کد خبر: 249437
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
موتور تویوتا

کمپانی تویوتا همواره به‌کیفیت بالای ساخت محصولات و عرضه خودروهای کم‌استهلاک معروف بوده است.

این خودروساز ژاپنی طی یک سال اخیر در محصولات خود از پیشرانه‌های نسل جدید توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم استفاده می‌کند. هرچند که این کمپانی صاحب‌نام در نسل جدید کوپه محبوبش، یعنی سوپرا از پیشرانه پرخوران باواریایی‌ها استفاده کرده بود، اما از سال 2022 میلادی سعی در استفاده از پیشرانه‌های نسبتا کم‌حجم توربوشارژ دارد تا با هماهنگی موتورهای الکتریکی و ساختار هیبرید، قدرت و گشتاور پیشرانه‌های 8 سیلندر را به‌محصولات جدیدش بازگرداند.

بر این اساس این کمپانی در نسل جدید سکویا (که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین اس‌یووی‌های فول‌سایز آفرودی این کمپانی به‌حساب می‌آید)، از موتور 6 سیلندر وی‌شکل 3.5 لیتری تویین‌توربوشارژ استفاده کرده که با پاشش سوخت مستقیم و هماهنگی با موتور الکتریکی ساختار هیبرید، می‌تواند حداکثر 394 اسب‌بخار قدرت و حداکثر 650 نیوتون‌متر گشتاور به‌ارمغان آورد.

این موتور موسوم به V35A-FTS است که جایگـــــزین موتور سری 1UR-FE، 1UR-FSE و موتور 8 سیلندر 3UR-FE شده است. این موتور توربوشارژ 6 سیلندر جانشین لایقی برای موتورهای 8 سیلندر محصولات کمپانی تویوتا شده است.

همچنین کمپانی تویوتا در پیشرانه‌های 6 سیلندر توربوشارژ خود همچنان از قدرت و گشتاور پایینی برخوردار است تا میزان استهلاک را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =