کد خبر: 196789
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

هزینه ساخت خودرو در کشور ما بالاست و این هزینه بالای تولید بر قیمت تمام‌شده اثر‌گذار خواهد بود. بنابراین نباید به کاهش قیمت خودروهای تولید در داخل خوش‌بین باشیم.

به گزارش اخبار خودرو ،کوروش مرشد‌سلوک، نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: «هزینه ساخت خودرو در کشور ما بالاست و این هزینه بالای تولید بر قیمت تمام‌شده اثر‌گذار خواهد بود. بنابراین نباید به کاهش قیمت خودروهای تولید در داخل خوش‌بین باشیم.» وی ادامه داد: «این درست است برای هر خودروی وارداتی تقریبا ۱۱۰درصد عوارض و مالیات‌های مختلف محاسبه می‌شود و به همین دلیل قیمت واقعی خودرو با این افزایش بسیار تغییر می‌کند اما این موضوع دلیل نمی‌شود اگر این خودرو در داخل تولید شد، به دلیل حذف آن رقم ۱۱۰درصد با قیمت اصلی به فروش برسد!» مرشدسلوک تاکید کرد: «مثلا امکان ندارد به‌عنوان نمونه رنو داستر تولیدی در کارخانه مشترک رنو در ایران با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نرخ فعلی وارداتی آن به فروش برسد، زیرا پتانسیل تولید خودروی ارزان در کشور وجود ندارد». وی بیان کرد: «اگر تولید خودروی ارزان در کشور امکان داشت، قطعا خودروی ملی را با قیمت بالای ۳۰ میلیون تومان عرضه نمی‌کردیم و با قیمت واقعی‌تری به فروش می‌رسید.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پ ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    بگو دست کیا تو سفره مردمه که قیمت یه خودرو در کشوری مثل ایران که کارگر ها و کارمند های معمولی حداقل مزد رو دارن بیشتر از کشوری مثل فرانسه هستش
  • مهدی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    اگه اینجوریه شما زحمت تولید رو نکشید ،چون مردم ترجیح میدند محصولات اصلی رو بخرند نه محصولاتی که توسط شما مونتاژ میشه وتمام اپشن هاش هم توسط شما حذف شده !!
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    اگه صرفه نداره جمش کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه زمان بازی دادن و خ..... کردن مردم گذشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    میدونید در این جمله آخرشون چقدر نکته است!؟؟؟؟؟؟؟؟ "... و با قیمت واقعی‌تری به فروش می‌رسید.»"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =