کد خبر: 186583
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

شرکت هوندا موتورسیکلتی تولید کرده که قادر است خودش را براند و صاحبش را تا جای پارک دنبال کند.

به گزارش اخبار خودرو ، هوندا اظهار امیدواری کرده است این محصول بتواند آمار تصادفاتی را که در سرعت پایین و به دلیل از دست رفتن تعادل موتور سیکلت اتفاق می‌افتد کاهش دهد.

این موتورسیکلت کانسپت که از فناوری رباتیک هوندا به منظور حفظ تعادل در  زمانی که منوقف است بهره می‌برد، هوندا رایدینگ اسیست (Riding Asist)  نام دارد. همچنین این شرکت، ویدویی را منتشر کرده است که در آن موتور سیکلت در داخل ساختمانی صاحبش را برای یافتن جای پارک دنبال می‌کند.

[caption id="attachment_186588" align="aligncenter" width="600"]رونمایی از پیشرفته ترین موتورسیکلت هوندا رونمایی از پیشرفته ترین موتورسیکلت هوندا[/caption]

به  جای  تکیه بر ژیروسکوپ‌ها، که موجب افزایش وزن شده و بنابر تجربه سایر شرکت‌ها نحوه سواری را نیز تغییر می‌دهد، موتور سیکلت رایدینگ اسیست هوندا  از فناوری استفاده کرده که در اصل برای وسیله جابه‌جایی شخصی به نام یونیکب (ساخت هوندا) توسعه یافته است.

در نمایشگاه CES در لاس وگاس، موتورسیکلت خود ایستای هوندا، در کنار یونیکب به نمایش گذاشته شده است. یونیکب وسیله‌ای تک چرخ است که با حرکت راکب به جلو و عقب تعادلش را حفظ می‌‌کند. با این وجود هوندا هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی این موتور سیکلت وارد بازار خواهد شد.

یوشیوکی ماتسوموتو، رئیس و مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا گفت: این شرکت از زمان تاسیس خود روی تولید فناوری‌هایی‌ در جهت کمک به مردم تمرکز کرده است. هدف ما به نمایش گذاشتن مسیر فناوری آینده است که منجر به تعریف جدیدی از تجربه حمل و نقل شود.

[aparat]ye2vq[/aparat]

هوندا می‌گوید ما به دنبال آینده‌ای هستیم که در آن وسایل نقلیه با یکدیگر و با زیرساخت‌های مسیر، در جهت کاهش تراکم ترافیک و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، ارتباط برقرار کنند. وی افزود : وسایل نقلیه با ارائه سرویس‌های خودران در زمانی که توسط صاحبانشان استفاده نمی‌شوند، مزیت‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد.

این شرکت در نمایشگاه CES اسکوتر خود را نیز به نمایش گذاشت. این وسیله حرکتی خود ایستا که یونیکب نام دارد، سرنشین خود را قادر به کنترل سرعت، تغییر جهت و توقف می‌کند، و همه این‌ها به سادگی و با جابه‌جایی مرکز ثقل بدن اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =