کد خبر: 186958
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷، بار دیگر لامبورگینی نشان داد که از طراحی مدل‌های رودستر، ادیشن و سوپر ولوچه هنوز قانع نشده است، پس چند روز پیش از ورود به سال ۲۰۱۷ نسخه‌ای جدیدتر از اونتادور را معرفی کرد که این مدل با نام اس‌کوپه رونمایی شد.

به گزارش اخبار خودرو ، کمپانی لامبورگینی با طراحی و تولید سوپراسپرت موفق مورسیه لاگو، عملکرد بسیار بالای این خودرو را به نمایش گذاشت و شاهد استقبال عمومی از آن بود. در ادامه موفقیت‌های این مدل، لامبورگینی بر آن شد تا سوپراسپرت جدیدی را به بازار معرفی کند تا بتواند نسبت به مورسیه لاگو موفق‌تر بوده و پیشرانه قدرتمندتری داشته باشد، زیرا در آن زمان قوی‌ترین پیشرانه لامبورگینی روی مورسیه لاگو نصب شده بود و حالا نیاز به خودرویی بود تا عملکرد بهتری داشته باشد.

[caption id="attachment_186959" align="aligncenter" width="663"]دلایل قدرتمندی نسخه جدید اونتادور دلایل قدرتمندی نسخه جدید اونتادور[/caption]

پس در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار سوپراسپرت جدید این کمپانی با نام اونتادور که از طراحی جدیدتر و تهاجمی‌تری برخوردار بود، به جهان معرفی شد که این خودرو به‌دلیل طراحی خاص و اسپرتش، خیلی سریع توانست نقدهای مثبتی را از آن خود کند و همین موضوع سبب شد تا یک سال بعد، کمپانی لامبورگینی نسخه رودستر آن را هم راهی بازار کند.

با فرار رسیدن سال ۲۰۱۵ میلادی، لامبورگینی نیز ساکت نماند و از مدل سوپر ولوچه اونتادور رونمایی کرد که این خودرو از نظر طراحی تفاوت بسیاری با مدل قبلی داشت.

هواکش‌های زیر سپر و سطوح تیز و تخت، ظاهری تهاجمی به آن داده و گویی این خودرو به‌دست زبده‌ترین تیون‌کاران، طراحی شده بود. لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه جزو سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیای خودرو شد که دلیل این امر هم پیشرانه قدرتمند تنفس طبیعی آن بود.

در نسخه ابتدایی اونتادور که سال ۲۰۱۱ معرفی شد، از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی‌شکل ۶۰ درجه‌ای استفاده شده بود که قادر به تولید حداکثر ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۹ نیوتون‌متر گشتاور و انتقال آن به هر چهار چرخ خودرو بود.

اما در نسخه جدید، اونتادور مجهز به همان موتور قبلی با یک تفاوت شده بود. تفاوت این نسخه این بود که با تغییراتی در برنامه ECU موتور و گیربکس، قدرت پیشرانه آن بسیار افزایش پیدا کرده بود و این بار می‌توانست حداکثر ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت را به چهار چرخ انتقال دهد.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷، بار دیگر لامبورگینی نشان داد که از طراحی مدل‌های رودستر، ادیشن و سوپر ولوچه هنوز قانع نشده است، پس چند روز پیش از ورود به سال ۲۰۱۷ نسخه‌ای جدیدتر از اونتادور را معرفی کرد که این مدل با نام اس‌کوپه رونمایی شد.

اونتادور S کوپه طراحی مشابه نسخه سوپر ولوچه سال ۲۰۱۶ دارد، با این تفاوت که هواکش‌های زیر سپر جلو و درهای جانبی کمی جمع‌و‌جورتر طراحی شده است تا ظاهری تهاجمی و البته اسپرت‌تر را برای این سوپراسپرت به ارمغان آورد.

در طراحی این خودرو، سادگی همیشگی، فرم‌های خیلی تخت، سطوح صاف و شکسته کاملا به چشم می‌آید که مشخصه اصلی طراحی جدید برای اونتادور است. از طراحی آن‌که صرف‌نظر کنیم، باید گفت در نسخه اونتادور S کوپه از سیستم‌های الکترونیکی رفاهی و کنترلی استفاده شده است تا پایداری خودرو را نسبت به قبل افزایش دهد.

پیشرانه اونتادور S کوپه همان موتور ۱۲‌سیلندر وی‌شکل تنفس طبیعی است که با حجم موتور ۶۵۰۰ سی‌سی خود می‌تواند ۷۳۰ اسب‌بخار قدرت را برای این سوپراسپرت تولید کند.

گفتنی است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو کماکان همان ۲٫۹ ثانیه است، اما نباید فراموش کرد که این خودرو از گیربکسی با عملکرد بالا و دقیق لامبورگینی به‌نام ISR بهره‌مند است که به گفته مهندسان این کمپانی، نسبت به نسخه قبلی بهینه‌تر شده تا تسریع در تعویض دنده‌ها را در مدل جدید شاهد باشیم.

افت قدرت و اتلاف انرژی به حداقل رسیده و در بدنه این خودرو از یک کابین فیبرکربن تیتانیوم استفاده شده است تا کاهش وزن قابلی توجهی داشته باشد.همچنین در این مدل از سیستم LSD یا Lamborghini Dynamic Steering که به معنای چهار چرخ فرمان‌پذیر است، استفاده شده که این سیستم کمک بسزایی به عملکرد بالا و پرفورمنس این خودرو و نهایتا هندلینگ آن می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =