کد خبر: 201070
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۶

تویودا با این الگو که هیچ فرایندی کامل نیست و باید همواره در راه بهبود کوشید، مسیری را در صنعت طی کرد که امروز محصولات این کمپانی بیشترین میزان فروش جهانی را دارند.

به گزارش اخبار خودرو ، شاید پیش از هر عامل دیگری باید نوع نگرش ساکیشی تویودا ، بنیان‌گذار برند تویوتا را در موفقیت جهانی این برند موثر دانست که با الگوهای فکری خود، مسیری جهانی را برای تولیداتش گشود.

[caption id="attachment_201072" align="aligncenter" width="500"]تویوتا تویوتا[/caption]

تویودا با این الگو که هیچ فرایندی کامل نیست و باید همواره در راه بهبود کوشید، مسیری را در صنعت طی کرد که امروز محصولات این کمپانی بیشترین میزان فروش جهانی را دارند.

[caption id="attachment_201071" align="aligncenter" width="220"]ساکیشی تویودا ساکیشی تویودا[/caption]

از سوی دیگر کیفیت مثال‌زدنی و منحصربه‌فرد محصولات این کمپانی پیش‌از آنکه خلاقانه باشند، باعث شده است نام تویوتا همواره با صفت بهترین خودرو نیز هم‌سو باشد.

این کیفیت باز هم با الگوی خاص برند تویوتا شکل گرفته است و روزانه خطوط تولید خود را بهینه و به‌روزرسانی می‌کند تا همواره از کوچک‌ترین اتلافی چه در زمان، چه در تولید و چه در انرژی کارکنان جلوگیری شود و تویوتا بتواند همواره کیفیت را حفظ کند و در صدر باشد.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند تویوتا، کاهش هزینه‌های تولید ازجمله هزینه برای انبارهای بزرگ و تولید کالاهای مصرفی خودروهایش است.

به این معنا تا زمانی که «نیاز» به تولید قطعه نباشد، قطعه‌ای تولید نمی‌شود و تویوتا دقیقا می‌داند چه زمانی، به چه مقدار قطعه نیاز دارد و صرفا در همان زمان اقدام به تولید می‌کند.

برای این کار نیز شیوه خاصی در نظر گرفته شده است که نیاز هر واحد به اطلاع واحد قبلی می‌رسد تا میزان تولید بر اساس نیاز خط تولید بعدی صورت گیرد، نه بر اساس میزان تولید خط تولید قبلی.

در فرهنگ تولید خاص تویوتا، هرجا مشکلی پیش آید، باید سریعا رفع و این کار نیز با پرسش حل می‌شود. یعنی با پرسش‌های فراوان در نهایت به ریشه مشکل رسیده است و به‌صورت بنیادی مشکل حل می‌شود تا دیگر هیچ‌گاه آن مشکل روی ندهد.

این کار نیز سبب کاهش اتلاف انرژی، زمان و سرمایه این کمپانی می‌شود و خط تولید این برند، همواره فعالانه و بدون توقف به کار خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر تویوتا همواره‌بر آموزش کارکنان خود به‌صورت دوره‌ای متمرکز است و هرکس با هر درجه کاری، اجازه ارائه نقد و پیشنهاد به هر شخصی و با هر رتبه‌ای دارد که با این روش، دانش تولید و اطلاعات کارکنان این کمپانی همواره در حال رشد است و مهارت آنها افزایش می‌یابد.

موارد ذکرشده تنها بخش کوچکی از سیاست‌های تویوتاست که اگر بخواهیم تیتروار هم به سایر عوامل موفقیت این برند اشاره کنیم، نیازمند صفحات زیادی خواهیم بود.

تویوتا همواره آرام اما مطمئن و شمرده پیش می‌رود و برای آینده خود برنامه‌های زیادی دارد. اگرچه گام‌هایش در راه رسیدن به برنامه‌‌های آینده‌اش از نظر دیگران کند است اما بلد است همواره دیگر رقبا را شگفت‌‌زده کند.

تنها کافی است به نقش حاضر تویوتا در جهان خودرو نگاهی بیاندازیم تا تفاوت آن را با سایر برندها متوجه شویم. در یک کلام، تویوتا خالق چیزهای اعجاب‌انگیز نیست اما کیفیتش در جهان مثال‌زدنی و گام‌هایش در مسیر سیاست‌هایی است که از اول داشته و هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    دقیقا مثل ایران خودرو و سایپا...
  • جگوار ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    چون تویوتاعشقه به خدا
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    به پای ایران خودرو و سایپا نمیرسد کیفیت نزد مسلمانان است و بس
  • احمد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    برای اینکه اخلاق در کارشون مهمه، مرزهای ژاپن برای واردات خودرو بسته نیست و قیمت محصولات وارداتی سه برابر تولید داخلی نیست، برای اینکه، برای اینکه با رانت و تشکیل مافیا تولید نمی کنند، برای اینکه نظر مشتری براش بسیار مهمه، برای اینکه هموطن هاشون حداقل ارزشی به اندازه مشتری های خارجی شون دارند و ... و... و... بسیار از ویژگی های یک بنگاه موفق که متاسفانه هیچ کدام را شرکتهای خودرو مونتاژ کن چینی شده و جدیدا دلال شده ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =