کد خبر: 185683
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

نشریه معتبر موتور ترند با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی مطابق هر سال با توجه به نظر کارشناسان خویش اقدام به انتخاب بهترین خودروهای سالی که گذشت کرده است.

به گزارش اخبار خودرو ، این اتومبیل ها در کلاس های متفاوتی از پیکاپ و کراس اوور گرفته تا سوپراسپرت ها و از ون های تجاری تا هاچ‌بک های توربو را دربر می‌گیرد. برای مشاهده این فهرست در ادامه همراه باشید.

۲۰۱۶ فورد ترانزیت

[caption id="attachment_185690" align="aligncenter" width="600"]۲۰۱۶ فورد ترانزیت ۲۰۱۶ فورد ترانزیت[/caption]

در صورتی که یک اسباب کشی داشته باشید کمتر اتومبیلی مانند فورد ترانزیت ۲۰۱۶ با ۱۳۰ اینچ فاصله بین دو محور می‌تواند به شما کمک کند. این ون در حالی که فقط ۴۰۹۸۰ دلار قیمت دارد از موتور ۳٫۵ لیتری توربوی شش سیلندر برخوردار است که قادر است کشش خودرو در حتی در ظرفیت کامل بارگیری حفظ کند. با وجود فرم جعبه ای شکل و ارتفاع بالا اما پایداری و ثبات آن بر روی جاده نیز مثال زدنی است.

دوج چارجر SRT هلکت

[caption id="attachment_185688" align="aligncenter" width="600"]دوج چارجر SRT هلکت دوج چارجر SRT هلکت[/caption]

موتور ۶٫۲ لیتری V8 توربو با توان ۷۰۷ اسب بخار با اینکه دو سال است بر روی چارجر نصب شده اما هنوز هم یکی از بهترین هاست. چارجر هلکت یکی از بهترین اتومبیل هایی است که هم بر روی پیست و هم روی جاده می‌تواند آدرنالین خون شما را افزایش دهد.

لوتوس اوورا ۴۰۰

[caption id="attachment_185696" align="aligncenter" width="600"]لوتوس اوورا ۴۰۰ لوتوس اوورا ۴۰۰[/caption]

محصولاتی مانند لوتوس الیزه و اکسیژ و حتی اوورا گرندتورر از توانایی های بالایی برخوردار هستند اما هیچکدام مانند اوورا ۴۰۰ که امسال ارائه شد آن سواری افسانه ای لوتوس را احیا نکردند. قدرت فراوان، تعویض دنده رویایی، صدای گیرای اگزوز و در کنار اینها قابلیت اطمینانی درحد محصولات تویوتا می‌تواند هرکسی را که پشت فرمان اوورا ۴۰۰ نشسته به یک راننده حرفه‌ای بدل کند.

کیا سول توربو

[caption id="attachment_185695" align="aligncenter" width="600"]کیا سول توربو کیا سول توربو[/caption]

ترکیب موتور ۱٫۶ لیتری توربو با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت دنده دقیقا همان چیزی بود که سول بدان نیاز داشت. البته موتور ۲ لیتری قبلی هم قدرت مناسبی داشت اما این پیشرانه قوی به شما امکان می‌دهد هم خدا را داشته باشید و هم خرما را! این درحالی است که برای تیپ فول سول توربو کمتر از ۳۰ هزار دلار می‌پردازید. کیا سول توربو نه تنها سریع است بلکه با فضای جادار، گارانتی طولانی، سیستم ارتباطی سرگرمی کاربرپسند و مهمتر از همه مصرف سوخت پایین کاملا ایده‌آل رانندگی روزمره می‌باشد.

مرسدس بنز S550 4Matic سدان

[caption id="attachment_185685" align="aligncenter" width="600"]مرسدس بنز S550 4Matic سدان مرسدس بنز S550 4Matic سدان[/caption]

اینکه S کلاس در دنیای سدان های لوکس پرچمدار بوده و بهترین باشد چیز عجیبی نیست. شاید تنها بی ام و باشد که بتواند این جایگاه را به مخاطره بیاندازد. S550 نرم و در عین حال سریع بوده و ۴۴۹ اسب بخار قدرت آن بیش از میزان مورد نیاز می‌باشد. فضای داخلی نیز بی عیب و نقص بوده و انبوهی از آپشن‌ها و موادی با بالاترین کیفیت برای آن وجود دارد. با وجود تمام اینها قیمت پایه S کلاس کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بوده و بالاترین فروش را در بین سدان های لوکس دارد.

مک لارن ۵۷۰S

[caption id="attachment_185692" align="aligncenter" width="600"]مک لارن ۵۷۰S مک لارن ۵۷۰S[/caption]

معمولا راندن سوپراسپرت ها کار رانندگان باتجربه است و حتی با وجود سیستم های کنترل پایداری، مهار قدرت بالای آنها به تبحر بالایی نیاز دارد. اما مک‌لارن با عرضه ۵۷۰S غیر از این را اثبات کرده و سوپراسپرتی را روانه بازار نمود که علاوه بر شتاب و چابکی بالا، می‌تواند برای امور روزانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته این بدان معنی نیست که ۵۷۰S به عنوان یک سوپراسپرت تمام عیار نتواند رقیب جدی در پیست های مسابقه ای باشد.

پورشه ۹۱۱ کاررا

[caption id="attachment_185698" align="aligncenter" width="600"]پورشه ۹۱۱ کاررا پورشه ۹۱۱ کاررا[/caption]

قطعا اگر در این لیست اتومبیلی باشد که شما عاشق سواری آن شوید پورشه ۹۱۱ کاررا است. پشت این ظاهر ساده و آشنا یک کوپه اسپرت سریع و قدرتمند قرار دارد که آدرنالین شما را افزایش خواهد داد. در عین حال موتور ۶ سیلندر خطی ۳۷۰ اسب بخاری آن کاملا مطیع فرامینی است که توسط فرمان و پدال گاز به آن ارسال می‌شود و گیربکس هفت دنده دستی عملکردی به سرعت شلیک گلوله دارد.

پورشه ۹۱۱ توربو S

[caption id="attachment_185699" align="aligncenter" width="600"]پورشه ۹۱۱ توربو S پورشه ۹۱۱ توربو S[/caption]

یکی از کارشناسان باسابقه موتورترند که تجربه تست بیش از ۱۶۰۰ خودرو را دارد گفته است من بارها اتومبیل هایی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را رانده ام اما اگر از من بپرسید کدام اتومبیل را ترجیح میدهم بی درنگ از پورشه ۹۱۱ توربو S با ۵۸۰ اسب بخار نام می‌برم. چراکه همه چیز یک خودرو قدرت آن نیست و در این پورشه قرار گرفتن موتور در عقب، انتقال نیرو به چهار چرخ و مشخصه های دینامیکی دیگر موجب به وجود آمدن هندلینگی مثال زدنی شده که لذت واقعی رانندگی را به شما خواهد چشاند.

مرسدس بنز G500 4×۴

[caption id="attachment_185703" align="aligncenter" width="600"]مرسدس بنز G500 4×4 مرسدس بنز G500 4×۴[/caption]

شاید یکی از عجیب ترین خودروهایی که امسال معرفی شد بنز G500 باشد. نشستن پشت فرمان این هیولای زرد رنگ این احساس را به شما می‌دهد که می‌توانید هرجایی بروید و هر ماموریت غیرممکنی را انجام دهید. ارتفاع کف این اتومبیل از سطح زمین ۴۵ سانتی متر بوده که فراتر از یک آفرود معمولی و بیش از دو برابر نمونه استاندارد G کلاس می‌باشد و امکان ورود به آبهایی به عمق یک متر را برای آن فراهم می‌کند.

مزدا MX-5 میاتا

[caption id="attachment_185691" align="aligncenter" width="600"]مزدا MX-5 میاتا مزدا MX-5 میاتا[/caption]

برای بهترین بودن حتما نباید بسیار پرقدرت یا سریع بود. قطعا اتومبیلی که از سال ۱۹۸۹ تابحال بیش از یک میلیون دستگاه در آمریکا فروش داشته شایسته قرار گرفتن در این لیست هست. مزدا MX-5 یا به بیان متداول تر مزدا میاتا اتومبیلی کوچک، سبک، غیرپیچیده و در عین حال دارای سواری لذتبخش است. با توجه به قیمت مناسب آن بسیاری از افراد توان خرید آن را دارند و می‌توانند از لذت یک سواری اسپرت در یک رودستر جذاب بهره‌مند شوند.

لامبورگینی آونتادور SV

[caption id="attachment_185687" align="aligncenter" width="600"]لامبورگینی آونتادور SV لامبورگینی آونتادور SV[/caption]

سوپراسپرت های گرانقیمت همیشه جلب نظر می‌کنند اما همه آنها بهترین خودروهای سال نمیشوند. اما وقتی برند لامبورگینی در کنار برچسب قیمت نیم میلیون دلاری قرار بگیرد نتیجه آن چیزی همانند آونتادور SV می‌شود که احتمالا پوستر آن روی دیوار اتاق بسیاری از علاقمندان خودرو چسبانده شده باشد. طراحی این خودرو در عین ترسناک بودن جذاب و زیباست و شما را مبهوت خود می‌کند. در SV 740 اسب بخار وجود دارد که در عین سرکش بودن کاملا رام و مطیع راننده هستند و آن را باید یکی از بهترین تولیدات خودروساز ایتالیایی در سالهای اخیر دانست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    واقعا این نشریه نسبت به خودروهای داخلی ایرانخودرو و سایپا کم لطف بوده ،و توجه نکرده دم از فروش یک میلیون دستگاه مزدا و خودروهای اس یو وی میزند،با نگاهی به خودرو سازی ایران سالانه یک میلیون پراید و چند میلیون سمند ایرانخودرو فروش دارد ،ما خودرویی به اسم سمند داریم که یه خانم توش میگه این است خودرو ملی و پرایدی داریم بعد از تصادف به ملکوت الله میپیوندی یعنی علاوه بر جسم روح انسان هم ادرنالین میگیره
  • سید مهران میرابوالقاسمی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    توی این لیست مزدا را بدون هیچ شک وتردیدی انتخاب می کنم چون با قیمتی که داره ولذتی که داره ماشینی در حدش نیست با این بودجه.چون لامبورگینی هم فکر نکنم ماشینی با این لذت سواری و قشنگی بسازه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =