چری آریزو‌5

زمانی که حرف از 400 میلیون‌تومان پول نقد به‌میان می‌آید، مسلما مشتری انتظار دارد توان فنی و سطح آپشن‌های خودرویی که در قبال این مبلغ خریداری می‌کند، کمی بالاتر از حد معمول باشد. ضمنا ظاهر خودرو نیز باید تا حدی شیک و اصطلاحا باکلاس باشد تا نیاز مشتری را در حد امکان برطرف کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،زمانی که حرف از 400 میلیون‌تومان پول نقد به‌میان می‌آید، مسلما مشتری انتظار دارد توان فنی و سطح آپشن‌های خودرویی که در قبال این مبلغ خریداری می‌کند، کمی بالاتر از حد معمول باشد. ضمنا ظاهر خودرو نیز باید تا حدی شیک و اصطلاحا باکلاس باشد تا نیاز مشتری را در حد امکان برطرف کند. «دنیای‌خودرو» با یک گزارش میدانی از بازار در بازه خودروهای 400 میلیون‌تومانی قصد دارد به‌معرفی هشت مدل خودرو زیر 400 میلیون‌تومان بپردازد. همچنین قصد دارد با بررسی این خودروها از لحاظ اصالت، طراحی، امکانات و مشخصات فنی گزینه مناسب را برای خرید در این ردیف قیمت معرفی کند.

دنا پلاس صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۰
اگر صفرکیلومتر بودن برای شما اهمیت بالایی دارد، بنابراین بهتر است با بودجه حدود ۴۰۰ میلیون‌تومان به‌سراغ دنا پلاس صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۰ بروید. این خودرو ظاهری جذاب و اسپرت ارائه می‌دهد و سطح امکانات رفاهی و ایمنی نسخه فول‌آپشنال آن از محصولات مشابه بالاتر است. بازار خرید نسبتا پررونقی نیز دارد و به‌دلیل پلت‌فرم مشترک با سمند EF7 از لحاظ قطعات یدکی و هزینه نگهداری با مشکل حادی مواجه نیست و درمجموع به‌عنوان یک سدان خانوادگی زیبا و جوان‌پسند می‌تواند گزینه مطلوبی در قالب یک خودرو صفرکیلومتر در ردیف قیمتی حدود ۴۰۰ میلیون‌تومان باشد. این خودرو به‌موتور EF7 تنفس‌طبیعی ۱.۷ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار مجهز شده و از یک گیربکس دستی پنج‌دنده برای انتقال نیرو به‌چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. میانگین مصرف سوخت دنا پلاس معمولی حدود 7.74 لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود و از جمله شاخص‌ترین امکانات دنا پلاس معمولی در نسخه‌های فول‌آپشن می‌توان به‌کروزکنترل، چهار کیسه هوا، دکمه‌های کنترل روی غربیلک‌فرمان، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و…. اشاره کرد.

بسترن B30 مدل ۹۷
بسترن B30 نیز به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور خانوادگی که البته با تیراژ نسبتا محدودتر روانه بازار شده است، می‌تواند یکی از گزینه‌های قابل قبول در ردیف قیمت حدود ۴۰۰ میلیون‌تومان باشد. این خودرو از شمایل نسبتا جدیدی برخوردار است و امکانات رفاهی مطلوبی ارائه می‌دهد و از گیربکس اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن بهره می‌برد. بنابراین اگر یک خودرو اتوماتیک با بودجه ۴۰۰ میلیون‌تومان نیاز دارید، بهتر است روی مدل ۹۷ بسترن B30 نیز بررسی‌های لازم را به‌عمل آورید. موتور چهار سیلندر تنفس‌طبیعی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار و گیربکس شش‌دنده اتوماتیک به‌علاوه مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در 100 کیلومتر، ازجمله مشخصات فنی این سدان گروه بهمن به‌حساب می‌آیند. ضمنا امکاناتی همچون کروزکنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی هفت‌ اینچی، دوربین عقب و… در فهرست تجهیزات بسترن B30 به‌چشم می‌خورند.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۸
آن دسته از مشتریانی که نیاز به‌یک هاچ‌بک جذاب دارند، می‌توانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک را با بودجه ۴۰۰ میلیون‌تومان بخرند. این خودرو از نظر تعمیرات پیشرانه و قطعات یدکی جزو خودروهای مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید؛ چراکه از موتور مشترک با پژو ۲۰۶ یعنی پیشرانه TU5 با ‌قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار نیرو دریافت می‌کند. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز توان موتور را به‌چرخ‌های جلو می‌رساند و درمجموع پژو 207 علاوه‌بر دارا بودن ظاهر جذاب و اسپرت، عملکرد فنی نسبتا قابل قبولی نیز ارائه می‌دهد. از لحاظ بازار دست‌دوم جزو خودروهای کاملا محبوب به‌حساب می‌آید و فروش آن در بازار با رونق فراوانی روبرو است. بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب در ردیف قیمت ۴۰۰ میلیون‌تومان محسوب می‌شود.

چانگان cs35 مدل ۹۷
مشتریانی که به‌دنبال یک کراس‌اوور 400 میلیونی هستند، می‌توانند چانگان CS35 را به‌دلیل برخورداری از موتور 1.6 لیتری نسبتا توانمند به‌قدرت 123 اسب‌بخار و نیز طراحی ظاهری جذاب به‌علاوه تعلیق کارآمد، مورد نظر خود قرار دهند. این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند و امکاناتی همچون کروزکنترل، سنسور عقب، دیلایت، اتولایت، فرمان برقی، مالتی مدیای هشت‌اینچی، دوربین عقب، چهار کیسه هوا و آینه‌های جانبی تاشونده برقی را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر خودرو شاسی‌بلند تا رنج 400 میلیون‌تومان می‌خواهید، بهتر است چانگان CS35 مدل 97 را در نظر داشته باشید.

چری آریزو 5 اتومات مدل 96
اگر به‌یک سدان جذاب و باکلاس نیاز دارید که چابکی مطلوبی داشته باشد و آپشن‌های قابل قبولی ارائه دهد، بهتر است چری آریزو 5 اتومات را بخرید. این خودرو به‌موتور تنفس‌طبیعی 1.6 لیتری مجهز شده و بنابراین دردسرهای موتورهای توربو را به‌دنبال ندارد. شتاب صفر تا 100 آن هم حدود 11 ثانیه است که نسبت به‌بسیاری از رقبا چالاک‌تر به‌نظر می‌رسد. ضمنا کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، مالتی مدیای هفت‌اینچی، دوربین عقب، سانروف و… شاخص‌ترین امکانات آریزو 5 اتومات را تشکیل می‌دهند.

جیلی GC6 اکسلنت
محصولات شرکت جیلی همچون امگرند EC7 و X7 را باید جزو نخستین خودروهای وارداتی چینی به‌بازار خودرویی کشورمان برشمرد. در ادامه با حصول توافق هسته‌ای شاهد حضور محصولات مختلف چینی دیگری در بازار خودرو بودیم؛ اما جیلی هرگز در حد و اندازه نامش ظاهر نشد و پس از موفقیت نسبی با این دو محصول نتوانست صاحب سهمی از بازار ایران شود. شرکت بم‌ خودرو به‌عنوان زیرمجموعه کرمان‌خودرو قصد مونتاژ محصولات این شرکت را داشت و در قدم اول جیلی GC6 پیش از فیس‌لیفت موسوم به الیت را به‌بازار معرفی کرد. جیلی GC6 از سال 2006 روی خط‌تولید این شرکت حضور دارد که با نام MK نیز خوانده می‌شود. جیلی GC6 در بخش قوای محرکه نیز از موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری با حداکثر قدرت خروجی معادل 105 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 146 نیوتون‌متر استفاده کرده است. جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک ساخت شرکت Jatco نیز نیرو را به‌چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. درحال حاضر این خودرو را می‌توان با قیمتی بین 385 تا 400 میلیون‌تومان خریداری کرد.

بایک سابرینا
بایک سابرینا یک هاچ‌بک کوچک چینی است که چند سال قبل توسط دیار خودرو در بازار کشورمان عرضه شد. بایک در کشور چین، کمپانی نسبتا معتبری محسوب می‌شود و چندین برند خودروسازی دیگر را نیز در اختیار دارد. بایک حتی چند بار با معرفی کانسپت‌های خیره‌کننده، توانایی‌های خود را به‌رخ کشیده و خود را به‌عنوان یک کمپانی پیشرو مطرح کرده است. بایک سابرینا در ابتدا به‌صورت وارداتی عرضه شد و پس از آن، دیار خودرو تصمیم به‌مونتاژ این خودرو در داخل کشور گرفت. دیار خودرو به‌هیچ‌وجه عملکرد خوبی در عرضه و خدمات پس از فروش سابرینا نداشت و درتحویل بسیاری از خودروها تاخیر زیادی داشت. طراحی کابین بایک سابرینا ساده و به‌دور از هرگونه پیچیدگی است و در مرکز داشبورد و کنسول وسط، یک نمایشگر دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. بایک سابرینا به‌یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز شده که قادر است 113 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده چهارسرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. سابرینا از موتور نسبتا قدرتمندی بهره می‌برد؛ اما عملکرد جعبه‌دنده چندان راضی‌کننده نیست و ممکن است شما را ناامید کند.

سایپا آریو (اس 300)
با دیدن سایپا آریو (اس 300) – Saipa Ario ( S300 ) به‌یاد تویوتا آلیون سال 2007 خواهیم افتاد؛ چراکه این خودرو روی پلت‌فرم آلیون ساخته شده و از روی آن کپی شده است. آریو که ابتدا با برند زوتی و نام S300 عرضه شده بود، کمی بعد لوگوی سایپا روی آن قرار گرفت و با نام آریو (نام یک سردار شجاع در ایران باستان) شناخته شد؛ درحالی که انتخاب نام ایرانی برای یک محصول بیگانه کار درستی به‌نظر نمی‌رسد. آریو با دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری و با دو جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی در چهار تیپ عرضه می‌شود. از آریو در ناوگان حمل‌ونقل داخلی و برون‌شهری نیز استفاده می‌شود. یکی از خصوصیات سایپا آریو 300 فاصله محوری 2700 میلی‌متری این خودرو است که همین امر سبب شده است خودرو بسیار بزرگ و جادار محسوب شود. همچنین صندلی‌های ردیف عقب این خودرو تاشو است و باعث می‌شود فضای صندوق بزرگ‌تری داشته باشد. این خودرو دارای دو ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای دیسکی ABS و EBD و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است. از امکانات رفاهی آریو می‌توان به‌سیستم تهویه‌مطبوع، کامپیوتر سفر و سنسور دنده‌عقب اشاره کرد. این خودرو از چهار ستاره کیفی در ایران و پنج ستاره امنیت موسسه CNCAP برخوردار است و از موتور طراحی‌شده توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن و گیربکس پنج‌سرعته دستی و پنج‌سرعته اتوماتیک ZF آلمان بهره می‌برد. موتور 1.6 آریو قادر است 127 اسب‌بخار قدرت و همچنین 151 نیوتونمتر گشتاور تولید کند.

حرف آخر
در پایان باید خاطرنشان کرد که در خرید خودرو بهتر است ابتدا معیارها و نیازهای خود را به‌طور کامل مشخص کنید و سپس به‌سراغ گزینه‌های پیشنهادی بروید تا درنهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر توان فنی، آپشن نسبتا مناسب و ظاهر جذاب مد نظر شماست، آریزو 5 می‌تواند پاسخگوی احتیاجات شما باشد و اگر یک کراس‌اوور کم‌حاشیه می‌خواهید، چانگان CS35 را انتخاب کنید. اگر هم دنبال خودرو صفرکیلومتر با خدمات پس از فروش گسترده و ظاهر جوان‌پسند هستید، دنا پلاس چاره کارتان است. درنهایت باید گفت مدل‌های کارکرده بسیاری مثل رنو مگان یا مزدا 3 قدیمی و... در این ردیف قیمت وجود دارند که کارکرد بالایی دارند و به‌همین دلیل به‌آن‌ها اشاره نکردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =