کویر‌تایر

رئیس‌جمهور در سفر استانی به بیرجند، مرکز استان خراسان‌جنوبی ضمن بازدید از دستاوردهای شرکت کویرتایر در زمینه بومی‌سازی دانش‌فنی تولید تایر در کشور، عملیات اجرایی تولید سالانه 50هزار تن تایر باری-اتوبوسی، راهسازی و تایرهای فوق‌سنگین معدنی را در این شرکت کلید زد.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس‌جمهور در سفر استانی به بیرجند، مرکز استان خراسان‌جنوبی ضمن بازدید از دستاوردهای شرکت کویرتایر در زمینه بومی‌سازی دانش‌فنی تولید تایر در کشور، عملیات اجرایی تولید سالانه 50هزار تن تایر باری-اتوبوسی، راهسازی و تایرهای فوق‌سنگین معدنی را در این شرکت کلید زد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» مدت زمان اجرای این پروژه ملی سه‌سال تعیین شده است و بعد از گذشت 36ماه، کشور از تولید تایرهای فوق‌سنگین معدنی که تا پیش از این با صدها هزار دلار هزینه مجبور به تامین آن از خارج از کشور بود، بی‌نیاز خواهد شد.
سیدابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جریان سفر دولت به استان خراسان‌جنوبی با حضور در کارخانه کویرتایر به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی و تولیدی استان، ضمن بازدید از توانمندی‌های کویرتایر در بومی‌سازی دانش‌فنی تولید تایر عملیات اجرایی تولید سالانه 50هزار تن تایر فوق‌سنگین در کشور را نیز کلید زد. مراسم کلنگ‌زنی خط تولید جدید کویرتایر با حضور آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه و سیدبابک ابراهیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید برگزار و همچنین خط تولید 15هزارتنی تایرهای شاسی‌بلند با هدف تامین نیاز بازار داخلی به تایر خودروهای شاسی‌بلند وارد مدار تولید شد.

ایران به جمع هفت کشور تولیدکننده دستگاه تایرسازی تک‌مرحله‌ای راه یافت
رئیس‌جمهور در بدو ورود به کارخانه کویرتایر از دستگاه تایرسازی تک‌مرحله‌ای که برای اولین‌بار در ایران به همت متخصصان کویر تایر تولید شده است، بازدید کرد. با افتتاح رسمی این دستگاه، ایران به جمع هفت کشوری راه یافت که تکنولوژی تولید این ماشین تایرسازی را در اختیار دارند. ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای این کارخانه برای اولین‌بار به همت متخصصان داخلی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است. ساخت و بهره‌برداری از این خط‌تولید توسط متخصصان کشور سبب صرفه‌جویی 300 هزار دلاری در ساخت و راه‌اندازی هر دستگاه شده است. ایران هشتمین کشور دنیا محسوب می‌شود که به دانش ساخت و بهره‌برداری از خط تولید (UNI STAGE) دست یافته است.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» تکنولوژی ساخت دستگاه تایرسازی تک‌مرحله‌ای در اختیار کشورهای هلند، آلمان، کره‌جنوبی، ژاپن، تایوان، آمریکا و چین قرار دارد که با بومی‌سازی دانش فنی تولید این دستگاه در کویر تایر، ایران نیز به جمع کشورهای صاحب این تکنولوژی اضافه شد.
در ساخت این دستگاه از 12هزار و 295قطعه استفاده شده است که تنها 459قطعه از خارج کشور تامین و مابقی در مراکز صنعتی داخلی و کارخانه کویرتایر تولید می‌شود. این پروژه بزرگ با همکاری استادان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام شده است.
در ادامه بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه کویرتایر، ابراهیم رئیسی و هیات همراه از خط‌تولید تایرهای SUV و CUV که در کشور طراحی و ساخته شده‌اند نیز بازدید کرد. تولید این تایرها باعث خودکفایی کشور در تولید این نوع لاستیک شده است. این خط تولید 14هزار تن در سال ظرفیت دارد که اجرای آن از 24ماه قبل شروع شده بود. با شروع به‌کار این خط تولید و باتوجه به استفاده از دانش بومی تولید تایرهای شاسی‌بلند در کویرتایر به ازای هر سایز 50هزار دلار صرفه جویی شده است و در مجموع 44سایز با صرفه‌جویی 2.2میلیون‌دلاری توسط کویرتایر تولید و عرضه می‌شود. علاوه بر این 235نفر نیز همزمان با افتتاح این خط تولید به جمع کارکنان کویرتایر در شهر بیرجند افزوده شدند. همچنین رئیس‌جمهور از نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات با هدف توسعه زنجیره تامین در این واحد صنعتی بازدید کرد.
‌رئیسی در پایان بازدید خود در جمع کارگران این کارخانه با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارگران این واحد صنعتی گفت: «امروز شاهد نگاه دانش‌بنیان و بومی‌سازی به‌روزترین فناوری‌ها در این کارخانه بودیم که باعث خوشحالی و ارزشمند است.»
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه براساس گزارش ارائه‌شده ازسوی مدیران کارخانه، محصولات تولیدی آن نه‌تنها قابل‌رقابت با بهترین و جدیدترین محصولات دنیاست، بلکه نسبت‌به آنها برتری کیفی نیز دارد، اظهار کرد: «این مصداق بارز عمل به شعار سال یعنی «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است.»
رئیسی تصریح کرد: «محصول تلاش شما کارگران، مهندسان و مدیران کارخانه کویرتایر، تولید ثروت و قدرت برای کشور است. تولید قدرت صرفا در تولید سلاح و تجهیزات نظامی نیست بلکه تولید محصولات باکیفیت و به‌روز به نحو احسن برای کشور تولید قدرت و ثروت می‌کند و از این بابت از همه شما صمیمانه قدردانی می‌کنم.»
رئیس‌جمهور با اشاره به پایه‌گذاری این کارخانه ازسوی مردم و همچنین تعداد قابل‌توجه سهامداران مردمی این واحد صنعتی ادامه داد: «این واحد صنعتی گواه خوبی برای این ادعاست که هرجا کار به مردم سپرده شده است، به خوبی پیش رفته، این موضوع نشان می‌دهد باید به مردم میدان داد.»
محمدحسین زینلی، مدیرعامل کویرتایر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط 50هزارتنی تایرهای سنگین معدنی در کویرتایر به خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «براساس مطالعات صورت‌گرفته کشور سالانه به 42هزار تن تایر معدنی نیاز دارد که با افتتاح این خط تولید 10هزار تن از این میزان توسط کویرتایر تولید و در اختیار معادن قرار خواهد گرفت. ازسوی‌دیگر تایرهای راهسازی و اتوبوسی کامیونی با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا توسط کویرتایر تولید و به‌منظور تامین نیاز کشور به بازار عرضه خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

آخرین اخبار