کد خبر: 203134
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

فولکس‌واگن قصد دارد سری خانوادگی خودروهای مفهومی I.D. را تا سال ۲۰۲۰ با قیمت‌های رقابتی وارد بازار کند و در کنار محصولات پرفروش این شرکت چون گلف، تیگوان و پاسات وضع بهتری را برای فروش محصولات گروه فولکس‌واگن رقم بزند.

به گزارش اخبار خودرو ، تا امروز این شرکت از طرح سه خودروی برقی برای این خانواده رونمایی کرده که البته سرآمد آنها خودروی مفهومی I.D. hatch concept بود که قرار است تا سه سال دیگر وارد خط تولید شود و امکان پیمایش ۶۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ را دارد.

یعنی این خودرو همزمان با معرفی نسل آتی گلف که با کد MK8 شناخته خواهد شد، عرضه می‌شود و البته نکته جالب اینجاست که هر دوی این خودروها قیمت نسبتا برابری خواهند داشت.

سپس باید سراغ دو خودروی مفهومی کراس‌اوور از این سری به نام I.D. Crozz رفت که به‌عنوان جایگزین‌های برقی تیگوان به بازار عرضه خواهند شد.

البته چیزی که نسخه‌های کراس‌اوور را نسبت به نسخه‌های هاچ‌بک I.D. متفاوت می‌کند، بهره‌گیری از فناوری خودران در سطح سه یا چهار، به‌علاوه مجهز بودن به سیستم‌های ارتباطی بین خودروهاست .

اما سومین بازیگر I.D. خودرویی است نوستالژیک، که قصد دارد مینی‌ون مشهور فولکس‌واگن را با ظاهری مدرن به بازار عرضه کند.

طراحی کلی این خودرو باعث شده است هماهنگی زیادی با خودروهای برقی داشته باشد، چراکه محفظه موتوری برای آن در نظر گرفته نشده است و البته فضای کافی برای قراردادن باتری‌ها وجود دارد.

البته نبود کاپوت و محفظه موتور شاید برای گذر از استانداردهای ایمنی تصادفات برای این خودرو دردسرساز شود. اما قطعا تولید خانواده I.D. در همین‌جا خاتمه پیدا نمی‌کند.

برای کشف آینده این خانواده، سایت استرالیایی کاراَدوایز با یورگن استایکمن مدیر فروش و بازاریابی جهانی فولکس‌واگن به مصاحبه پرداخته است.

[caption id="attachment_203137" align="aligncenter" width="700"]یورگن استایکمن مدیر فروش و بازاریابی جهانی فولکس‌واگن یورگن استایکمن مدیر فروش و بازاریابی جهانی فولکس‌واگن[/caption]

در همان ابتدای مصاحبه استایکمن می‌گوید: «‌باید دوباره به شما اطمینان دهم که در آینده نزدیک بیشتر از سه محصول از این خانواده خواهید دید» و در ادامه در مورد نسخه برقی سدان نیمه‌لوکس پاسات گفت: «‌البته برای طراحی چنین جایگزینی برای پاسات برای برحق بودن آن باید به عوامل مختلفی دقت کرد که کار طراحان ما را سخت می‌کند، با این وجود پلت‌فرم در نظر گرفته شده برای این خانواده به نام MEB از قابلیت تغییرپذیری بالایی بهره می‌برد، اما سوال اصلی در مورد ابعاد آن خودروست؛ بزرگ و لوکس یا نزدیک به آرمان‌های برقی. البته مانع فیزیکی برای افزایش ابعاد پلت‌فرم MEB وجود ندارد، اما فکر می‌کنم تقاضای بازار باید به ما عدد مجاز برای سایز این خودرو را انتقال دهد. البته به اینکه پلت‌فرم‌مان قابلیت این را دارد که در هر سایزی خودرویی متولد کند، افتخار می‌کنیم».

با تمام این توضیحات ما متوجه نشدیم که محصولات سری I.D. در اولین موج ورود به بازار می‌تواند بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد یا خیر؛ به تعبیر بهتر این موج ورود برای تهاجم به دیگر خودروسازان برقی خواهد بود یا اینکه فولکس‌واگن قصد دارد با عرضه Buzz با احساسات مردم بازی کند.

استایکمن توضیح داد: «‌موج اول این خودرو قطعا تاثیر زیادی روی احساسات مردم خواهد گذاشت اما قابلیت تسخیر بازار را نیز دارد، شاید بتوان گفت پاسخ شما هردو است. قصد داریم تاثیرگذار باشیم‌ اما در کنار آن به سراغ نمایندگان خود در سراسر دنیا رفتیم و از آنها پرسیدیم که مشتریان چه چیزی از خودروی برقی می‌خواهند.

مشخص شد که اولویت اول خریداران خودروهای برقی قیمت محصول است. پس کاهش هزینه‌ها را سرلوحه مراحل طراحی قرار دادیم. بنابراین با وجود اینکه طراحی پلت‌فرم MEB 50 میلیارد دلار خرج داشت اما استراتژی ما برای محصول نهایی این است که با شرکت‌های چینی تولیدکننده باتری همکاری خوبی داشته باشیم.

بااین‌وجود باید قبول کرد که برقی بودن یک خودرو هنوز عامه‌پسند نشده است. چراکه هنوز سوالات بی‌پاسخی برای خریداران و سازندگان این محصولات وجود دارد، مثل نحوه تهیه مواد اولیه، زیرساخت‌ها که بخش عمده آن ایستگاه‌های شارژ برقی است و البته عمر باتری‌های این خودروها.

بااین‌وجود ما اعتقاد داریم درصورتی‌که در توسعه زیرساخت‌ها مثل چین و کالیفرنیا اهتمام لازم صورت پذیرد، برای استفاده از خودروهای برقی مساله بزرگی وجود ندارد، پس در خود آلمان نیز باید کارهای زیادی انجام دهیم.

همچنین در حال حاضر به خودروهای سوخت فسیلی احتیاج داریم تا از آنها به‌عنوان پلی برای رسیدن به خودروهای برقی استفاده کنیم. این خودروها رقیب خودروهای برقی نیستند. با فروش این خودروها سرمایه لازم برای ساخت آینده خودروهای برقی تامین خواهد شد».

منبع: caradvice.com

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =