کد خبر: 186778
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

هوندا بطور رسمی از کانپست NeuV در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد. اتومبیل با قابلیت خودرانی که از احساسات نیز برخوردار است.

به گزارش اخبار خودرو ، NeuV یک کانسپت با طراحی رادیکال است که کمترین شباهتی با دیگر کانسپت هایی که تاکنون دیده ایم ندارد. این محصول هوندا که برای سفرهای درون شهری ساخته شده از فاصله کوتاه بین دو محور و سقفی با ارتفاع بلند برخوردار بوده و طراحی کاملا آینده نگرانه دارد.

[caption id="attachment_186780" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

قسمت بالایی NeuV را در واقع یک کاناپی شیشه ای تشکیل می‌دهد که درب های آن که تمام مساحت جانبی را در بر گرفته اند به شکلی خاص به سمت عقب باز می‌شوند. قسمت پایینی از بدنه فلزی نقره ای رنگ تشکیل شده که فضای بین دو چرخ را شامل می‌شود. چرخ هایی که رینگ های مشکی و نقره ای آن با طراحی خاص جلب نظر می‌کند.

[caption id="attachment_186779" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

نیک رنر، رییس استودیو طراحی هوندا در لس آنجلس که NeuV در آنجا خلق شده در مصاحبه با نشریه اتواکسپرس گفت : « هدف ما تولید یک اتومبیل ایده آل شهری بوده است. تولید یک اتومبیل کوچک و در عین حال جادار کار بسیاری دشواری بود که ما موفق به انجام آن شدیم.

سقف شیشه ای و تابش حداکثر نور خورشید به داخل کابین به این موضوع کمک زیادی کرده و آن را فراتر از خودروهای شهری که می‌شناسیم قرار داده است.» [caption id="attachment_186781" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

ابعاد هوندا NeuV  از اسمارت نیز کوچکتر است اما فضای داخلی آن از تویوتا iQ هم بزرگتر می‌باشد. درب ها در هنگامی که بطور کامل باز می‌شوند تنها ۲۰ سانتی متر از بدنه فاصله دارند و به همین دلیل در فضاهای بسیار تنگ نیز می‌توان خودرو را پارک نمود.

[caption id="attachment_186782" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

اما از همه مهمتر استفاده وسیع از فناوری هوش مصنوعی در داخل این کانسپت است که به راننده در انجام وظایفش کمک خواهد کرد. با وجود ظاهر آینده گرایانه آن اما رنر میگوید شرکت متبوعش می‌تواند همین حالا نیز آن را تولید کند.

وی توضیح می‌دهد که تمام فناوری های بکار رفته در طراحی NeuV هم اکنون در دسترس بوده و در صورتی که هوندا بخواهد می‌تواند تولید آن را آغاز نماید.

[caption id="attachment_186783" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

البته این به معنای تولید آن نبوده و هیچ برنامه ای بدین منظور وجود ندارد، هرچند واکنش مخاطبان در نمایشگاه CES 2017 نسبت به این کانسپت خاص بسیار امیدوارکننده بوده است. اما قطعا فناوری های بکار رفته در آن میتواند در سایر محصولات هوندا استفاده شده و موجب کاهش بار ترافیک شهری گردد.

[caption id="attachment_186784" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption] [caption id="attachment_186785" align="aligncenter" width="700"]هوندا NeuV هوندا NeuV[/caption]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =