کد خبر: 188761
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰

برخی از شما ممکن است مبهوت ظاهر آنها شوید و برخی دیگر از قدرت موتورهای آنها تپش قلب بگیرید اما هر چه باشد به‌سختی می‌توان عاشق این ۱۰ کانسپت آینده‌گرایانه نشد.

اخبار خودرو - اگر تصورتان این است که تنها در فیلم‌هایی مانند «مکس دیوانه: جاده خشم» و «میراث ترون» می‌شود موتورسیکلت‌هایی عجیب و غریب را دید، سخت در اشتباه هستید.

در حال حاضر کانسپت‌های فوی‌العاده آینده‌گرایانه‌ای وجود دارد که بسیاری از آنها توسط کمپانی‌های بزرگی چون ب‌ام‌و، جگوار و حتی دوج ساخته شده‌اند.

چه آنها را کانسپت‌هایی عملگرایانه بدانیم که به‌زودی به خیابان‌ها راه پیدا می‌کنند، چه نمونه‌هایی آزمایشی با ویژگی‌‌هایی خارق‌العاده اما برخی از این کانسپت‌ها خیره‌کننده هستند.

برخی از شما ممکن است مبهوت ظاهر آنها شوید و برخی دیگر از قدرت موتورهای آنها تپش قلب بگیرید اما هر چه باشد به‌سختی می‌توان عاشق این ۱۰ کانسپت آینده‌گرایانه نشد. با اخبار خودرو همراه باشید :

هوندا CB750

[caption id="attachment_188771" align="aligncenter" width="700"]هوندا CB750 هوندا CB750[/caption]

کانسپت هوندا CB750 در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و فورا تمام توجه‌ها را در عالم خودرو به خود جلب کرد. در حالی‌که ممکن است این موتورسیکلت با ظاهر آینده‌گرایانه‌اش در نظر برخی کمی بزرگ به نظر برسد اما طراحی فوق‌العاده آن هر کسی را شیفته خود می‌کند.

به لحاظ ساختاری این موتورسیکلت از جنس فیبر کربن، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است و به چارچوب CB750 قدرت کافی برای سرنشینان سنگین‌وزن را می‌دهد.

این موتور سیکلت از یک موتور ۴ سیلندر با سوخت هیدروژن مایع نیروی خود را تامین می‌کند و از رایانه‌های مخصوص خود بهره می‌برد که توسط یک نمایشگر لمسی هدایت می‌شوند.

اسپید ریسر ایندین موتورسایکل 

[caption id="attachment_188762" align="aligncenter" width="650"]اسپید ریسر ایندین موتورسایکل اسپید ریسر ایندین موتورسایکل[/caption]

این کانسپت شگفت‌انگیز به‌منظور گرامیداشت طراحان اعجوبه کمپانی ایندین ساخته شده است. در نظر بسیاری از مردم کمپانی ایندین‌موتورسایکل از قبل بهترین موتورسیکلت‌های جهان را ساخته است. اما کانسپت آنها برای یک موتورسیکلت در آینده هم بسیار خارق‌العاده است.

دن بیلی، طراح این کانسپت ادعا می‌کند برای طراحی این مدل از مدل کاوازاکی نینجا الهام گرفته است. او همچنین هنگام طراحی فیلم‌‌های «بیگانه» و «بیگانگان» را در ذهن داشته است.

جای تاسف است که این کانسپت هرگز تولید نمی‌شود و کمپانی ایندین نه تنها آن را در برنامه تولید خود قرار نداده، بلکه نمونه‌ای آزمایشی از آن را نیز نساخته است.

فراری V4

[caption id="attachment_188763" align="aligncenter" width="700"]فراری V4 فراری V4[/caption]

خارق‌العاده‌ترین نکته در مورد این موتورسیکلت این است که به یک فراری شباهت دارد. کافی است تنها نیم‌نگاهی به کانسپت V4 بیندازید و فورا با خودتان بگویید: «چقدر این موتور شبیه فراری است». خب در اصل منظور از طراحی این موتور هم همین بوده است.

طراحان در فراری می‌گویند آنها قصد داشته‌اند موتورسیکلتی را طراحی کنند که قابل‌مقایسه با خودروهای مشهور این کمپانی باشد.

امیر گلینیک، طراح صنعتی با استفاده از انحناها و خطوطی که فراری را به یکی از جذاب‌ترین ماشین‌های سیاره بدل کرده، توانسته است موتورسیکلتی زیبا و جذاب طراحی کند.

در طراحی V4 می‌توان برخی عناصر طراحی مدل‌های کلاسیک و مدرن فراری را مشاهده کرد.

دوج توماهاک 

[caption id="attachment_188764" align="aligncenter" width="622"]دوج توماهاک دوج توماهاک[/caption]

حتما شما هم قبول دارید که دوج توماهاک قدری غیرمتعارف است. بیشتر مثل این است که سوار یک توپ جنگی شده باشید. هرچند توماهاک یک کانسپت آینده‌گرایانه بسیار چشمگیر است.

این توماهاک که بر اساس یک موتورسیکلت وایپر V10 ساخته شده است، از یک موتور ۵۰۰ اسب‌بخاری استفاده می‌کند و در عمل از چهار چرخ برخوردار است، هرچند آنها در قالب دو چرخ عمل می‌کنند.

کمتر موتورسیکلتی پیدا می‌شود که به لحاظ قدرت و سرعت با این موتور قابلیت رقابت داشته باشد. نیروی مهارنشدنی و فوق‌العاده زیاد توماهاک دلیل اصلی برای راه نیافتن آن به خط تولید است.

جگوار M سایکل

[caption id="attachment_188765" align="aligncenter" width="410"]جگوار M سایکل جگوار M سایکل[/caption]

این کانسپت دو چرخ به‌طور هم‌زمان زیبا و عجیب است. جگوار در طراحی این موتور از خطوط و ویژگی‌های ظاهری استفاده کرده است که آن را به معنی واقعی شبیه به یک جگوار می‌کند.

کسانی که سوار این موتور می‌شوند، انگار روی یک پلنگ سیاه نشسته‌اند. این طور که مشخص است طراح این موتورسیکلت در طراحی آن از لوگوی جگوار که روی خودروهای این خودروساز بریتانیایی نصب می‌شود، الهام گرفته است.

درواقع باید گفت که طراح M سایکل واقعا شیفته لوگوی جگوار بوده است. جای تعجب نیست این کانسپت تنها روی کاغذ باقی مانده و حتی نسخه‌ آزمایشی آن نیز ساخته نشده است.

موتور اسکرَب

[caption id="attachment_188766" align="aligncenter" width="622"]موتور اسکرَب موتور اسکرَب[/caption]

نمی‌توان فهمید طراحان هنگام طراحی اسکرب چه فکری در سر داشته‌اند. اما به لحاظ آینده‌گرایانه بودن ایده، این موتور قطعا حرفی برای گفتن دارد.

هرچند به باور برخی نمی‌توان تکلیف آن را بین یک سه‌چرخه تندرو یا یک ویلچر مربوط به آینده مشخص کرد. این کانسپت دوگانه از ظاهر و حس بسیار جالبی برخوردار است.

موتور اسکرب برای استفاده در مناطق شهری طراحی شده و از این قابلیت برخوردار است که به‌طور کامل بایستد تا هنگام پارک کردن حداقل فضا را اشغال کند. در واقع سه موتور اسکرب در حال ایستاده تنها جای یک ماشین را اشغال می‌کنند.

موتور هالبو فیوچر ب‌ام‌و 

[caption id="attachment_188767" align="aligncenter" width="500"]موتور هالبو فیوچر ب‌ام‌و موتور هالبو فیوچر ب‌ام‌و[/caption]

این کانسپت از ب‌ام‌و آلمان نه تنها بسیار آینده‌گرایانه به نظر می‌رسد، بلکه نمونه‌های آزمایشی آن هم در عمل ساخته شدند. افرادی که به دنبال یک موتورسیکلت فوق‌العاده کوچک و سریع هستند، نباید به‌غیر از این کانسپت دنبال چیز دیگری بگردند.

پیتر یوهانس، طراح این موتور، هالبو را برای مشتریانی طراحی کرده است که دوستدار محیط زیست هستند و یک وسیله‌ نقلیه جمع‌و‌جور و الکتریکی می‌خواهند.

برخلاف اکثر موتورسیکلت‌ها در این کانسپت چرخ‌جلو ثابت است و هدایت موتور از طریق چرخ عقب آن صورت می‌گیرد. منتقدان در مورد این موتور اظهار کرده‌‌اند انگار سوار موتور قایق شده‌اید.

چهار چرخه یاهاما تسِراَکت 

[caption id="attachment_188768" align="aligncenter" width="700"]چهار چرخه یاهاما تسِراَکت چهار چرخه یاهاما تسِراَکت[/caption]

بسیاری از کانسپت‌های آینده‌گرایانه موتورسیکلت‌ها به جای دو چرخ دارای چهار چرخ هستند و هیچ کمپانی مثل یاماها نتوانسته کانسپتی بهتر از تسراکت را طراحی کند.

حتی آهنگ نام این موتور هم شبیه به چیزی است که به آینده تعلق دارد. در نگاه اول ممکن است این موتور شبیه به یکی از خودروهای مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان (ترنسفورمرز) به نظر برسد، اما یاماها می‌خواهد که این وسیله نقلیه کاملا جدی به‌نظر برسد.

به گفته مهندسان یاماها این کانسپت از عرضی مشابه با نمونه دوچرخ آن با موتور V تویین و یک موتور الکتریکی برخوردار است. مانند بسیاری از موتورهای این فهرست، تسراکت هم با در نظر گرفتن نگرانی‌های محیط‌زیستی طراحی شده است.

هوندا ای‌وی-کاب

[caption id="attachment_188769" align="aligncenter" width="622"] هوندا ای‌وی-کاب
هوندا ای‌وی-کاب[/caption]

هوندا ای‌وی-کاب به دلیل آن‌که علاوه بر ظاهر آینده‌گرایانه‌اش موتوری توجیه‌پذیر و قابل ساخت به نظر می‌رسد نسبت به سایر موتورهای این فهرست منحصر به فرد به نظر می‌رسد، بعید نیست که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تولید این موتورسیکلت باشیم.

هوندا ای‌وی-کاب که توسط سم جیلبرت طراحی شده است، تاحدودی یک کانسپت غیرمتعارف به شمار می‌رود که توسط هیدروژنی پیل‌سوختی به حرکت در می‌آید.

همچنین این موتور به گونه‌ای طراحی شده که در شهرهای پرجمعیت کاربردی باشد. این کانسپت در ژاپن با نقدهای خوبی روبه‌رو شد و پیش‌بینی می‌شود در بازار کشورهای آسیایی بسیار پرفروش باشد.

هورنت سوپربایک

[caption id="attachment_188770" align="aligncenter" width="599"]هورنت سوپربایک هورنت سوپربایک[/caption]

هیچ‌چیز آینده‌گرایانه‌تر از موتورسیکلتی نیست که اساسا به یک چرخ بزرگ غول‌پیکر تقلیل پیدا کرده باشد و این دقیقا همان اتفاقی است که در طراحی کانسپت هورنت سوپربایک افتاده است.

هورنت سوپربایک که طراحش آن را موتوری ژیروسکوپی می‌خواند یک کانسپت موتورسیکلت تک‌چرخ است. این موتور از این قابلیت برخوردار است که با سرعت موتورسیکلت‌های معمولی حرکت کند اما توسط یک موتور هیدروژنی پیل سوختی ۶ مرحله‌ای نئودیمیوم-آیرون الکتریکی به حرکت در می‌آید.

این موتور به موتور تک‌چرخ ما اجازه می‌دهد تا از سرعت معمولی برخوردار باشد و عملکردی مانند سایر موتورسیکلت‌ها داشته باشد. هرچند راننده این موتورها باید به راندن تک‌چرخ عادت کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مایکل جکسون IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    موتور هایتان عالیی بی نظیر است و بی نام و نشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =