کد خبر: 194915
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

فولکس‌واگن با رونمایی از یک مدل گرن‌توریسموی پیشتاز یعنی مدل جدید آرتون در نمایشگاه ژنو طیف محصولات خود را گسترش داده است.

به گزارش اخبار خودرو ، آرتون در کلاس پریمیوم قرار دارد و در رده‌بندی محصولات فولکس‌واگن در جایگاهی بالاتر از پاسات قرار می‌گیرد.

کلاز بیشوف طراح ارشد فولکس‌واگن درباره این ماشین می‌گوید: «آرتون عناصر طراحی یک خودروی اسپرت کلاسیک را با شکوه و جادار بودن یک مدل فست‌بک در هم می‌آمیزد. این گرن‌توریسمو پیشتاز کلاس جاری خودرویی است که با قلب و مغز به طور یکسان برخورد می‌کند».

[caption id="attachment_192469" align="aligncenter" width="700"]فولکس واگن آرتئون فولکس واگن آرتئون[/caption]

توبیاس شولمان هم که مسئول طراحی قسمت بیرونی این ماشین را برعهده داشته درباره آن می‌گوید: «خطوط اسپرت آرتون مفهومی بسیار کاربردی را متجلی می‌سازد.

در اینجا شکل و کاربرد به شکلی پیشرفته با هم ریشه‌هایی مشترک پیدا می‌‌کنند. مدل‌های گرن‌توریسمو برخلاف سدان‌های کلاسیک، به لطف فاصله زیاد بین دو محور‌شان، فضا و انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهند.

آرتون پنج سرنشین یک گزینه کاملا ایده‌آل برای کسانی است که خواهان یک مدل فست‌بک پنج در با طراحی زیبا و تکامل‌یافته و همچنین فناوری پیشرفته هستند. آرتون جدید روی پلت‌فرمMQB فولکس‌واگن سوار است که فضای زیادی را برای این ماشین به ارمغان می‌آورد.

[caption id="attachment_192465" align="aligncenter" width="700"]فولکس واگن آرتئون فولکس واگن آرتئون[/caption]

یکی از مهم‌ترین عناصر متمایزکننده در طراحی آرتون بخش جلویی آن است. از ویژگی‌های بارز می‌توان به کاپوت کشیده‌ آن اشاره کرد که تا جلوی ماشین و جناحین آن امتداد پیدا می‌کند و همچنین جلوپنجره‌‌ای که کل عرض ماشین را در بر می‌گیرد.

چراغ‌های LED جدید آن و نور مخصوص روز هم در ساختار جلوپنجره و کاپوت ترکیب شده‌اند. آرتون که در قالب یک خودروی اسپرت طراحی شده دارای شانه‌هایی برجسته و قوی در عقب، جناحین عضلانی و گلگیری برجسته در بالای رینگ‌های ۲۰ اینچی آن است.

در نیمرخ ماشین میان دو محور نیز می‌توان شاهد کمربندی بود که از الگوی طراحی خودروهای اسپرت پیروی می‌کند. در طیف محصولات فولکس مدل آرتون در جایگاهی بالاتر از پاسات قرار می‌گیرد و بعد از آن مدل فایدون قرار دارد که به طور خاص برای بازار چین طراحی و ساخته شده است.

این گرن‌توریسموی جدید فولکس‌واگن در کارخانه این کمپانی واقع در امدن آلمان تولید می‌شود. این ماشین در اوایل ژوئن راهی بازار آلمان خواهد شد. آرتون با ترکیب طراحی آوانگارد، ظاهر اسپرت، انعطاف‌پذیری بالا و فضای سخاوتمندانه خود تعریف جدیدی از مفهوم گرن‌توریسمو را ارائه می‌دهد.

[caption id="attachment_192468" align="aligncenter" width="700"]فولکس واگن آرتئون فولکس واگن آرتئون[/caption]

آرتون علیرغم برخورداری از مشخصات و ظاهری پیشتاز، خودرویی است که از قیمتی جذاب نیز برخوردار است. این گرن‌توریسمو در دو تیپ مختلف با نام‌های الگانس و آر-لاین عرضه می‌شود که از نام‌گذاری آنها می‌توان به تفاوت‌هایشان پی برد. مشخصات آرتون الگانس عمدتا بر تجهیزات کلاس پریمیوم وظاهر آن متمرکز است.

[caption id="attachment_192463" align="aligncenter" width="700"]فولکس واگن آرتئون فولکس واگن آرتئون[/caption]

از سوی دیگر آرتون آر-لاین مانند تمام مدل‌های آر-لاین فولکس‌واگن بیشتر اسپرت است. خریداران این خودرو همچنین می‌توانند مشخصات مورد نظر خود را سفارش دهند.

آرتون جدید با طیف گسترده‌ای از موتورهای جدید یعنی ۶ موتور تزریق مستقیم سوخت توربوشارژشده به بازار می‌آید. تمام این موتورها دارای ۴ سیلندر هستند.

دو سطح قدرتی موتور‌های بنزین‌سوز (TSI) و دیزل (TDI)‌ در ۱۱۰ کیلووات/۱۴۷ اسب‌بخار و و ۱۴۹ کیلووات/۱۸۶ اسب بخار مشابه هستند. قوی‌ترین موتور TSI 206 کیلووات/۲۷۴ اسب‌بخار نیرو ارائه می‌دهد، در حالی که قوی‌ترین موتور TDI 176کیلووات/۲۳۵ اسب بخار نیرو را در اختیار ماشین قرار می‌دهد.

موتور بنزین سوز استاندارد این ماشین یعنی TSI ایوو ۱٫۵ لیتری از طراحی جدید برخوردار است و به لطف ویژگی‌هایی مانند مدیریت فعال سیلندر (ACT) از بهینگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. هر یک از موتورها احتمالا با یک جعبه‌دنده دو کلاچه اتوماتیک (DSG) ترکیب خواهند شد. برای موتورهای TSI، جعبه‌دنده DSG برای موتورهای ۱۴۰ کیلووات به بالا به طور استاندارد عرضه خواهد شد.

در مورد موتورهای TDI، DSG تنها در کنار موتور ۱۷۶ کیلوواتی به صورت استاندارد ارائه خواهد شد. قوی‌ترین موتورهای TSI و TDI همچنین از سیستم چهار چرخ محرک ۴MOTION بهره می‌برند، در حالی‌که این سیستم برای موتور ۱۴۰ کیلوواتی TDI هم به صورت گزینه‌ای قابل انتخاب خواهد بود. سایر مدل‌های آرتون دیفرانسیل جلو خواهند بود.

چکیده نکات درباره آرتون

آرتون گرن‌توریسموی پنج-در جدید فولکس‌واگن است که در جایگاهی بالاتر از مدل بسیار موفق پاسات قرار می‌گیرد.

آرتون پنج سرنشین عناصر طراحی یک خودروی اسپرت را با زیبایی و فضای زیاد یک مدل فست‌بک در هم می‌آمیزد.

ترکیب چراغ‌های LED استاندارد این ماشین با جلوپنجره و کاپوت متفاوت آن، ظاهری کاملا جدید و متفاوت را رقم می‌زند.

فاصله‌ زیاد بین دو محور به نسبت طول کلی ماشین، فضای زیادی را در کابین ایجاد می‌‌کند.

فضای موجود برای بار در عقب این ماشین به صورت انعطاف‌پذیر از ۵۶۳ تا ۱۵۵۷ لیتر است.

۶ موتور توربوشارژشده (TSI و TDI) برای آرتون قابل عرضه خواهند بود که از ۱۴۷ تا ۲۷۴ اسب بخار نیرو را در برمی‌گیرند.

قوی‌ترین موتورهای آرتون به صورت استاندارد با جعبه‌دنده DSG و سیستم چهار چرخ محرک ۴MOTION عرضه می‌شوند.

از ابزارهای الکترونیکی قابل انتخاب می‌توان به نمایشگر فعال اطلاعات و یک سیستم اینفومنت ۹٫۲ اینچی اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    به امید واردات به ایران عزیز ما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =