کد خبر: 193149
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

براساس گزارش‌ها ترامپ یکی از طرفداران پروپا قرص خودروهای کمپانی بریتانیایی رولزرویس است که در مالکیت ب‌ام‌و قرار دارد. همانطور که در ادامه خواهیم دید ترامپ بیشتر از یک مدل رولز رویس را در مجموعه‌اش دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، هر بار که فرد جدیدی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شود ابعاد مختلف زندگی خصوصی او مورد توجه رسانه‌ها از سراسر جهان قرار می‌گیرد و دونالد ترامپ هم از این قاعده مستثنا نیست.

اما نکته خاصی که در رابطه با ترامپ وجود دارد، به غیر از ادا و اطوار، مدل مو، عادات، اظهارنظرها و رفتار عجیب و غریبش، ثروت فراوان اوست که از سال ۲۰۱۶ و از زمان کاندیداتوری مورد بحث و توجه زیاد رسانه‌ها قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۵ گفته می‌شد ثروت ترامپ بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است. در حالی‌که یک بررسی جدید انجام شده توسط نشریه فوربز حاکی از آن است که ثروت ترامپ به دلیل کم شدن ارزش مایملک او کاهش یافته، اما با این حال میزان ثروت او حدود ۳٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است. از آپارتمان‌های مجلل گرفته تا هتل‌ها و کشتی‌های تفریحی و هواپیماها، او کسی است که به خوبی می‌داند پولش را چطور خرج کند.

رولز رویس سیلور کلاود

[caption id="attachment_193153" align="aligncenter" width="630"]رولز رویس سیلور کلاود رولز رویس سیلور کلاود[/caption]

براساس گزارش‌ها ترامپ یکی از طرفداران پروپا قرص خودروهای کمپانی بریتانیایی رولزرویس است که در مالکیت ب‌ام‌و قرار دارد. همانطور که در ادامه خواهیم دید ترامپ بیشتر از یک مدل رولز رویس را در مجموعه‌اش دارد.

به گفته نویسنده سایت کارکیز «ترامپ در ماه‌های اخیر پشت فرمان یک فانتوم جدید دیده شده، اما او از سال‌ها قبل مالک یک رولز رویس سیلور کلاود مدل ۱۹۵۶ بوده است».

تصور می‌شود این خودروی کلاسیک نخستین خودرویی بوده که وارد مجموعه ترامپ شده و به عشق او به ماشین‌ها دامن زده است. قیمت این ماشین بسته به شرایطش بین ۲۵ تا ۷۵ هزار دلار برآورد می‌شود.

رولز رویس فانتوم

[caption id="attachment_193159" align="aligncenter" width="623"]رولز رویس فانتوم رولز رویس فانتوم[/caption]

نمی‌توان انتظار داشت کسی که به اندازه ترامپ پول دارد و به ماشین‌ها علاقه‌مند است تنها به داشتن یک رولز قناعت کند. این خودروهای دست‌ساز انگلیسی با ویژگی‌هایی متنوع و امکانات خاص خود مشتریان ثروتمندی مانند ترامپ را متقاعد می‌کنند که یک قسمت کامل از گاراژ خود را به آنها اختصاص دهند.

فانتوم مدل ارزانی نیست، هرچند می‌دانیم این مساله هم برای رئیس جمهور جدید آمریکا مساله مهمی نیست. این ماشین همچنین به یک سیستم مسیریاب گویا مجهز است و با توجه به خودشیفتگی ترامپ می‌توان انتظار داشت که از صدای خود او برای راهنمایی و اعلام مسیر در آن استفاده شده باشد.

لامبورگینی دیابلو

[caption id="attachment_193155" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی دیابلو لامبورگینی دیابلو[/caption]

ترامپ زمانی مالک یک لامبورگینی دیابلوی مدل ۱۹۹۷ بود که بسیاری آن را مشهورترین ابرخودروی این خودروساز فوق‌العاده ایتالیایی می‌دانند. مدتی پیش ترامپ بی سرو صدا دیابلوی خود را به فروش رساند، اما مدتی پیش این ماشین از سایت حراج ایبی سر درآورد و در آنجا به قیمت ۴۶۰ هزار دلار به فروش رسید.

گرچه این ماشین بعد از ترامپ چند دست گشته، اما برخی از مشخصات خاص این ماشین مثل آرم مخصوصی روی بدنه آن که نام ترامپ رویش حک شده باعث می‌شود که این دیابلوی خاص در حراج‌ها ارزشی بالاتر پیدا کند.

مرسدس بنز SLR مک‌لارن

[caption id="attachment_193156" align="aligncenter" width="620"]مرسدس بنز SLR مک‌لارن مرسدس بنز SLR مک‌لارن[/caption]

در این سال‌ها ترامپ سراغ مدل‌های خاصی از مرسدس هم رفته است، مدل‌هایی مثل لیموزین می‌باخ یا سدان جدیدتر S600. شاید یکی از جالب توجه‌ترین مدل‌های مرسدس که دونالد ترامپ خریداری کرده، ابرخودروی SLR مک‌لارن باشد.

نخستین بار این ماشین در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد، در آن زمان کمپانی‌های مرسدس و مک‌لارن شرکای تجاری نزدیکی بودند. تلاش‌های مشترک این دو برند شاخص منجر به تولید یک گرند تورر خارق‌العاده دودر با ۶۱۷ اسب بخار نیرو شد که توسط موتور هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژ شده آن تولید می‌شد. از جذاب‌ترین بخش‌های این ماشین می‌توان به پوزه شبه فرمول یکی و درهای بال مرغابی  آن اشاره کرد.

کادیلاک آلانته

[caption id="attachment_193161" align="aligncenter" width="700"]کادیلاک آلانته کادیلاک آلانته[/caption]

خودروهای کادیلاک در بین تاجران ثروتمند و ستاره‌های آمریکایی از محبوبیت بالایی برخوردارند و ترامپ هم در گذشته بیش از یک مدل از خودروهای این برند آمریکایی را داشته است.

به عنوان مثال ترامپ صاحب یک مدل شاسی بلند بزرگ اسکالید بوده و حتی دو نسخه خاص از لیموزین کادیلاک به نام او (ترامپ اگزکیوتیو سریز) ساخته شده است. اما یکی از خاص‌ترین کادیلاک‌هایی که در مجموعه او به چشم می‌خورد یک مدل آلانته است که یک مدل کروکی با موتور هشت سیلندر خورجینی محسوب می‌شود که ظاهر آن در هنگام تولید از اهمیت بیشتری نسبت به عملکرد برخوردار بوده است.

به گفته آقای رئیس جمهور شرکت کادیلاک یک نسخه آلانته را که به رنگ طلایی بوده به مناسبت تولدش به او هدیه داده است.

تسلا رودستر

[caption id="attachment_193158" align="aligncenter" width="698"]تسلا رودستر تسلا رودستر[/caption]

دانستن این که دونالد ترامپ در کلکسیون خود یک خودروی اسپرت تسلا رودستر دارد، به دلایل متعدد عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسد. با این‌که تسلا رودستر یک مدل اسپرت است، اما می‌دانیم  که خودرویی تمام الکتریکی و فاقد آلایندگی است.

داشتن یک خودروی پاک برای سیاستمداری که اعتقادی به بحث‌های مربوط به گرمایش جهانی ندارد عجیب به نظر می‌رسد. از طرف دیگر تصور این‌که ترامپ با آن هیبت و اندازه در این رودستر کوچک و جمع و جور سوار شود تا حدی مضحک به نظر می‌رسد. نکته دیگر این است که بی‌بروبرگرد سواری با این ماشین آرایش موهای ترامپ را به هم خواهد زد.

چاپر ۲۴ قیراطی

[caption id="attachment_193162" align="aligncenter" width="700"]چاپر ۲۴ قیراطی چاپر ۲۴ قیراطی[/caption]

بله درست است، دونالد ترامپ به موتورسواری هم علاقه دارد، خصوصا اگر این موتورسیکلت از جنس طلا باشد. این موتور سیکلت سفارشی ساخته موتورسازی اورنج کانتی چاپرز است و از قطعاتی تشکیل شده که از طلای واقعی ساخته شده‌‌اند.

این موتور سیکلت توسط پال توتال سینیور طراحی و ساخته شده که یکی از بنیانگذاران کمپانی اورنج کانتی چاپرز است. توتال سینیور در آمریکا به خاطر شرکت در یک برنامه تلویزیونی با نام چاپرِ آمریکایی از شهرت برخوردار شده و به این ترتیب می‌توان شباهتی بین او و ترامپ پیدا کرد.

هرچه باشد ترامپ هم پیش از آن‌که وارد عرصه سیاست شود، به عنوان ستاره اصلی برنامه تلویزیونی «کارآموز» بود که در سراسر آمریکا شناخته شد.

می‌باخ

[caption id="attachment_193163" align="aligncenter" width="700"]می‌باخ می‌باخ[/caption]

ترامپ که علاقه‌ زیادی به ماشین‌های آلمانی دارد اخیرا یک مدل می‌باخ را به مجموعه ماشین‌هایش اضافه کرده است. این نسخه سوپر لوکس از سری S دارای صندلی‌های گرم‌کن و ماساژور، دستگیره‌های گرم‌شو، پمپ خوشبوکننده و یک سیستم صوتی سه بعدی با ۲۴ بلندگو است.

موتور این خودروی لوکس ۶۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مدتی است که نام می‌باخ به عنوان یک برند مستقل کنار گذاشته شده و به عنوان مدلی از خودروهای مرسدس عرضه می‌شود.

نکته قابل توجهی که باید در نظر داشت، این است که خودروهای می‌باخ با این فرض طراحی و ساخته می‌شوند که مالک آنها آن‌قدر ثروتمند است که یک راننده شخصی هم داشته باشد.

مرسدس بنز S600

[caption id="attachment_193164" align="aligncenter" width="700"]مرسدس بنز S600 مرسدس بنز S600[/caption]

ترامپ که انگار با مجموعه مدل‌های مرسدس خود راضی نشده بود، اخیرا یک مدل S600 را هم به ناوگان خودروهایش اضافه کرده است. البته این احتمال می‌رود که ترامپ این ماشین را به خاطر ایمنی بالای آن و برای روز مبادا خریداری کرده باشد.

زیرا این مدل S600 قابلیت مقاومت در برابر سلاح‌های سبک و مواد منفجره را دارد. باک بنزین این ماشین عایق بندی شده تا از انفجار آن جلوگیری شود و همچنین به یک سیستم هشداردهنده فوق‌العاده مجهز است.

گرچه چنین ماشین‌هایی صرفا به مقامات عالی‌رتبه سیاسی فروخته می‌شود، اما ترامپ پیش از ورود به عالم سیاست این ماشین را خرید. کسی چه می‌داند شاید او با خودش گفته باشد حالا که ماشین‌اش را دارم چرا رئیس‌جمهور نشوم!

فراری

[caption id="attachment_193165" align="aligncenter" width="700"]فراری فراری[/caption]

دیگر خودروی ایتالیایی موجود در مجموعه دونالد ترامپ یک خودروی فراری است که متاسفانه مدل آن مشخص نیست. احتمال داده می‌شود که ترامپ صرفا به دلیل علاقه زیادش به لوگوی این خودروساز ایتالیایی و رنگ‌های به اصلاح ایتالیایی مدل‌هایش سراغ یکی از ماشین‌های فراری رفته باشد.

به هر حال تاکنون آقای ترامپ با فراری‌اش در انظار عمومی ظاهر نشده و گویا این ماشین را صرفا برای پارک در گاراژ خود خریداری کرده است. چیزی که به طور قطعی می‌دانیم، این است که دونالد ترامپ علاقه بسیار زیادی به خرید خودروهای لوکس دارد و می‌توان تصور کرد که در مجموعه شخصی او ماشین‌هایی باشند که کسی از وجود آنها باخبر نباشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشاس @ه ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    دقیقا مثل ریس جمهورهای همه ی دنیا
  • رضا ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    پراید نداره بدبخت بشه...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =