کد خبر: 190777
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸

سالن مک‌کورمیک که سالن اصلی نمایشگاه است، مساحتی حدود ۹۳هزار مترمربع وسعت دارد و در مجموع ۲۵۳هزار مترمربع به این نمایشگاه اختصاص یافته است

به گزارش اخبار خودرو ، هر سال از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ فوریه، اتوشوی شیکاگو که یکی از بزرگ‌ترین و البته قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی جهان است، در آمریکای‌شمالی برگزار می‌شود و امسال نیز یک‌صدونهمین دوره این نمایشگاه چند روز پیش آغاز به‌کار کرده است.

[caption id="attachment_190779" align="aligncenter" width="345"]اتوشوی شیکاگو اتوشوی شیکاگو[/caption]

وسعت این نمایشگاه هم در نوع خود مثال زدنی است. سالن مک‌کورمیک که سالن اصلی نمایشگاه است، مساحتی حدود ۹۳هزار مترمربع وسعت دارد و در مجموع ۲۵۳هزار مترمربع به این نمایشگاه اختصاص یافته است. اسپانسر این نمایشگاه، انجمن تجار اتومبیل شیکاگو است و از سال ۱۹۳۵ برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارد. حال با هم سری به این نمایشگاه می‌زنیم و در شماره‌های بعد به خودروهای خاص‌تر این نمایشگاه و معرفی آنها خواهیم پرداخت، پس با اخبار خودرو همراه باشید.

شیکاگو، شهر فرهنگ، موسیقی و تجارت

شیکاگو با دارا بودن حدود ۳میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت ینگه دنیا محسوب می‌شود و تاریخ شهر شدن آن به سال ۱۸۳۷ باز می‌گردد. این شهر که یکی از مراکز مهم تجاری، مالی و یکی از مهدهای موسیقی غرب است، همواره از تاثیرگذارترین شهرهای ایالات متحده محسوب می‌شود و تاثیر خاصی در مسائل این کشور دارد.

فرودگاه شیکاگو که نام اوهر را بر خود دارد، از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است، به‌طوری‌که هرسال بیش از ۶۵ میلیون مسافر از این فرودگاه وارد یا خارج می‌شوند.

شیکاگو بولز یکی از معروف‌ترین تیم‌های بسکتبال جهان نیز از این شهر خود را به جهانیان معرفی کرده است و متروی این شهر، جزو اولین متروهای جهان محسوب می‌شود.

نمایشگاه شیکاگو چگونه جایی است؟

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، نمایشگاه خودروی شیکاگو قدمتی بیش از یک قرن دارد که این نمایشگاه را به قدیمی‌ترین نمایشگاه خودرویی جهان بدل کرده است.

هر سال اتوشوی شیکاگو در محل دائمی آن یعنی مجموعه مک‌کورمیک برگزار شده است و بخش‌های ثابتی مانند معرفی خودروهای جهان و شمال آمریکا، نمایش طیف کاملی از خودروهای سواری و کاروتجاری، لوازم جانبی و معرفی خودروهای اسپرت و کانسپت‌ها را در خود دارد.

[caption id="attachment_190780" align="alignleft" width="219"]اتوشوی شیکاگو اتوشوی شیکاگو[/caption]

عموما تعداد خودروهای حاضر در این نمایشگاه میانگین ۱۰۰۰ دستگاه است و بخش‌های جانبی مختلفی مانند خودروهای کلاسیک، لوازم جانبی، خودروهای عتیقه و آنتیک و... نیز در سالن‌های این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان تهیه و تدارک دیده شده است.

نکته جالب نمایشگاه، برگزاری همایش‌ها، رویدادها و ورک‌شاپ‌های مختلف در دوران برگزاری است که می‌توان با دریافت برنامه از آنها استفاده کرد.

همچنین برای امنیت بیشتر نمایشگاه و البته بازدیدکنندگان، کلیه لوازم شما توسط حراست بررسی و داخل کیف شما نیز بازدید می‌شود. همچنین هر وسیله نقلیه که مالکیت آن متعلق به شرکت‌کنندگان باشد و بخواهد در این نمایشگاه حضور پیدا کند، باید توسط مدیر نمایشگاه مجوزهای لازم را بگیرد.

یکی از نکات جالب امنیتی، ممنوع بودن ورود هرگونه وسیله حرکتی در سالن‌های نمایش است، وسایلی مانند اسکوتر، سگوی (وسیله‌ای که از یک کفه و دو چرخ تشکیل شده است و برای حرکت استفاده می‌شود)، وسیله‌های پروازی کوچک که معمولا برای عکاسی یا فیلمبرداری استفاده می‌شود و ... همگی جزو وسایل ممنوعه هستند.

برای رسیدن به نمایشگاه نیز اتوبوس‌های بزرگی ترتیب داده شده است که از همه نقاط شیکاگو، شما را به نمایشگاه می‌رساند. همچنین مقابل تمام درهای ورودی نمایشگاه، وسایل حمل‌ونقلی حضور دارند تا شما را در محوطه نمایشگاه بچرخانند یا به سالن‌هایی که می‌خواهید، ببرند.

صندلی چرخ‌دار و صندلی کودک چرخ‌دار نیز در تمام نمایشگاه به شما ارائه می‌شود، البته باید بابت مورد اول ۲۰ و برای مورد دوم ۵۰ دلار برای هر روز بپردازید.

خودروهای حاضر در نمایشگاه

با توجه به مساحت زیاد نمایشگاه و تعدد سالن‌ها و شرکت‌کنندگان، می‌توانید با استفاده از سایت و غرفه‌های اطلاعات حاضر در سالن‌ها، انتخاب‌های خود را محدود کنید.

به این معنا که با انتخاب نوع خودرو که شامل دیزلی‌ها، اقتصادی، الکتریک، هیبرید، لاکچری، مینی‌ون، پیکاپ، سدان، اسپرت، کوپه، کوپه‌اسپرت، کانسپت، کانورتیبل، کراس‌اوور، سوپرکار و استیشن می‌شود، تنها از غرفه‌های همان کلاس دیدن کنید و وقت خود را به گشتن سپری نکنید.

[caption id="attachment_190781" align="aligncenter" width="345"]اتوشوی شیکاگو اتوشوی شیکاگو[/caption]

تمام غرفه‌ها و سالن‌های نمایشگاه طبقه‌بندی شده‌اند و نیازی به صرف وقت نیست. همچنین می‌توانید بر اساس برند نیز سالن یا غرفه موردنظر خود را از روی نقشه‌های راهنما یا غرفه‌های اطلاعات بپرسید و مستقیم به آنها رجوع کنید. اما امسال شاهد حضور کدام برندها در اتوشوی ۲۰۱۷ هستیم؟

آکورا، آلفارومئو، آستون‌مارتین، آئودی، بنتلی، ب‌ام‌و، بیوک، کادیلاک، شورولت، کرایسلر، دوج، فیات، فورد، جنسیس، جی‌ام‌سی، هوندا، هیوندای، اینفینیتی، جگوار، جیپ، کیا، لامبورگینی، لندروور، لکسوس، لینکلن، لوتوس، مازراتی، مزدا، مرسدس‌بنز، مینی، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، رم، رولزرویس، اسمارت، سوبارو، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو در یک‌صدونهمین دوره اتوشوی شیکاگو حضور دارند.

ورود به اتوشوی شیکاگو

قیمت بلیت ورودی نمایشگاه برای افراد بزرگسال ۱۳ دلار، برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال ۷ دلار و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است. نکته جالب قیمت بلیت در نظر گرفته‌شده برای افراد بالای ۶۲ سال که ۷ دلار است.

گروه‌هایی که از مدارس یا نهادهای دیگر به نمایشگاه می‌آیند همگی شامل تخفیف شده‌اند و برای آنها تور رایگان نمایشگاه با راهنما در نظر گرفته می‌شود.

نکته جالب دیگر درباره این نمایشگاه، نام‌گذاری روزهای مختلف آن مانند روز زن، روز غذا، روز خانواده و ... است و عواید حاصل از بلیت و درآمدهای جنبی نمایشگاه، اختصاص به کارهای خیریه پیدا می‌کند.

به‌طور مثال در روز غذا، شما با دریافت کوپن غذا به قیمت ۷ دلار می‌توانید از رستوران‌های واقع در نمایشگاه استفاده کنید و بخشی از هزینه کوپن شما صرف امور خیریه خواهد شد.

آلفا‌رومئو استلویو ۲۰۱۸

هدف از تولید این خودرو را باید رقابت با ب‌ام‌و X3 و لکسوس NX دانست که آلفا سعی دارد بازار آنها را با تولید این مدل به چالش بکشد. [caption id="attachment_188334" align="aligncenter" width="401"]آلفارومئو استلویو ۲۰۱۸ Alfa Romeo Stelvio[/caption]

استلویو که پاییز سال گذشته پا به میدان گذاشت، با پیشرانه‌های متعددی عرضه می‌شود و مدل پایه آن از یک موتور دو لیتری توربو چهار سیلندر با توان تولید ۲۸۰ اسب‌بخار بهره می‌برد.

گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با چهارچرخ متحرک برگ برنده این خودرو است که با پیشرانه دیگر خود یعنی موتور ۲٫۹ لیتری توربو V6 قادر به تولید ۵۰۵ اسب‌بخار خواهد بود. قیمت و تاریخ عرضه این خودرو هنوز اعلام نشده است.

آئودی SQ5 2018

کراس‌اوور دیگری از خانواده A5 و S5 که قرار است عملکرد بسیار بالاتری را از خود به نمایش بگذارد.

[caption id="attachment_187124" align="aligncenter" width="421"]آئودی SQ5 2018 آئودی SQ5 2018[/caption]

این خودرو نیز مانند استلویو قرار است وارد میدان رقابت با لکسوس و ب‌ام‌و شود و این مهم با بهره‌مندی از یک موتور ۳ لیتری مجهز به توربوشارژ از نوع V6 با توان تولید ۳۵۴ اسب‌بخار حاصل خواهد شد.

مدل جدید آلفا از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد، استفاده می‌کند و قیمت نسخه پایه آن از ۵۳ هزار دلار آغاز می‌شود.

کیا استینگر و استینگر جی‌تی ۲۰۱۸

استینگر را باید یک خودروی سدان لاکچری اسپرت نام‌گذاری کرد که با بهره‌مندی از یک موتور تویین‌توربوی V6 می‌تواند جاده‌ها را با قدرت و سرعت هرچه بیشتر بپیماید.

[caption id="attachment_188347" align="aligncenter" width="503"]کیا استینگر GT کیا استینگر GT[/caption]

این خودرو که رقیبی جدی برای آئودی A4، ب‌ام‌و سری ۳ و لکسوس IS محسوب می‌شود، از نخستین محصولات کیاست و در کلاس سدان‌های لاکچری اسپرت قرار می‌گیرد.

هنوز تاریخ عرضه رسمی این خودرو از سوی کیا به بازارهای جهانی اعلام نشده و قیمت آن نیز هنوز نامشخص است اما طبق شنیده‌ها در پایان سال ۲۰۱۷ می‌توان شاهد حضور این خودرو در جاده‌ها بود.

شورولت تراورس ۲۰۱۸

تراورس یکی از کراس‌اوورهای سایز متوسط شورولت است که می‌تواند به‌راحتی ۸ سرنشین را در فضای بزرگ خود جای دهد و رقیبی جدی برای فورد اکسپلورر، دوج دورانگو، تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت و فولکس‌واگن جدید اطلس باشد.

[caption id="attachment_187123" align="aligncenter" width="451"]شورولت تراورس ۲۰۱۸ شورولت تراورس ۲۰۱۸[/caption]

تراورس در نسخه ۲۰۱۸ خود دستخوش تغییرات زیادی شده است که این‌ موضوع را می‌توان از ظاهر جدید این خودرو دریافت. کابین خودرو هم کاملا تغییر یافته و سیستم‌های ایمنی آن افزایش پیدا کرده است.

نسخه پایه تراورس از یک موتور ۳٫۶ لیتری V6 که قادر به تولید ۳۰۵ اسب‌بخار است، بهره می‌برد که برای مدل RS آن، یک موتور دو لیتری توربو در نظر گرفته شده است و ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

قیمت قطعی این خودرو هنوز مشخص نیست اما تاریخ عرضه آن به بازارهای جهانی احتمالا از پاییز امسال خواهد بود.

فورد اکواسپرت ۲۰۱۸

کراس‌اوور جمع‌وجور فورد که توانایی حمل ۵ سرنشین را دارد، قرار است رقیبی برای خودروهای هم‌کلاس خود یعنی شورولت تراکس، مزدا CX-3 و فیات ۵۰۰X باشد.

[caption id="attachment_190782" align="aligncenter" width="395"]فورد اکواسپرت 2018 فورد اکواسپرت ۲۰۱۸[/caption]

شورولت برای این خودرو دو پیشرانه در نظر گرفته که در نسخه اول، موتور یک‌لیتری توربوشارژر  سه‌سیلندر و در نسخه دوم، موتور دو لیتری چهار سیلندر است.

همچنین می‌توان نسخه چهار چرخ متحرک یا دو چرخ جلو متحرک را برای خرید سفارش داد و از این جهات، این خودرو کاملا اقتصادی به‌شمار می‌آید. زمان عرضه این خودرو طبق گفته مسئولان فروش فورد، سال ۲۰۱۸ خواهد بود و این کمپانی برنامه‌ای برای زودتر وارد کردن آن به بازارهای جهانی ندارد.

لکسوس LS 2018

کمپانی تویوتا برای نسخه ۲۰۱۸ ال‌اس تصمیم گرفته است همه‌چیز این خودرو را از زیر کاپوت تا چهره تغییر دهد و یک نسخه کاملا جدید از آن‌را روانه بازار کند.

[caption id="attachment_187126" align="aligncenter" width="442"]لکسوس LS 2018 لکسوس LS 2018[/caption]

این سدان لاکچری که کاملا مشخص است برای رقابت با ب‌ام‌وهای سری۷ و مرسدس‌بنزهای S کلاس پا به میدان گذاشته، از یک پیشرانه ۳٫۵ لیتری تویین‌توربو از نوع V6 با توان تولید ۴۱۵ اسب‌بخار و از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

تاریخ قطعی عرضه این سدان لاکچری هنوز مشخص نشده است، اما می‌توان انتظار حضور این خودرو را تا پایان سال ۲۰۱۷ داشت.

جی‌ام‌سی تررین ۲۰۱۸

کمپانی جنرال‌موتورز تصمیم گرفته است مدل تررین مدل ۲۰۱۸ خود را کاملا متفاوت از قبل کند و این موضوع از استایل جدید این خودرو در عکس‌ها کاملا مشخص است.

[caption id="attachment_187119" align="aligncenter" width="425"]GMC تِرِِین ۲۰۱۸ GMC تِرِِین ۲۰۱۸[/caption]

پیشرانه‌های جدیدی برای این مدل در نظر گرفته شده و نیم‌نگاهی به آینده نیز از سوی جنرال‌موتورز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که فهرست آپشن‌های تررین گواه این مدعاست.

کراس‌اوور کامپکت بر اساس پلت‌فرم شورولت اکویینکس ساخته شده است و قابلیت حمل ۵ سرنشین دارد. در کلاس این خودرو می‌توان رقبایی چون فورد اسکیپ، هوندا CR-V، هیوندای توسان، جیپ چروکی، نیسان روژ و تویوتا راو۴ را نام برد که همگی در بازه قیمتی و سگمنتی این خودرو قرار دارند. پیشرانه در نظر گرفته‌شده برای این خودرو یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژردار است که ۱۷۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

موتور دیگر پیشنهادی جی‌ام‌سی، موتور ۲ لیتری توربوی ۴ سیلندر است که ۸۲ اسب‌بخار قدرت بیشتر تولید می‌کند. یک موتور دیزل هم برای این خودرو با حجم ۱۶۰۰سی‌سی در نظر گرفته شده که توان تولید قدرت آن تنها ۱۳۷ اسب‌بخار است. تاریخ عرضه دقیق این خودرو احتمالا از تابستان آغاز می‌شود و هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است.

مرسدس‌بنز AMG GT 2018

خودرویی دو در که می‌تواند در همان نگاه اول شما را فریفته خود کند، بهترین صفتی است که می‌توان درباره این محصول اسپرت جدید مرسدس از آن نام برد.

[caption id="attachment_168062" align="aligncenter" width="485"]مرسدس‌بنز AMG GT 2018 مرسدس‌بنز AMG GT 2018[/caption]

استایل زیبا، ظاهری جذاب و موتور قدرتمند همگی در کنار هم جمع شده‌اند تا بار دیگر قدرت مرسدس و محصولاتش را به رخ بازار بکشند. موتور ۴ لیتری تویین‌توربو V8 با قدرت تولید توان ۴۶۹ اسب‌بخار و دیگر موتور در نظر گرفته شده برای این خودروی اسپرت که ۴ لیتر حجم دارد و از سیستم توربو استفاده می‌کند، با توان تولید ۵۱۵ اسب‌بخار قدرت همه آن چیزی است که می‌توان از این هیولای خوش‌تراش انتظار داشت.

مرسدس تاریخ عرضه نسخه رودستر این خودرو را تابستان و نسخه جی‌تی‌آر تریم آن‌را پاییز امسال اعلام کرده اما هنوز قیمت قطعی آن منتشر نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =