دانگ‌فنگ

معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو سال گذشته از توسعه همکاری با شرکای چینی نظیر «هایما» و «دانگ‌فنگ» خبر داده بود و بر این اساس اواخر سال گذشته تصاویری ازحضور نسخه فیس‌لیفت شده «هایمافامیلی» در محوطه کارخانه ایران‌خودرو، گواهی بر این ادعا بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از اعمال تحریم‌های همه‌جانبه ازسوی آمریکا، مشکلات فراوانی بر سر راه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو شکل گرفت. از همین‌رو در ماه‌های اخیر شاهد کم شدن فعالیت شرکای تجاری خودروسازان داخلی و کاهش تیراژ تولید در کشور بودیم. اما این موضوع باعث نشده است خودروسازان از توسعه سبد محصولات خود دست بکشند و به‌فکر عرضه محصولات جدید به بازار نباشند. معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو سال گذشته از توسعه همکاری با شرکای چینی نظیر «هایما» و «دانگ‌فنگ» خبر داده بود و بر این اساس اواخر سال گذشته تصاویری ازحضور نسخه فیس‌لیفت شده «هایمافامیلی» در محوطه کارخانه ایران‌خودرو، گواهی بر این ادعا بود. حال چند روزی است انتشار تصاویری از حضور دو دستگاه «دانگ‌فنگ AX3» و «AX4» در ایران‌خودرو در فضای مجازی، حدس و گمان‌هایی را درخصوص عرضه این محصولات توسط ایران‌خودرو در آینده را به‌وجود آورده است.
از آن‌جاکه ایران‌خودرو و دانگ‌فنگ از شرکای تجاری پژو فرانسه به‌شمار می‌روند، می‌توان پیش‌بینی کرد تولید و مونتاژ خودروهای جدید که به‌منظور انجام فرایندهای مهندسی و تحقیقاتی وارد این کارخانه شده‌اند، در پروژه‌های جدید ایران‌خودرو که بر اساس پلت‌فرم PF1 گروه PSA تعریف شده‌اند، جای بگیرند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم باتوجه به وضعیت فعلی و مشکلات موجود در روابط بین‌الملل، عرضه این خودروها تا پایان سال عملا صورت نخواهد گرفت و باید دید برنامه ایران‌خودرو برای عرضه این خودروها به چه شکل خواهد بود!
«دانگ‌فنگ AX4» خودرویی است که در رده کراس‌اوورهای کوچک شهری قرار می‌گیرد و در صورت عرضه به بازار، رقبایی همچون چانگان CS35، جک S3، ام‌وی‌ام ایکس 22 و بایک ایکس 25 را پیش‌رو خواهد داشت. این خودرو در بازارهای مختلف با دو نوع پیشرانه 1.4 لیتری توربو و 1.6لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود. پیشرانه 1.6لیتری تنفس طبیعی این خودرو توان تولید 124اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 153نیوتون‌متر را دارد که از طریق جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچه و ۵سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نسخه 1.4لیتری توربو نیز توانایی تولید 140اسب‌بخار و 196نیوتون‌متر گشتاور را دارد که به جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده است.
«دانگ‌فنگ AX3» دیگر محصول جدید واردشده به کارخانه ایران‌خودرو دارای چندنوع پیشرانه است که از بارزترین آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۱٫۶لیتری تنفس طبیعی با توان تولید ۱۱۷اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۳‌نیوتون‌متر اشاره کرد که وظیفه انتقال آن به چرخ‌های جلو برعهده جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک و ۵سرعته دستی است. همچنین پیشرانه ۹۹۹سی‌سی ۳سیلندر ۱۲سوپاپ توربو نیز برای 
«دانگ‌فنگ AX3» قابل‌سفارش است که می‌تواند ۱۲۵اسب‌بخار را با گشتاور ۱۹۶نیوتون‌متر تولید کند. توان این پیشرانه کم‌حجم به‌وسیله جعبه‌دنده ۶‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
حال باید دید در ادامه ایران‌خودرو چه برنامه‌ای برای عرضه محصولات جدید «دانگ‌فنگ» به بازار را دارد و درصورت عرضه، چه قیمتی را برای آن‌ها درنظر خواهد گرفت. احتمالا باتوجه به شرایط موجود، درصورت عرضه «دانگ‌فنگ AX3» و«AX4» قیمتی بیش‌از 150میلیون‌تومان را خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =