کد خبر: 194174
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کارت سوخت بازدهی مناسبی داشته است گفت: نخستین تاثیر کارت سوخت کاهش قاچاق بوده است .

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی جایگاه داران اختصاصی با تاکید بر اینکه باید تفاوتی میان کارت سوخت و سامانه هوشمند قائل شویم، گفت: همانطور که وزیر نفت هم اشاره کرده است، در هیچ کجای دنیا چنین کنترلی برای نظارت بر مصرف سوخت نداشته اند اما با توجه به هزینه های زیادی که برای نصب و سرمایه گذاری آن انجام شده است، می توان از آن استفاده های بهینه دیگری برد.

ناصر رئیس فر در مورد کارکردهای سامانه هوشمند بیان داشت: به عنوان مثال می توان سامانه هوشمند را به شبکه بانک متصل کرد و از آن برای تجارت الکترونیک و پول الکترونیک بهره مند شد یعنی یک کیف الکترونیکی ایجاد کرد تا همه پرداخت ها را بتوان از طریق سامانه هوشمند انجام داد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی جایگاه داران اختصاصی کشور افزود: آنچه مخالف هستیم، استمرار فعالیت کارت سوخت است زیرا اساسا بنزین تک نرخی شده است. برای کسب اطلاعات درباره مصرف سوخت راه های بسیار آسان تری وجود دارد زیرا اطلاعاتی که برای مصرف سوخت وجود دارد، هم از طریق انبارها و هم از طریق جایگاه دارها و سیستم های حسابرسی قابل دسترسی است.

در ادامه حسن خسروجردی با بیان اینکه کارت سوخت بازدهی مناسبی داشته است،  گفت: نخستین تاثیر کارت سوخت، کاهش قاچاق بوده است که این حرف بسیار سنگینی است و ممکن به بعضی از جایگاه داران بربخورد .

وی ادامه داد: این قاچاق از طریق مراکز توزیع انجام می شود و طبیعتا یک بخش از مراکز توزیع و مهمترین آن جایگاه داران هستند. وقتی کارت سوخت وارد شد، کار این دسته از افراد سخت شد و به همین جهت آمار قاچاق سوخت کاهش پیدا کرد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به سال ۸۶ بیان داشت: آن زمان که کارت سوخت صادر شد، کاهش قاچاق را شاهد هستیم و اینکه چون قیمت نفت کاهش پیدا کرده، دلیل کاهش قاچاق نیست. اینکه گفته می شود چون در هیچ کجای دنیا این کارت وجود ندارد پس باید برداشته شود، قانع کننده نیست.

وی درباره کارایی حال حاضر کارت سوخت گفت: طبیعتا با توجه به تک نرخی شدن سوخت کارایی کارت سوخت کمتر است اما نمی توان انکار کرد که قاچاق سوخت را تحت کنترل قرار داده است و البته میزان مصرف سوخت در کشور را نیز مشخص می کند.

خسروجردی بیان داشت: بخش ورود سرمایه یعنی بخش وزارت نفت، جزو پایه هایی است که در آن موریانه های اقتصادی وجود دارد. این ابزارها مانند کارت سوخت می تواند در زمان خودش مفید باشد؛ حذف این ابزارها کار ساده ای نیست زیرا اگر در روند کار دچار تنش شویم و یا مشکلی پیدا کنیم که این کارت ها می توانست به ما کمک کند، افسوس زیاد خواهیم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =