کد خبر: 185626
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

قدرت بیشتر، کنترل پیشرفته تر سیستم ها و چهار چرخ فرمان پذیر ویژگی های آونتادور S، پیچیده ترین لامبورگینی تاریخ است.

به گزارش اخبار خودرو ، لامبورگینی برای گل سرسبد محصولاتش برنامه ارتقا جامعی را تدارک دیده است. این اتومبیل جدید که آونتادور S نام دارد در نمای ظاهری خود دستخوش تغییراتی شده؛ هرچند تغییرات اعمال شده در شاسی، انتقال قدرت و تغییرات عمده ای مثل فرمان پذیر کردن چرخ های عقب نسبت به تغییرات ظاهری اهمیت بیشتری دارند.

[caption id="attachment_185631" align="aligncenter" width="600"]New Lamborghini Aventador S New Lamborghini Aventador S[/caption]

ظاهر جدید آونتادور S به اسپرت بودن آن کمک کرده است اما فراتر از تغییر دکوراسیون چند المان کاربردی نیز به آن افزوده شده است. سپر جدید و لبه زیر آن جریان ورودی هوا به رادیاتور را افزایش می‌دهند و ورودی های هوای دو طرف بدنه علاوه بر کاهش مقاومت آئرودینامیک نیروی دانفورس وارد بر بدنه را ۱۳۰ درصد افزایش داده است. دیفیوزر عقب شبیه نمونه بکار رفته در سنتناریو کانسپت است و پره های عمودی در کاهش میزان درگ موثر هستند.

[caption id="attachment_185630" align="aligncenter" width="600"]New Lamborghini Aventador S New Lamborghini Aventador S[/caption]

باله عقب جدید که بسته به میزان سرعت و حالت رانندگی موقعیتش تغییر می‌کند نیز به افزایش دانفورس کمک می‌کند. این باله با زاویه متغیر، به همراه تغییر هوشمند ارتفاع و دیفیوزر جدید عقب در مجموع پایداری محور عقب را ۵۰ درصد نسبت به نمونه استاندارد افزایش داده است.

همانطور که گفته شد چرخ های فرمان پذیر عقب در افزایش کارایی آونتادور S تاثیر بالایی دارند. این اولین بار است که یک لامبورگینی از چنین سیستمی استفاده کرده و همانند پورشه ۹۱۱ GT3 که آغازگر این روند بود در سرعت های پایین جهت حرکت چرخ های عقب عکس چرخ های جلو است تا چابکی خودرو افزایش یابد و در سرعت های هم جهت با چرخ های جلو می‌باشد تا موجب افزایش پایداری خودرو شود.

برای انطباق با این سیستم جدید چرخ ها انتقال قدرت، کنترل سیستم ها و تعلیق تغییر کرده است. آونتادور S کماکان چهار چرخ متحرک است اما فرمان پذیری چرخ های عقب این امکان را به آنها می‌دهد که گشتاور بیشتری را از موتور دریافت کنند. فرم کلی سیستم تعلیق مانند سابق است اما برای افزایش کارایی چرخ های عقب تغییراتی در سیستم جناغی دوبل تعلیق عقب اعمال شده و کمک فنرهای الکترومغناطیسی نیز بهسازی شده اند.

[caption id="attachment_185629" align="aligncenter" width="600"]New Lamborghini Aventador S New Lamborghini Aventador S[/caption]

برای افزایش چابکی آونتادور S، لامبورگینی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری را مجددا تنظیم کرده و آن را در تمام شرایط آب و هوایی از جمله زمین های برفی آزمایش کرده است. با توجه به تغییر چرخ های عقب، طبیعتا سیستم فرمان نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و مدتی طول می‌کشد تا ویژگی های جدید این فرمان عادت کنید.

کامپیوتر جدید در آونتادور S موجب اضافه شدن یک حالت رانندگی جدید نیز شده است. علاوه بر حالت های استرادا، اسپرت و کورسا در نسخه استاندارد، حالت اگو نیز به نسخه S افزوده شده است که به راننده اجازه می‌دهد ویژگی های دلخواه از سه حالت قبلی را با هم ترکیب کند.

علاوه بر تغییرات شاسی و سیستم های الکترونیکی و آئرودینامیکی، قدرت آونتادور S نیز افزایش یافته است. محدودیت دور موتور پیشرانه ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی از ۸۳۵۰ به ۸۵۰۰ افزایش یافته و این افزایش دور قدرت را از ۶۹۰ به ۷۳۰ اسب بخار افزایش داده است. با این حال گشتاور و شتاب صفر تا صد مانند نسخه استاندارد بوده و به ترتیب ۵۰۶ فوت پوند و ۲٫۹ ثانیه می‌باشند.

در داخل آونتادور S نیز یک نمایشگر TFT جدید به چشم می‌خورد که اکنون اطلاعات آن قابلیت سفارشی‌سازی داشته و مانیتور آن نیز با توجه به حالت رانندگی تغییر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =