کد خبر: 186008
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

شرکت‌های خودروسازی همواره سعی در سریع‌تر کردن خودروهای خود دارند به نحوی که رقابت آن‌ها بر سر صدم ثانیه است. این‌کار گاهی با قوی‌تر کردن موتور، گاهی با سبک‌تر کردن خودرو یا هزاران راه مختلف دیگر قابل انجام است.

اخبار خودرو - در دنیای خودرو چندین فاکتور وجود دارد که به خودرو هویت می‌بخشد و باعث شهرت آنان می‌شود، یکی با مصرف سوخت پایین خود معروف می‌شود، یکی با جثه بزرگش، یکی با قدرت موتور بالایش و یکی هم با سرعت زیاد خود می‌‌تواند در دنیای خودرو اسم و رسمی برای خود کسب کند.

حال در این مقاله قصد داریم ۱۰تا از سریع‌ترین خودروهای جهان را به شما معرفی کنیم که مدت زمان زیادی از معرفی آنان نمی‌گذرد یا اینکه با سرعت بسیار بالای خود، همچنان در لیست برترین‌های این عرصه حضور قدرتمندی دارند. با اخبار خودرو همراه باشید :

اسپایکر  C8 Preliator

[caption id="attachment_186009" align="aligncenter" width="600"]اسپایکر  C8 Preliator اسپایکر C8 Preliator[/caption]

اسپایکر در طول چند سال اخیر مشکلات مالی فراوانی را پشت سر گذاشته ولی مدل حاضر یک بار دیگر نشان می‌دهد که این سازنده خودروهای خاص هلندی همچنان زنده است.

این مدل که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، دنباله روی مدل Aileron از این کمپانی است که تمرکز طراحان آن روی هوانوردی بوده که قلب تپنده V8 با توان ۵۱۸ اسب‌بخار از Audi در سینه دارد.

همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروی سریع، ۷/۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۲۳ کیلوتر بر ساعت است. به منظور رساندن وزن به ۱۳۹۰ کیلوگرم، بدنه خودرو در داخل فریمی آلومینیومی و با صفحاتی از جنس فیبرکربن ساخته شده است.

سیستم تعلیق کاملا مستقل عقب و جلو توسط لوتوس ساخته شده است. از اتصالات نمایان دسته دنده گرفته تا چرم قهوه‌ای به کار رفته در داخل خودرو همه و همه برای به حیرت درآوردن بینندگان طراحی شده است.

از این خودرو فقط ۵۰ نمونه ساخته خواهد شد. همچنین قیمت تقریبی آن ۳۴۵ هزار دلار خواهد بود.

بنتلی فلایینگ‌اسپور W12 S

[caption id="attachment_186011" align="aligncenter" width="600"]بنتلی فلایینگ‌اسپور W12 S بنتلی فلایینگ‌اسپور W12 S[/caption]

این مدل از خودروهای بنتلی همان طور که از نامش پیداست، موتور نمادین بنتلی با ۱۲ سیلندر و معماری W را در سینه دارد که شاید از داخل شبیه یک خانه اشرافی انگلیسی باشد ولی در واقع یک خانه اشرافی خیلی سریع است.

پیشرانه ۶ لیتری این خودرو با توان تولید ۶۲۶ اسب‌بخار و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور این خودرو را به اولین خودروی بنتلی که مرز ۲۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) را شکسته، بدل کرده است.

همچنین این خودرو تنها خودروی ۴ در، در لیست حاضر و یکی از تنها ۲ خودروی بریتانیایی در این لیست است. این قصر متحرک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها به ۵/۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

به منظور حصول اطمینان از عدم از دست رفتن کنترل این قدرت عظیم در سر پیچ‌ها، سیستم تعلیقی از نو مهندسی شده و کاملا جدید برای این خودرو طراحی شده است.

از این بنتلی به صورت محدود و تنها ۵۰ دستگاه از آن رو خط تولید قرار می‌گیرد که با قیمتی حدود ۲۲۸ هزار دلار قابل خریداری است.

فراری  GTC4 Lusso

[caption id="attachment_186012" align="aligncenter" width="600"]فراری  GTC4 Lusso فراری GTC4 Lusso[/caption]

هرچند این خودرو مانند بنتلی ۴ در ندارد اما به راحتی می‌تواند همانند آن یک خانواده را با سرعتی سرسام آور جا به جا کند. این مدل در واقع یک مدل باز طراحی شده از FF است که پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل‌اش ۶۸۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد و فضای کافی برای نشستن ۴ نفر و چمدان‌هایشان را داراست.

فراری برای تحول FF به GTC4 خیلی فرمول ماشین اصلی را تغییر نداده و سیستم پیچیده انتقال نیرو به ۴ چرخ را حفظ کرده ولی به آن فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را افزوده است تا شعاع گردش آن را کاهش دهد و پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا افزایش یابد.

هرچند در داخل کابین تغییرات جدی رخ داده و در مرکز آن‌ها سیستم چند رسانه‌ای جدید که اطلاعات کامپیوتر مرکزی خودرو را نیز نمایش می‌دهد، وجود دارد، ضمن اینکه به لطف نمایشگر جدید در بالای محفظه قرارگیری عینک آفتابی این امکان را برای سرنشینان میسر می‌کند تا از اطلاعات خودرو با خبر شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این اسب ایتالیایی ۴/۳ ثانیه است. از این نمونه تنها ۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد و با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار دلار قابل خرید است.

لامبورگینی سنتناریو

[caption id="attachment_185700" align="aligncenter" width="600"]لامبورگینی سنتناریو لامبورگینی سنتناریو[/caption]

از این دلربای ایتالیایی تنها ۲۰ کوپه و ۲۰ رودستر ساخته خواهد شد و قیمت آن حدود ۳/۱ میلیون دلار بدون احتساب مالیات است. لامبورگینی همیشه بهترین سلیقه را در هدیه تولد داشته است.

سنتناریو هدیه تولد آن‌ها در جشن تولد ۱۰۰ سالگی فروشیو لامبورگینی (بنیان گذار فقید این برند محبوب) است. به هرحال خاص سواری ارزان قیمت نیست. به رسم لامبو،‌ این خودرو توان ۷۷۰ اسبی خود را از قلب تپنده V12 اونتادور می‌گیرد.

این قوی‌ترین پیشرانه‌ای است که این خودروساز تا به حال تولید کرده است و برای این خودروی ۵/۱ تنی نسبت وزن به قدرت برابر ۹۷/۱ کیلوگرم به اسب‌بخاررا رقم می‌زند. حتی اگر این اعداد و ارقام هم کافی نباشد، ظاهر اغوا کننده این خودرو به تنهایی برای جلب توجه هر کس کافی است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این سوپرکار ۸/۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر نیز ۵/۲۳ ثانیه است.

ریماک کانسپت ۱

[caption id="attachment_186013" align="aligncenter" width="600"]ریماک کانسپت 1 ریماک کانسپت ۱[/caption]

حتی در میان خودروسازان به اصطلاح بوتیکی هم که اکثر خودروهای این لیست را تولید کرده‌اند، ریماک نام چندان شناخته شده‌ای نیست.

کانسپت وان اولین خودروی ساخته شده این برند است که طراحی خوابیده زیبا قوای محرکه الکتریکی آن این نوید را می‌دهد که خودرویی بسیار خاص و عالی باشد.

به لطف سیستم هدایت گشتاور هوشمند این خودرو، با وجود حداکثر توان تولیدی ۱۰۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری باز هم سیستم هندلینگ این خودرو بدون حد و مرزی قابل سفارشی سازی است.

این خودرو حتی به یک مود خاص برای دریفت کردن مجهز است، هر چند بعید است که صاحبان این خودرو چند میلیون دلاری با آن‌ها دریفت بزنند یا حتی با آن رانندگی کنند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این سوپرکار تنها ۶/۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومترش ۲/۱۴ ثانیه است. همچنین قیمت آن چیزی حدود یک میلیون دلار است.

آپولو Arrow

[caption id="attachment_186014" align="aligncenter" width="600"]آپولو Arrow آپولو Arrow[/caption]

مدت زمانی بود که صدایی از گامبرت به گوش نرسیده بود. این خودروساز کوچک آلمانی سازنده سوپرکار آپولو بود که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ تولید شد.

حال اما پس از تغییرات در هیات مدیره این کمپانی این‌بار با نامی جدید، خودرویی جدید و نگاهی جدید به زندگی بازگشته است.

خودروی Arrow (پیکان) که در نمایشگاه ژنو کمی پیش‌تر معرفی شد، از خط مشی جدید طراحی این خودروساز بهره‌مند است که از دیرباز طرفدار ایده اول کارایی بعد زیبایی بوده است.

در پس بدنه‌ای که طراحان آن از کوسه الهام گرفته‌اند، پیشرانه‌ای در میانه خودرو نصب شده که از V8 های ساخت آئودی است که ۹۸۶ اسب‌بخار را به خدمت راننده در می آورد و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور ناقابل را زیر پای وی می‌گذارد.

از این خودرو۱۰۰ نمونه ساخته خواهد شد و به نظر می‌رسد که هر کدام برای خود یگانه باشند، چرا که لیست بلند بالایی از انتخاب‌ها برای شخصی‌سازی پیش‌روی خریداران آن قرار دارد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۹/۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰، ۸/۸ ثانیه است. قیمت این خودرو حدود ۱/۱ میلیون دلار است.

زنو  TS1

[caption id="attachment_186015" align="aligncenter" width="600"]زنو  TS1 زنو TS1[/caption]

این خودرو جدیدترین محصول خودروساز دانمارکی است و میراث‌خوار خودروی پیشین آن‌ با نام ST1 است که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و این خودروی بسیار خاص و محدود بیش‌ترین شهرت خود را مدیون آتش گرفتنش در برنامه Top Gear است.

هرچند TS1 نامی بسیار شبیه به ST1 دارد ولی در پشت پرده تغییرات بسیاری به خود دیده است. قلب تپنده این خودرو نیز جدید است و موتوری V8 مجهز به توربوهای دوقلو را شامل می‌شود.

هرچند Zenvo می‌بایست اطلاعات مربوط به قدرت و گشتاور این پیشرانه را منتشر کند اما با فرض اینکه این خودرو حداکثر سرعتی مشابه نسل قبل خود داشته باشد، می‌توان گفت که باید توقع قدرتی در حدود ۱۱۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری در حدود ۱۴۲۴ نیوتون متر و شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای را داشت.

تنها ۱۵ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود که هنوز قیمتی برای آن درنظر گرفته نشده است.

پاگانی هویرا BC

[caption id="attachment_186016" align="aligncenter" width="600"]پاگانی هویرا BC پاگانی هویرا BC[/caption]

پاگانی هویرا به خودی خود یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است، اما مدل BC  آن عملکرد این خودرو را به سطحی دیگر برده است.

هرچند در سال ۲۰۱۶ پاگانی شناخته شده است اما در حقیقت این برند خصوصا در قیاس با فراری و لامبورگینی بسیار جوان است. حروف BC مخفف Benny Caiola است که در واقع نام اولین خریدار پاگانی است.

وی در سال ۲۰۱۰ فوت کرد و در واقع این خودرو مخصوص پیست مسابقات، نمادی از قدردانی پاگانی از اولین خریدار خود است. به نظر می رسد که این قدردانی هم از روی ظاهر نبوده و واقعا خودرویی شاهکار را به نام این شخص زده‌اند.

این خودرو به جعبه دنده‌ای جدید مجهز شده که ۷ سرعته نیمه خودکار است و نسبت به آن‌که در خود هویرای اصلی نصب است، ۴۰ درصد سبک‌تر است.

پیشرانه تویین‌توربوی AMG V12 این خودرو هم تقویت شده و علاوه بر آن، این خودرو از سیستم تعلیق جدیدی بهره‌مند است که در آن از آلیاژی جدید از آلومینیوم تقویت شده به نام HiFrog استفاده شده است.

شتاب صفر تا صد ۵/۲ ثانیه یکی از مشخصه‌های اصلی آن است. همچنین قیمتش حدود ۵/۲ میلیون دلار خواهد بود.

کونیخزگ رگرا

[caption id="attachment_186017" align="aligncenter" width="600"]کونیخزگ رگرا کونیخزگ رگرا[/caption]

Christian von Koenigsegg همواره دیدگاهی خاص از سوپرکارها داشته ولی حتی بر اساس استانداردهای وی هم باز رگرا کمی دیوانه‌وار به نظر می‌رسد.

در این خودرو به جای کنترل قدرت سرسام‌آور تولید شده از پیشرانه تویین‌توربوی ۵ لیتری این خودرو و ۳ موتور الکتریکی کمکی آن به وسیله یک جعبه‌دنده پیچیده و سنگین، این خودرو از سیستم منحصر به فرد کونیخزگ به نام Direct Drive بهره می‌برد.

در واقع این نگرشی کاملا جدید به هایپرکار است. مانند سایر خودروهای تولید شده این کمپانی، این خودرو هم به تنهایی پیرامون قدرت شکل نگرفته است.

به عنوان مثال این خودرو چه در داخل و چه خارج بسیار زیباست و طراحی خاص آن، آن را از سایر هم رده‌های خود مجزا و متمایز کرده است.

کدام خودروی ۴۱۰ کیلومتر بر ساعتی دیگری را می‌شناسید که چنین قابلیتی داشته باشد؟ ۸/۲ ثانیه زمانی است که این خودرو به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، همچنین ظرف مدت ۹/۱۰ ثانیه سرعتش ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد شد. قیمت این خودروی فوق سریع حدود ۹/۱ میلیون دلار است.

بوگاتی شیرون

[caption id="attachment_186018" align="aligncenter" width="600"]بوگاتی شیرون بوگاتی شیرون[/caption]

وقتی بحث حداکثر سرعت به میان می‌آید هیچ کس تجربه بیشتری از بوگاتی ندارد. مدل شیرون که دنباله روی مدل محبوب و شاهکار ویرون خواهد بود، آمده است تا کاری که سریع‌ترین خودروی دنیا شروع کرده، ادامه دهد.

این خودرو که پیشرانه‌اش ۱۵۰۰ اسب‌بخار تولید و تمام نیروی خود را از طریق سیستم چهار چرخ متحرک به زمین زیر پایش منتقل می‌کند.

هرچند اعداد و ارقام سرعت و شتاب این خودرو به اندازه کافی تحسین برانگیز است ولی بوگاتی تلاش کرده است شیرون یک خودروی معمولی و تنها با یک هنر نباشد و خواسته تا محصول جدیدش حرف‌های دیگری هم برای گفتن داشته باشد.

به عنوان مثال حالت دریفت برای این خودرو چهار چرخ متحرک در نظر گرفته شده است و داخل این خودرو نیز چنان زیبا و هم‌گون با ظاهر بیرونی است که بوگاتی فضای داخل آن را به یک سالن کنسرت شبیه می داند.

سالن کنسرتی ۶/۲ میلیون دلاری. شتاب صفر تا ۱۰۰ این سالن کنسرت ۵/۲ ثانیه است. بوگاتی قرار است ۵۰۰ دستگاه از سریع‌ترین سوپر اسپرت خود تولید کند.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =