر ارشد فناوری کاتل گفت نسل قبلی که تابستان گذشته از آن رونمایی شد، هم‌اکنون در چهار مدل مورد استفاده قرار می‌گیرد و احتمالا این نوع باتری تا پایان سال در ۵۰ مدل خودرو به‌کار گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =