کد خبر: 201606
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹

سواری نرم و بی‌صدا، یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های این خودروست که آرامش بیشتری را برای سرنشینان پدید آورده است.

به گزارش اخبار خودرو ، روز گذشته شرکت مدیران‌خودرو نماینده رسمی محصولات چری چین در ایران، شرایطی را فراهم کرد تا تعدادی از خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو، محصول جدید این شرکت یعنی چری تیگو ۷ را در پیست مجموعه ورزشی آزادی مورد تست و بررسی قرار دهند.

[caption id="attachment_191255" align="aligncenter" width="700"]چری تیگو 7 100 میلیون تومان چری تیگو ۷ [/caption]

این خودرو در تست بلندمدتی که چندی پیش از تهران تا ساری انجام شد، مورد بررسی قرار گرفت اما اکنون با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی و آغاز فروش این خودرو، بار دیگر شاهد حضور این کراس‌اوور خوش‌چهره در پیست آزادی بودیم تا از لحاظ عملکرد پیشرانه، جعبه‌دنده، هندلینگ و فرمان‌پذیری مورد ارزیابی قرار گیرد.

زمانی‌که پشت فرمان این کراس‌اوور چینی می‌نشینید، بیش از آن‌که احساس کنید راننده یک خودروی چینی هستید، حس و حال راندن کراس‌اوور کره‌ای را تجربه خواهید کرد.

سواری نرم و بی‌صدا، یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های این خودروست که آرامش بیشتری را برای سرنشینان پدید آورده است.

اما مهم‌ترین بخش در این خودرو، پیشرانه قوی و توانمند آن بوده که از یک موتور ۵/۱ لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ که توسط شرکت نام‌آشنای اتریشی AVL طراحی شده، تشکیل شده است.

حداکثر توان این موتور ۱۴۷ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۱۰ نیوتون‌متر است که در دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است.

نیروی تولیدشده موتور به وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته دبل‌کلاچ که توسط شرکت معتبر آلمانی گتراگ طراحی شده، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نکته قابل توجه امکان انتخاب نوع رانندگی اسپرت و اکونومی است که در راندمان و بازده موتور تاثیر می‌گذارد. زمانی که سیستم را روی حالت اسپرت قرار می‌دهیم، نوع تعویض دنده عوض شده و دور موتور تا آخرین حد ممکن بالا می‌رود که بر همین اساس راندمان و عملکرد موتور به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.

با توجه به مسیر تعیین شده در پیست، فضای چندانی برای شتاب‌گیری موجود نبود. مسئولان حاضر در پیست، به اصطلاح بخش ۴۰۰ متر را در اختیار خبرنگاران قرار ندادند.

اما با این حال هنگام شروع حرکت از خط استارت، شتاب قابل قبولی را از تیگو ۷ شاهد بودیم. همچنین فرمان‌پذیری مناسب و پایداری نسبی خودرو هنگام پیچ‌ها، نکته‌ قابل توجهی است که از یک کراس‌اوور انتظار چندانی نمی‌شود داشت.

با خاموش کردن سیستم کنترل کشش و پایداری، کمی چاشنی هیجان را به کار افزودیم. با این حال باز هم عملکرد تیگو ۷ سر پیچ‌های تند، با شنیدن صدای جیغ لاستیک‌ها راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

در پایان باید بیان کرد شنبه ۷ مرداد این خودرو به‌صورت رسمی توسط شرکت مدیران‌خودرو، معرفی و رونمایی خواهد شد. پیش‌فروش این خودرو نیز از شنبه با قیمتی کمتر از ۱۳۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =