خودروهای دست‌دوم‌ خارجی

بازار خودرو در روز گذشته با افزایش قیمت جزئی مدل‌های داخلی و ادامه روند صعودی چینی‌ها و خارجی‌ها در بازار آزاد همراه بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در روز گذشته با افزایش قیمت جزئی مدل‌های داخلی و ادامه روند صعودی چینی‌ها و خارجی‌ها در بازار آزاد همراه بود. این درحالی است که قیمت خودروهای خارجی پس از یک روز آرامش نسبی، در روز گذشته دوباره روند صعودی را در پیش گرفت تا همچنان بحث واردات خودرو و عرضه آن به‌بازار داغ باشد. رشد بهای خودروهای خارجی سبب شده است در چند روز اخیر خبرهایی درمورد واردات خودروهای دست‌دوم نیز مطرح شود. اتفاقی که برخی آن را به‌نوعی گره‌گشای بازار خودروهای خارجی می‌دانند؛ اما ورود این خودروها به‌بازار کشور احتمالا با مشکلات و موانعی مواجه است. این درحالی است که یکی از کارشناسان بازار خودرو به «دنیای‌خودرو» گفت: «بحث واردات خودرو دست‌دوم از سال‌ها پیش مطرح بوده؛ اما هر بار به‌دلایل مختلفی منتفی شده است. درحال حاضر و با توجه به‌شرایطی که برای واردات خودروهای صفر کیلومتر وجود دارد (مانند سقف ۲۰ هزار دلاری، وضعیت تحریم و ۱۰۰ هزار دستگاهی که نیاز بازار را رفع نمی‌کند) به‌نظر می‌رسد واردات خودروهای دست‌دوم که از حساسیت تحریمی کمتری نیز برخوردارند، می‌تواند در بهبود شرایط فعلی موثر باشد. البته واردات خودروهای دست‌دوم هم چالش‌های خاص خود را دارد. تامین این تعداد خودرو، اطمینان از سالم بودن آن‌ها و این‌که ارزش ورود به‌کشور را داشته باشند، کار ساده‌ای نیست. همچنین هم‌زمان با ورود این خودروها، حجم ورود قطعات مصرفی به‌کشور چشمگیر خواهد بود؛ زیرا این خودروها نیاز به‌قطعات مصرفی دارند. با این وجود واردات خودروهای خارجی در مدل‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از ورود چینی‌های بی‌کیفیت به‌نام خودرو وارداتی به‌بازار کشور، برای مصرف‌کننده صرفه بیشتری خواهد داشت.
خودروهای داخلی در روز گذشته رشد بهای یک تا 7 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پارس TU5 موتور جدید با 7 میلیون‌تومان افزایش 662 میلیون‌تومان و رانا پلاس با 5 میلیون‌تومان افزایش 463 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 5 تا 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش دیگنیتی ریسپکت با 50 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 320 میلیون‌تومان، فیدلیتی 7 نفره با 25 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 790 میلیون‌تومان و دیگنیتی با 20 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 830 میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 30 تا 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هیوندای آزرا با 50 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 650 میلیون‌تومان، مزدا 3 با 40 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 390 میلیون‌تومان و هیوندای i20 با 30 میلیون‌تومان افزایش قیمت ‌یک میلیارد و 730 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 50 و 100 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که فولکس تیگوان با 100 میلیون‌تومان افزایش 6 میلیارد و 400 میلیون‌تومان، لکسوس NX300 هیبرید با 100 میلیون‌تومان افزایش 8 میلیارد و 500 میلیون‌تومان و ب‌ام‌و X4 2.8 با 50 میلیون‌تومان افزایش 9 میلیارد و 750 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند.روز گذشته روند صعودی نرخ ارز سبب افزایش قیمت اغلب خودروها در بازار آزاد شد. قیمت دلار در بازار روز دوشنبه با 44 هزار و 800 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن به 44 هزار و 950 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 44 هزار و 930 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =